7 van de 13
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Winnetou’s BX 19 GT - wordt nu met Dinitrol behandeld!!
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 02 november 2010 07:25 PM
  [ # 91 ]

Even een korte update. Ik heb de brug gereserveerd bij sleuteltje 11, moet er nog wel een bevestiging van ontvangen. En zo heb ik me gelijk ook geregistreerd op het bijbehorende forum, wel zo handig! Verder heb ik een week geleden het bovenstaande lijstje met onderdelen besteld bij Van der Laan. Met Leo Ruygrok als buurman zou dit geen probleem mogen zijn, ik hoop dat de spullen deze week opgehaald kunnen worden. Ik heb er ook een paar achterbollen bij besteld, getuige de nogal “sportieve” achtervering zijn die blijkbaar behoorlijk plat.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15824
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 06 november 2010 10:08 PM
  [ # 92 ]

Vandaag zijn Winnetou en ik eens gaan kijken bij de GT. Wat een nostalgie om mijn oude trouwe GT’je weer eens te zien. Na haar makkelijk uit haar winterslaap te hebben ontwaken, zijn we eens begonnen om de aandrijfassen los te halen. Daarna zouden we de koppeling en de distributie willen vervangen.

Het liep helaas wat anders, want de moer op de rechter aandrijfas zat volledig vast. Noch met mankracht noch met de compressor wilde ie los.  Sad

Dat was flink balen, want zo kan een versnellingsbak niet los. Als iemand tips heeft, horen we het graag!!

Hier zijn wat foto’s van vandaag:

Winnetou probeert nogmaals de moer los te krijgen, maar niets hielp. Zelfs geen brute kracht. Sad


Een nieuwe dop 35 op de bewuste moer van de rechter aandrijfas.


Winnetou in actie. Ondanks de brute kracht, wilde de moer écht niet los…


Als troost nog maar even een portret gemaakt van de oude eigenaar (links) en de nieuwe eigenaar van de GT (rechts).

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 06 november 2010 10:14 PM
  [ # 93 ]

Had nou maar even gebeld…

Je kunt de aandrijfas ook uit het differentieel halen zonder de naafmoer los te halen.
Je haalt het fusee los, eventueel ook de stuurkogel, en dan kun je de aandrijfas uit het differentieel trekken. Terwijl de as dus nog gewoon door de naaf loopt.

Wat is de progressie tot nog toe?

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15824
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 06 november 2010 10:28 PM
  [ # 94 ]

Uh, de progressie is nul komma nul…

De volgende keer dat er wordt gesleuteld aan de GT wordt het gedaan met meerdere mensen met meer kennis.
Ik heb wel enkele mensen gebeld met meer kennis, maar ik kreeg niets anders dan voicemails…

Nou ja, we zien wel hoe het de volgende keer gaat.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 06 november 2010 10:34 PM
  [ # 95 ]

Ik heb niets gezien, en bewust m’n telefoon in de gaten gehouden Sad
Of wist Winnetou het nummer niet meer? Wink

Maar goed, het zal best goedkomen… Uiteindelijk is een BX geen raket Laughing

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 november 2010 10:44 PM
  [ # 96 ]

Met een goede luchtsleutel moet die moer wel loskomen. En zo niet: Je kan de moer ook doorslijpen.

Citroen!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 07 november 2010 12:24 AM
  [ # 97 ]

Anders een T-Stuk met een lang wringijzer, zo heb ik tot nu toe iedere naafmoer nog los gekregen. Eventueel wiel terug bouten, en de auto laten zakken zodat je veel meer kracht kan zetten.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15824
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 07 november 2010 12:33 AM
  [ # 98 ]

We hebben ook het wiel terug gezet om meer kracht te kunnen uitoefenen, maar ook dat bood geen soelaas.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 07 november 2010 12:24 PM
  [ # 99 ]

Ik ben gisteravond maar lekker bijtijds naar bed gegaan, had een beetje de P in. Ik begon met de asmoer omdat ik het idee had dat dit een van de lastigere punten zou zijn van de klus. De aandrijfassen zijn voor mij zowiezo een lastig punt waar ik het meeste tegenop zie. Zaken als de diverse kabeltjes en slangetjes, de accu en luchtfilter zijn er natuurlijk snel afgehaald, dus daar lag het probleem niet. Ik kon niet direct een compressor met luchtsleutel vinden, dus eerst hebben we het maar ‘s geprobeerd met een flinke arm op de moer nadat we de velg zonder naafkap had teruggeplaatst en de krik hadden laten zaken. Dit werkte helaas niet.
Na wat zoekwerk zag ik alsnog de compressor met luchtsleutel voor de brug staan. Daar hebben we nog een stief uurtje wat pogingen mee ondernomen, zonder vruchtbaar resultaat. Omdat het al later in de middag werd, en de afstand naar huis ook een rol speelde heb ik uiteindelijk ervoor gekozen om alles weer terug te monteren en me te bezinnen op verdere mogelijkheden. Daarom heb ik Hilko ook niet meer gebeld.
Qua werkmethode ben ik uitgegaan van de ervaring die ik heb opgedaan bij het vervangen van de koppeling bij mijn 14TE (TU blok!) een aantal maanden geleden bij Martien Mooijman in Kruisland (vlakbij Steenbergen) met wat hulp en instructie van de meester himself. Die operatie is toen tot een goed einde gebracht, de 1400 rijdt weer voortreffelijk! Maar die BX is dan ook wel 6 jaar jonger dan de NN-12-GV, waardoor mogelijk eea wat makkelijker losging.
En lang geleden heb ik van een 2-cyl Visa de koppeling vervangen, maar bij dat beestje zat het totaal anders in elkaar.

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 07 november 2010 01:11 PM
  [ # 100 ]

volgens mij gebruik je daar een kleine compressor, dan lukt het inderdaad niet!
maar goed, mooie gt! heb hem al een paar keer gezien onder het stof

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 07 november 2010 01:57 PM
  [ # 101 ]

Klopt! Het was de enige compressor die ik kon vinden. Er zou er nog een moeten staan, maar die kon ik niet vinden. Soit, het is nu eenmaal zo.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 november 2010 02:41 PM
  [ # 102 ]

Desnoods kan je gewoon verlengen met een stuk steigerpijp van een paar meter, en als dat zelfs niet wil inderdaad de moer in slijpen om de spanning er vanaf te halen, zoals DriverD suggereert.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 07 november 2010 03:06 PM
  [ # 103 ]

Of eerst met een staalbeitel en flinke hamer een mep geven.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 07 november 2010 04:18 PM
  [ # 104 ]

Gisteren heb ik toevallig precies hetzelfde gedaan, en ik kwam ook een moer tegen die er niet afwilde. Ik heb ‘m een klein beetje ingeslepen, en toen met een beitel ‘m los kunnen tikken.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 09 december 2010 06:29 PM
  [ # 105 ]

De GT wordt behandeld as we speak! Ik heb ‘r wat dichter bij huis weten te plaatsen in een DHZ garage. Ik heb nu een paar dagen vrij, dus ik ben druk bezig met de GT. De koppeling is inmiddels vervangen, die oude was versleten tot op de kopernagels. Nu ben ik bezig met de stuurhuishoezen, gecombineerd met de stuurbekrachtigingscilinder die aan het lekken was geslagen.

Maar ik loop nu vast. De oude hoes was zo gaar dat ik ‘m er maar zo vanaf heb geknipt en getrokken. Maar de nieuwe moet er nu op. De enige mogelijkheid die ik zie is om het stuk as waar de schroefdraad op zit voor de spoorstang te verwijderen. Onder dat rubberen hoesje zou iets van een circlipringetje zitten die ik kan loshalen. Maar ik krijg dat rubberen hoesje niet eens verwijderd. Heeft iemand een goeie tip?

EDIT: ik heb het over de rechter stuurhuishoes die vervangen moet worden.  Surprisedops:

Profiel  
 
 
7 van de 13
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook