3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
GTI Gris espadon 1983 uit Bordeaux - Tijd voor evaluatie
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 27 december 2009 12:41 PM
  [ # 31 ]

Ik ben nog achter de historie van de auto aan geweest, en misschien met succes. Verkoper heeft toegezegd ze op te sturen in het nieuwe jaar. Vind ik toch wel belangrijk om er bij te hebben. De auto is in ieder geval nog tot dit jaar verzekerd geweest en er zit nog een keuring op, het lijkt er dus op dat hij niet erg lang stil heeft gestaan. Smile

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 december 2009 12:51 PM
  [ # 32 ]

Dat er een onderhoudshistorie bij zat, had Steve me inderdaad verteld. Mooi, dat ie die nu opstuurt.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 30 januari 2010 11:30 AM
  [ # 33 ]

Steve adverteert nu in meer algemene zin op Leboncoin. Zo te zien heeft ie meer CX-en:

http://www.leboncoin.fr/vi/91593129.htm?ca=7_s

Steve heb ik ervaren als on-Frans klant gericht. Hij snapt welke foto’s je wil hebben als daarom wordt gevraagd. Hij spreekt ook Engels. Hij beantwoordt mails altijd keurig. Het is al met al volgens mij een aanrader met hem zaken te doen, als ie een mooie kar heeft staan.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 30 januari 2010 09:56 PM
  [ # 34 ]

Klopt, hij snapt het. Tot dusver de enige die me naar tevredenheid geholpen heeft. je kunt wat dat betreft beter een franse auto in Nederland kopen.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 01 februari 2010 09:39 PM
  [ # 35 ]

Maar eens begonnen aan een verdere inspectie van de auto. De bougie,s waren voorzien van verlengstukken die ik werkelijk nog nooit eerder gezien heb. De bougie’s zijn van het merk Eyquem 755sx. Weet iemand of deze wel geschikt zijn voor een cx? Tevens is de compressiedruk gemeten. Die lijken me goed. Een echt referentiewaarde heb ik niet maar denk aan rond de 10 bar, iemand?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 februari 2010 09:49 PM
  [ # 36 ]

Welk blok is dat? M23/623? 12 bar in dat geval.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 februari 2010 09:54 PM
  [ # 37 ]
l.wenting schreef:

Maar eens begonnen aan een verdere inspectie van de auto. De bougie,s waren voorzien van verlengstukken die ik werkelijk nog nooit eerder gezien heb. De bougie’s zijn van het merk Eyquem 755sx. Weet iemand of deze wel geschikt zijn voor een cx? Tevens is de compressiedruk gemeten. Die lijken me goed. Een echt referentiewaarde heb ik niet maar denk aan rond de 10 bar, iemand?

De einddrukken zijn niet zo heel erg interessant. Als ze boven de 8 bar zitten is je blok ok. Wat belangrijker is zijn de onderlingen verschillen. Op het moment dat je op 4 cilinder 8 tot 10 bar meet is dat super. Maar als er één is die daar ver onder of ver boven ligt is er iets niet in de haak.

12 bar levert alleen een hagelnieuwe motor, reken voor een goede gebruikte motor maar op max 10 bar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 01 februari 2010 10:03 PM
  [ # 38 ]

Het is een 25i blok. Leg eens uit hoe het kan dat er één ver boven zou kunnen zitten, dat snap ik niet.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 februari 2010 10:07 PM
  [ # 39 ]

Als er bv één olieschraapveer of klepseal heel erg gaar is komt er olie boven op een zuiger terecht. Dan neem de compressie toe. Of als je op 3 cilinders 7 bar hebt en op 1 cilinder 10 bar, dan kan het zijn dat er van de 3 laagst gemeten cilinder een aantal kleppen strak staan en van 1 ( de hoge waarde) cilinder niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 02 februari 2010 05:42 PM
  [ # 40 ]

Dat is dan duidelijk, bedankt. En heeft iemand nog een opmerking of de bougie’s van het goeie soort zijn? Ik kan er natuurlijk ook direct nieuwe inzetten maar ze lijken nog nieuw.

Inmiddels informatie gevonden uit de vraagbaak. Daarin worden deze bougie’s met precies dezelfde typeaanduiding aanbevolen. Goed dus.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 03 februari 2010 01:07 PM
  [ # 41 ]

Kan iemand me wellicht nog even vertellen wat de beste methode is om de compressie van een 25ie te meten?
Ik neem aan koude motor en volgas? Alle bougies eruit?
Wat is trouwens een fijne meter, bij voorkeur een die ik alleen kan bedienen.

Thx

Maarten

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 05 februari 2010 08:42 PM
  [ # 42 ]

Ik weet niet of er ééntje is die je alleen kunt bedienen. Ik vraag altijd mijn vrouw of buurman. Als je het voorbereid hebt duurt dat maar enkele minuten. Ik doe het als volgt;
Auto even laten lopen, maar niet te lang. blok moet niet heet zijn.
Alle bougies er uit.
bobine’s afkoppelen.
Auto starten met vol gas en één voor één meten.

Er zitten lege bollen op de auto volgens mij. Hij veert niet meer. Kan ik gewoon met hamer en beitel de bollen los kloppen? (linksom, op de lasnaad) En hoe moet dat aan de achterkant, moet dan de veercilinder er in zijn geheel uit?

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 27 februari 2010 09:23 PM
  [ # 43 ]

De verkoper heeft woord gehouden, na twee maanden zijn de autoservicehistoriedocumenten aangekomen. En die waren verhelderend. Smile De kilometerstand klopt (128.000) en alle uitgaven zijn keurig bijgehouden. De eerste eigenaar heeft hem van 83 tot 86 gehad, en de tweede heeft hem van 1986 tot 2009 gehad waarna ik hem gekocht heb. Eigenlijk straalde de auto deze km stand ook wel uit, maar toch fijner om het zwart op wit te hebben.
Inmiddels zijn o.a. alle bollen gevuld, de kleppen gesteld, compressie gemeten, luchtfilter vervangen, remmen gedaan. Nu een afspraak maken bij de rdw en karren maar.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 27 februari 2010 09:36 PM
  [ # 44 ]

Gefeliciteerd! Mooi om zo’n oude auto in zo’n ‘nieuwstaat’ aan te treffen.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 27 februari 2010 10:05 PM
  [ # 45 ]

Het heeft me ook aangenaam verrast. Al met al is het me nog niet tegengevallen. Hij is natuurlijk wel 27 jaar oud, en heeft ook bijna 130.000 km gereden, maar het is leuk om eens een serie één te hebben waarvan de c.v. het doet. En alle ramen electrisch (nog Smile ) open en dicht gaan.
Hij heeft ook niet erg lang stil gestaan, hooguit het laatste half jaar. De laatste 10 jaar heeft de oude baas er maar 1000 km per jaar mee gereden.
Wat ik nog wel moet doen is de achterbumper repareren. Als iemand nog goede delen heeft hou ik me aanbevolen. Het linkerdeel en het middendeel zouden beter vervangen kunnen worden.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook