Eigelijk heeft die bij mij meestal volgas aangeslagen als het echt koud was. Ik zou de volgende keer wat meer met het gas spelen.
Als je volgas doet en dan weer loslaat gaf die altijd wel een bokje was er nu echt niks?
@Winnetou: jij ook bedankt, nu kon ik mijn kofferbak nog legen. Daar moet morgen namelijk nog een fiets in. En die onbekende was Geoarthc35.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Nee, pas toen ze met de sleepkabel achter Criezel2 hing en ik haar in de 2e versnelling had gezet begon ze verderop af en toe een sputtertje te geven, maar tot daadwerkelijk aanslaan kwam het helaas niet.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
@ Lelijke Eend: graag gedaan! Is Geoarthc35 ook hier actief?
Heb daarstraks bij Hilko16TZI de koppeling opgehaald. Leuk om zo weer eens een gezicht achter een nickname te leren kennen.
Dat is zijn nickname hier
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Oh? ‘k Had hem nog niet hier gesignaleerd, zal er ‘s op letten.
Ik ben net langs het postkantoor geweest, want gisteren was ik te laat. Kenteken is nu geschorst, nog net in het oude jaar. Operatie GT is nu voorlopig voltooid. Later gaan we ermee verder, maar de komende maanden staat ze lekker droog en gestald. Nu is dat lekkere rooie ding van mij aan de beurt, APK komt er al weer aan.
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
winnetou schreef:@ Lelijke Eend: graag gedaan! Is Geoarthc35 ook hier actief?
Heb daarstraks bij Hilko16TZI de koppeling opgehaald. Leuk om zo weer eens een gezicht achter een nickname te leren kennen.
Ja, aangenaam ook maar weer!
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Vredig tafereeltje, al die schone slaapsters!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ach, wat lief, ze staat er zo zoetjes bij. @LE: was je toevallig net aan het sleutelen? Is het nog een beetje te harden daar qua temperatuur?
Je moet flink doorsleutelen om op temperatuur te blijven zeg maar En een extra trui onder je jas is ook geen overbodige luxe. Natuurlijk heb ik dan ook een overall aan ...
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Zo, dat half jaartje is wat langer geworden, het is alweer half oktober. De tijd vliegt…. Ondertussen heb ik een drukke zomer achter de rug zonder vakantie. Ik ben in september nog even een avondje in Berlikum geweest om te kijken hoe ze erbij staat, de goede staat van het chassis blijft me verbazen. Verder heb ik van mede-BX Clubleden Frans & Diana (weet hun nickname hier ff niet) een vierde Progressvelg met band gedoneerd gekregen, en voâh wehnâg een mooie noodreservewiel gescoord die normaliter bij een BX 4x4 wordt geleverd. Dit in verband met eventuele LPG-onderbouw plannen op de lange termijn met de GT.
Het is nu wat rustiger in mijn agenda, dus zo langzamerhand wordt het tijd om het project GT eens aan te pakken. Eerste prioriteit: APK klaar maken. Als die keuring er op zit kan ik er eens een tijdje mee rijden om een idee te krijgen wat er verder nog zou moeten gebeuren. En zodra de boel kan rollen wil ik de GT een goeie Dinitrol behandeling laten geven.
Om het geheugen een beetje op te frissen heb ik de topic die Robinrossie destijds had geopend voor deze GT nog eens nagelezen. Daaruit komen de volgende punten naar voren:
- koppeling compleet
- stuurhuishoezen.
Voor die koppeling moet de versnellingsbak worden uitgebouwd. Nu vraag ik me af hoeveel meer werk het is om het complete blok eruit te lichten? Dan is het namelijk net zo handig om gelijk de distributie met waterpomp aan te pakken, met de keerringen erbij. Welke keerringen kan ik zoal tegenkomen? Iemand hier ervaring mee? Waar moet ik op letten bij deze operatie? Tips?
Ter info: ik ben totaal geen geoefende sleutelaar. Wel heb ik een maand of 3 geleden de koppeling van mijn 14TE (TU blok) vervangen die een gare druklager had opgelopen wegens een gebroken drukvinger aan de koppelingshevel. Dit lukte me alleen dankzij de assistentie en geduld van Citroen-specialist Martien Mooijman, waar ik deze reparatie had uitgevoerd in zijn dhz-garage. Met name het uittikken van de aandrijfassen was ik erg huiverig voor….
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
winnetou schreef:Voor die koppeling moet de versnellingsbak worden uitgebouwd. Nu vraag ik me af hoeveel meer werk het is om het complete blok eruit te lichten? Dan is het namelijk net zo handig om gelijk de distributie met waterpomp aan te pakken, met de keerringen erbij. Welke keerringen kan ik zoal tegenkomen?
Ja, volgens mij is het veel meer werk om het hele blok eruit te lichten. Is ook niet nodig om distributie en waterpomp te vervangen, daar kun je relatief makkelijk bij met het blok in de auto.
Wat betreft keerringen: in ieder geval de aandrijfaskeerringen.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Wel, ik probeerde begin dit jaar bij mijn TZD Turbo de distributieriem met aanverwante zaken te vervangen, maar de ruimte was zo krap dat ik niets kon zien en zelfs mijn relatief kleine handen er niet tussen kreeg. Dat heb ik toen maar uitbesteed. Vandaar mijn vraag, want ik dacht dat het basisblok bij de (turbo)diesel en de XU benzinemotoren nauwelijks verschilt. Toch?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
zoals wij in het oosten zeggen
“Vaak buj te bange”
Je hebt hem niet nodig dus je kan de tijd nemen. Maak daar gewoon gebruik van.
Als de distri ook moet, zou ik zeggen. Eruit met dat blok! Ik weet niet hoe nieuw de octopus nog is, maar als het blok eruit is zou ik die gelijk vervangen.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!