2 van de 2
 < Vorige 1 2

BX TZD ERNSTIG startprobleem
Azulleke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100

Gepost: 25 december 2009 02:20 AM
  [ # 16 ]

Eerste het slechte nieuws; mijn BX heeft voor zo ver ik kan zien geen geweven kabel tussen motor en carrosserie, althans niet op de plek onder de accu wat één van jullie me uitlegde. Kan die ergens anders zitten ????? Of heeft een turbodiesel van 1992 hem gewoon niet ?

Nu het goede nieuws; heb de kabel van de min-pool naar de versnellingsbak losgemaakt op de bak, ingespoten met contactspray en weer stevig vastgezet. Daarna de accu terug en ook de polen met contactspray ingespoten. Alles netjes aangedraaid en starten maar…..............JA HOOR…...ALS EEN NIEUWE Smile Starten….lopen !!!!!!!!!!!!!!

Onvoorstelbaar….ik sleutel al dik 25 jaar aan Citroëns (en heel soms wat anders) maar zoiets sufs heb ik nog nooit meegemaakt ! Ach ja….het heeft me een nieuwe startmotor opgeleverd, dus die hoef ik nooit meer te vervangen (de auto is al 17 dus die startmotor gaat de rest van zijn leven wel mee).

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken. Ben heel erg blij dat de gouden tip er binnen een halve dag al was. Nu kan ik zorgeloos van de kerstkalkoen gaan genieten en hoef ik niet verplicht te sleutelen !
Besteleendje weer snel naar binnen (eerst de pekel eraf sproeien uiteraard) en weer lekker rijden met de BX TurboDiesel ! Over een maand APK dus ik moet binnenkort toch wel weer aan de bak…...

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 25 december 2009 02:49 AM
  [ # 17 ]

Oh ik ben heel blij dat te lezen!

Dus er was wel degelijk sprake van corrosie, as usual. Het kan alsnog geen kwaad een dergelijk eerder beschreven onderdeel toe te voegen.

Hoe dan ook, prettige kerst en uiteinde gewenst, als er punten zijn voor de APK lezen wij er graag over. Wie weet kunnen we helpen.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Azulleke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100

Gepost: 25 december 2009 03:13 AM
  [ # 18 ]

Uiteraard iedereen hier ook een goede kerst gewenst en een geweldig 2010 !

Eerst even de feestdagen achter de rug en komende week gewoon werken voor de baas…..daarna maar eens gaan kijken of mijn 17-jarige krachtpatser iets ernstigs mankeert. Het enige waar ik niet zeker van ben zijn de banden, maar de Kwikfit is geduldig.

APK-regels veranderen zo vaak (een Citroën-kennis van me is RDW-keurmeester, die wordt er gek van) dat ik nooit al te veel doe voor de APK. Laat de auto gewoon keuren, dan heb ik 2 weken de tijd om gratis te komen afmelden bij mijn vertrouwde keurstation. Misschien een paar nieuwe banden voor de veiligheid, verder kan ik voorlopig niks bedenken. 265.000 km voor een 17-jarige BX is natuurlijk “peanuts”, die is nog lang niet “op”.

Heb wel een probleempje met de remklauwen voor, heb een nieuw “topic” aangemaakt hier.

Als er mensen zijn met CX of 2CV-problemen….dat is meer iets waar ik meer dan 15 (tot 25) jaar ervaring mee heb ! Kom maar op, haha…..

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook