1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Daar is ze weer: Exclusive LV-LV-98; ze heeft het warm :-(
flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119

Gepost: 24 december 2009 10:12 PM

Hallo allemaal,

Mijn zwarte v6 is er slecht aan toe, combi van pech en verborgen gebreken. Na een en ander op een rij gezet te hebben kwam ik tot de conclusie dat haar weer tiptop te krijgen veel tijd en geld kost.
Niet op zoek naar iets anders kwam ik de LV-LV-98 van Arjan tegen, toen kon ik het niet laten…
Vandaag heb ik haar van hem overgenomen!  Laughing

Voor degenen die deze auto nog niet kennen: het is een Mauritiusblauwe exclusive, 12v zwart leder. Teller staat op 230k. Ze is eerst in de vakkundige handen van Marco geweest, hij heeft er véél aan gedaan [waarvoor dank]. Na een zeer korte omzwerving bij Arjan terecht gekomen. Een en ander is –handig!– in twee draadje terug te lezen.

Anyway, ik ben heel erg blij met deze donkerblauwe dame. Een fijne voiture, interieur is zondermeer fraai en de lak is een ietsje in de stad geweest maar nog best ok. Ze kan wel enige aandacht gebruiken maar dat wist ik vooraf:

-cv doet het soms maar doorgaans niet. [ik kom nu op 1 wel 3 niet]
-starten met warme motor wil niet altijd > relais achter de linker koplamp vervangen
-zit geen AB sleutel bij [wil ik wel]
-open dak werkt goed maar heeft een grijs tapijt. Dat mag wel een keer een zwarte worden.
-knipperlicht links doet vreemd.
-Lak mag hier en daar bijgewerkt worden. Niet ernstig.
-Startcode is def. uitgeschakeld. Wil ik er wel weer opzetten [indien mogelijk]
-Vering mag nagezien, werkt overigens wel goed maar kan iets beter.
-leer van het stuurwiel is gaar
-zit een scheur in het kunststof van de pook [heet dat ding wel zo bij een automaat?]

Eerst maar eens de kleine dingen fixen, dan nog even tussendoor een kerstdiner doen en daarna eens kijken hoe en waar ik de zwarte vsx uit elkaar ga halen.

Joyeux Noël!

du pain… du vin… du Citroën

Profiel  

flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 24 december 2009 10:31 PM
  [ # 1 ]

Oh ja, nog een vraagje:

op de voorschermen staat v6 ipv exclusive. Is dat ooit zo geleverd?

grt Bas

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 24 december 2009 10:34 PM
  [ # 2 ]

Gefeliciteerd met de aankoop!

De pook van een automaat heet ‘keuzeschakelaar’ volgens het WPH, volgens mij. Wat een raar woord eigenlijk… Wink

Heb je een account op service.citroen.com? Dan kun je zo achterhalen hoe en wat mbt emblemen en wielen en weet ik het wat nog meer, als je je chassisnr intikt. Anders wil ik wel voor je kijken.

Groetjes Erik!

Profiel  

flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 24 december 2009 10:38 PM
  [ # 3 ]

Thnx-a-lot!

keuzeschakelaar, die ga ik onthouden voor als ik de politie in ambtelijke taal wil antwoorden whistle

Profiel  

kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Gepost: 24 december 2009 10:39 PM
  [ # 4 ]

Dat van die V6 klopt, geld ook voor die van mij, is een Exclusive van 1994.

Profiel  

flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 24 december 2009 10:42 PM
  [ # 5 ]

Ah ok, eigenlijk ook wel prima, het is tenslotte een v6. wysiwyg En excluslive hoeft er van mij niet op te staan zolang er maar zwart tapijt in zit.

@lampie: Nee nog geen account op citroen.com maar klinkt verdraaid handig. Is dat gewoon nieuw account aanmaken en gaan?

grt Bas

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 24 december 2009 11:15 PM
  [ # 6 ]

Nope, je hebt een BTW nummer nodig om aan te melden. Eenmaal gedaan kun je wel normaal inloggen.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 24 december 2009 11:27 PM
  [ # 7 ]

Een BTW nummer heb ik nog wel ergens liggen als zzp-er, alleen werk ik wel in een heel andere sector dan automotive. Zou dat nog iets uitmaken?

grt Bas

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 december 2009 11:35 PM
  [ # 8 ]

Van hart gefeliciteerd en veel zweefkilometers toegewenst.

Ik heb ook heel veel aan deze auto gesleuteld samen met Marco en Lucas, vooral in het begin moest e.e.a. aan gedaan worden. Vooral de thermostaat was een “leuk” klusje Wink

Profiel  

flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 24 december 2009 11:50 PM
  [ # 9 ]

Dank je!

ja ik las iets over dymo labels en xantias rijden toch beter…  haha en wat ik er zo van heb gelezen in het draadje van Marco hebben jullie niet kinderachtig gedaan qua sleutelen. Alleen al daarom mag ze best in goede conditie gehouden worden toch?

Voorlopig heb ik iig niet de indruk dat er gesleuteld moet worden. Wel wat geknutseld en wellicht hier en daar draadbomen herstellen want er is ooit een alarm uitgehaald en de cv doet het maar zelden [1+1 = ...]

Maar goed met 230k op de teller moet er nog wel een aardig aantal jaren te zweven zijn

grt Bas

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 24 december 2009 11:52 PM
  [ # 10 ]

-Startcode is def. uitgeschakeld. Wil ik er wel weer opzetten [indien mogelijk

Waarom zou je dat nou willen?

Die V6-emblemen heeft de eigenaar vóór Marco er nog opgeplakt, samen met die maffe citroen-stickertjes. Als ik me goed herinner zat er nog meer troep opgeplakt aan de achterkant…

Profiel  

flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 25 december 2009 12:00 AM
  [ # 11 ]

Ach willlen, de startcode staat wel onderaan mijn lijstje. Ik vind het fijn als alles het gewoon doet, echt belangrijk is het niet, het staat een beetje raar dat alle lichtjes daar gedoofd zijn.

Die rode stickers mogen er van mij wel af als dat netjes kan tenminste. Heeft ook niet de grootste haast.

grt bas

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 25 december 2009 12:31 AM
  [ # 12 ]

Proficiat Bas! Mooie voiture en zeker voor het geld! En er moet ook wat te wensen over zijn als je een nieuw XM avontuur aangaat Wink

Die V6 emblemen horen dacht ik alleen bij de eerste serie erop, met enkel spaaks sturen dus zeg maar tot 1992, maar 100% zeker weet ik dat niet.

Afbeelding Bijlagen
cr1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 25 december 2009 12:47 AM
  [ # 13 ]

Dank je,

wensen & avontuur; heb je helemaal gelijk in. Overigens heb ik niet eerder een [XM]verkoper ontmoet die zo eerlijk, correct en schappelijk was.
Ik moest even wennen aan een xm in kleur. Hiervoor heb ik er twee zwarte gehad en altijd gedacht dat de enige andere goeie optie kastanjebruin was [met beige leer natuurlijk] Dit donkerblauw blijkt nu toch eigenlijk ook wel erg fraai.
Een storing hier of daar oplossen is part of the game

Die v6 emblemen zitten me niet in de weg, tis meer dat ik benieuwd ben of ze er voor de stoer opgezet zijn of dat ze een nosejob heeft gehad. Overigens is deze XM van aug. ‘95.

grt Bas

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 25 december 2009 01:03 AM
  [ # 14 ]

Als ik me niet vergis heeft de eerste eigenaar de V6 emblemen er op geplakt. Er zat er achterop ook een. Die heb ik er afgehaald. De Exclusive emblemen zouden naar de C6 zijn gegaan, maar dat is ‘hear say’. En veel plezier er mee! Mooi dat ze weer wat aandacht krijgt!

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 25 december 2009 01:11 AM
  [ # 15 ]

Mooi hoor, Noir! Heb zelf pas sinds een week of 6 een zwarte serie 1 V6!
Maar donker blauw is ook errug chique!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook