Totaal aantal Berichten: 35
- ZX 3 deurs
Mijn 3de week BX af en ZX Furio bezitter rijd ik vanochtend naar mijn vriend1n die ook een ZX Furio heeft , ruik ik olie in mij auto. Aldaar de klep omhoog . Allemaal olie thv de peilstok in eerste instantie. Maar nee veel olie op de firewall , dus het was niet de peilstok… Ik dacht direct koppakking, maar nee al die olie rechtsachter op het blok , is dit nu de kleppendeksel pakking die lek is of moet ik voor erger vrezen? Het betreft een 1.8 8 kleppen motor..
Motor draait normaal geen vermogens verlies ook geen wite rook, en ook geen koelvloeistof weg..
Olie peilen en eventueel bijvullen. Vervolgens met lopende motor (!) de motor schoonspuiten waarbij je NIET in de buurt komt van dynamo’s, startmotoren, vuldoppen, lucht-inlaten, sensoren, computers en andere electrische dingen komt of dingen die niet tegen water kunnen (wat spatwater kan het vaak wel hebben maar vol de hogedrukspuit er op is duidelijk minder gezond). Vervolgens een rondje rijden (+/- 5-10km) en na afloop kijken waar de olie vandaan komt.
Door het schoonspuiten kan je zien waar de olie vandaan komt die tijdens het rondje rijden lekt. Door het rondje rijden is de ergste nattigheid opgedroogd. Daarom moet je tussen het schoonspuiten en het rondje rijden de motor ook niet afzetten, tenzij die raar begint te doen.
Ga niet een rondje van 100km doen, dan zit alles weer onder de olie en heb je alsnog geen idee waar die zooi vandaan komt.
Succes !
Schijt aan originaliteit.
- ZX 3 deurs
Thx voor de rustgevende wooorden lelijke eend! De carterontluchtingslang die naar beneden loopt zat vol met bevroren sludge. Dus pof daar ging idd de klepdekselpakking. Is door Fokker in Amersfoort gerepareerd. Ik heb nu weer volle vertrouwen in het rode scheurijzer….
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Wat was je kwijt?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
- ZX 3 deurs
Voor het vervangen inclusief arbeidsloon was ik 45 euro kwijt…..
Het kleppendeksel pakking was gaan lekken door dat verstopte en bevroren ontluchtingskanaal… Dus er een nieuwe op laten zetten. Ben er daarna mee naar Zuid Duitsland mee op en neer geweest wat lopen die ZXjes lekker hard zeg, en wat een wegligging!!