Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
winnetou schreef:Tsja, het testrijden is natuurlijk minder zuinig dan lekker cruisen met constante snelheid op de snelweg. Maar als jij 1:11,5 haalt met een GT is het verschil wel erg groot, ja. Nu weet ik door jouw reactie wel wat er mogelijk is met een GT, dank je!
En zojuist heb ik een verzekering geregeld en het kenteken via internet ontschorst. Handig, die website van de RDW!
Mijn GT deed ook eerst 1 op 8. Toen ik de autochoke had uitgeschakeld werd het 1 op 11 a 11,5.
Mijn GT had bijna 280 gelopen.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
De mijne heeft net iets meer dan 250000 gedraaid, dat scheelt dus niet zoveel met jouw ex-GT. Maar had je geen problemen met de koude start na het uitschakelen van de auto-choke? Of heb je ‘m handbediend gemaakt?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Proficiat!
Weer een type 1 legaal op de weg!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gefeliciteerd!
Carbu even (laten) afstellen kan al een hoop goeds doen. En hoe belegen is het luchtfilter? Dat kan ook schelen. Anyway, heel veel plezier met het rijden met deze auto! O ja, we willen wel weer eens plaatjes…
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Gefeliciteerd!
Enne, werkt je computer nou nog helemaal?
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
De boordcomputer? Nee, daar heb ik nog geen aandacht aan besteed. De APK had voorrang. Verder heb ik een probleempje met de achteruitrijlichten die constant blijven branden (ws sensorprobleempje oid) en interieur- en dashboardkastverlichting die niet werkt. Ik vind de carburateur belangrijker, dus dat wordt het volgende punt dat aangepakt moet worden. Daarbij wil ik ook de klepspeling checken en evt. afstellen, en preventief distririem met waterpomp vervangen lijkt me ook geen slecht idee als de boel toch losmoet. Het meeste materiaal had ik al in huis gehaald, het moet alleen nog gedaan worden.
Verder natuurlijk LPG, maar wat voor een installatie dat moet gaan worden ben ik nog naar aan het kijken. Het liefst wel met een onderbouwtank op de plaats van het reservewiel. De prijzen vallen me wat tegen, maar ik doe het liever in 1 keer goed. En ik zal eens gaan informeren bij Sjaak van Aalst voor een Dinitrol-behandeling, maar ik weet nu al dat ik moet rekenen op minimaal 700 euro. Kortom, dat wordt weer geen zomervakantie dit jaar….
Ik zal binnenkort mijn fototoestel eens afstoffen voor wat ploaties!!
Van harte gefeliciteerd met de APK, Winnetou!!
De werkelijke kilometerstand is iets hoger dan de teller aangeeft. Op zondag 13 juli 2003 brak namelijk een deel van de tellerkabel bij kilometerstand 123.711. Pas 2½ maand later heb ik er een nieuwe kabel in gezet. Ik gok dat ik die zomer (inclusief de zomervakantie naar Eurocitro 2003) zo’n 3.000 à 4.000 km heb gereden.
Het verbruik lag bij mij altijd tussen de 1 op 13 à 14 (!), dus ik raad je zeker aan om iets met de carburateur te doen, te kiezen voor een ombouwset naar handchoke of uiteraard te kiezen voor LPG.
Om het heugelijke feit van de nieuwe APK te vieren plaats ik nog even een foto uit de tijd dat ik de NN-12-GV bezat.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Mooie sfeervolle plaatjes. Die deuren zagen er toen nog een stuk mooier uit dan nu…
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zucht…..hoezo jaloers…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
GT kopu?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Nou….......
Neh, digit zal nee moet weer de weg op(ooit)!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Zo mooi is de GT niet meer hoor. Flinke roest aan de deuren links, en de rechterexemplaren bevatten ook al een paar blaasjes. Dan nog wat krassen hier en een paar kleine deukjes daar…. Ze heeft een zwaar leven gehad bij degene die ‘r bezat voordat Robinrossie haar bij dat autobedrijf van de brug plukte.
Wat is er eigenlijk loos met jouw Digit? Beetje off-topic, maar aangezien dit mijn draadje is vraag ik het lekker toch.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
winnetou schreef:Maar had je geen problemen met de koude start na het uitschakelen van de auto-choke? Of heb je ‘m handbediend gemaakt?
Voet bedieninng: Ik pompte gewoon wat met het gaspedaal voordat ik starte. DAarna starten met wat gas. En even aan de praat houden met gas.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
winnetou schreef:Zo mooi is de GT niet meer hoor. Flinke roest aan de deuren links, en de rechterexemplaren bevatten ook al een paar blaasjes. Dan nog wat krassen hier en een paar kleine deukjes daar…. Ze heeft een zwaar leven gehad bij degene die ‘r bezat voordat Robinrossie haar bij dat autobedrijf van de brug plukte.
Wat is er eigenlijk loos met jouw Digit? Beetje off-topic, maar aangezien dit mijn draadje is vraag ik het lekker toch.
De digit wilt helaas niet fijn lopen, waarschijnlijk door de olielek achter de verdelerkap (dan zal de rotor wel onder olie zitten)? Nouja dat komt wel in orde..
Ontopic maar weer?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ai… rotte nokkenaskeerring of zoiets? Is wel wat werk, maar het zal ‘m vooral in de arbeid zitten, niet zozeer in de materiaalkosten. Dus het is het overwegen waard om dit zelf te fiksen als je de mogelijkheden hebt. Maar of dit een factor kan zijn bij het slecht lopen van een motor betwijfel ik enigszins…. Allez, ik wens je er in elk geval succes mee, hopelijk krijg je het opgelost.
McDean schreef:...
Voet bedieninng: Ik pompte gewoon wat met het gaspedaal voordat ik starte. Daarna starten met wat gas. En even aan de praat houden met gas.
Hmmm…zo kant het natuurlijk ook. In elk geval de moete waard om eens uit te testen wat ze doet qua uitstoot en verbruik zonder choke. Hoe heb je die choke buitenspel gezet?