Mijn motormanegment lampje brand en bij het uitlezen geeft hij de volgende fout code’s weer. P412,P0105,P110. deze hebben volgens mij met de luchttoevoer te maken.
P0105 Absolute druksensor inlaat(map), onaannemelijk signaal
P0110 Luchttemperatuursensor, te laag signaal
P0412 Secundaire-luchtinblaasklep “A”, onjuiste werking
dit betekent het. als ik daar dan zelf naar wil kijken waar zou ik dan moeten beginnen?
het een staat in verband met het ander neem ik aan
ben begonnen met de slangetjes schoon te maken een te zorgen dat er geen valse lucht meer is .
volgende stappen zouden zijn sensoren nalopen en schoonmaken?
luchtpomp?
groeten joeri
je zou eigenlijk de parameters moeten meten van de sensoren om zo te kunnen bepalen waar het probleem zit, kan een sensor zijn maar ook kan het in de bekabeling zitten of een slecht contact van de stekker (s) op de injectie computer, kan van alles zijn.
meten is weten en de snelste weg naar een oplossing
ps staat je luchtpomp niet vol water ???
alle sensoren schoon gemaakt en heel veel water uit luchtpomp gehaald. deze draait weer. heeft heel lang vocht in gestaan (heb auto nog niet zo lang)
vanochtend weer storing.zelfde code’s.
pomp weer van vocht voorzien.waar komt dat toch steeds vandaan?
gr joeri
de klep die op de motor is bevestigd is de oorzaak, deze dicht niet goed af en zo loopt er condens in de luchtpomp
kom erachter dat de pomp helemaal niet draait. hij geeft nu alleen nog foutcode p412. hij zou toch moeten aanslaan met een koude motor en dan na een tijdje uit moeten gaan.
gisteren had ik ook ineens een actie dat ik geen stuurbekrachtiging meer had.tijdje stil gestaan en een paar keer gestart en ineens weer stuurbekrachtiging.hoop niet dat dit terugkomt.
is de zekering heel ????
zit er nog vocht in vastgevroren???
anders is je pomp waarschijnlijk naar de ouwe-%&$*(
pomp is volgens mij niet naar de #$%^want als ik hem rechtstreeks op de accu zet dan draait hij als een tierelier..
het lijkt wel of hij niet word aangestuurd.
zit er naast de zekering nog een relais achter die evt kapot kan zijn.
stuurbekrachtiging ook nog een raadsel
jah er zit nog een relais achter inderdaad, de zekering zit in zekeringkast onder motorkap weet uit hooft even niet welke
succes
de zekering zit op f16 en is 30a waar de relais zit is me niet helemaal duidelijk. toch maar een vraagbaak kopen.