Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik kan je helpen aan een origineel infrarood setje centrale vergrendeling. Dus de sleutelhouder en de ontvanger boven je hoofd.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gefeliciteerd!
Volgens mij zijn die V6 emblemen tot ‘96 op de 12 kleppers geleverd. Na dat bouwjaar kwam volgens mij pas het exclusive logo op het scherm. Dus volgens mij is het gewoon orrigineel.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
flipje van thiel schreef:ja ik las iets over dymo labels en xantias rijden toch beter… en wat ik er zo van heb gelezen in het draadje van Marco hebben jullie niet kinderachtig gedaan qua sleutelen. Alleen al daarom mag ze best in goede conditie gehouden worden toch?
Voorlopig heb ik iig niet de indruk dat er gesleuteld moet worden. Wel wat geknutseld en wellicht hier en daar draadbomen herstellen want er is ooit een alarm uitgehaald en de cv doet het maar zelden [1+1 = ...]
Maar goed met 230k op de teller moet er nog wel een aardig aantal jaren te zweven zijn
Een Xantia is veel betrouwbaarder, als een XM net zo betrouwbaar was, dan reed ik niet in een Xantia
De draadboom heeft inderdaad wat aandacht nodig, daar zijn wij niet aan toegekomen.
En wellicht nieuwe bougies, die hebben we volgens mij ook nog nooit vervangen.
Die bougies hebben we er wel degelijk nieuw in gedraaid! Samen met een complete grote beurt…
Gefeliciteerd trouwens!
Marco
Volgens mij zijn die V6 emblemen tot ‘96 op de 12 kleppers geleverd.
Mijn mauritiusblauwe Exclusive van 1995 (LJ-VG-26) had Exclusive emblemen, volgens mij was dat toen al wel de norm. Ik herinner me dat de Exclusive logo’s van de LV-LV-98 geroofd zijn om op een rode C6 dienst te gaan doen?
is dit die xm die uit eindhoven is gekomen? Die toen door een wassenaars menneke is gekocht die al bij het minste of geringste probleempje de xm de deur uit ( moest ) doen ?
Nou ja minste of geringste. Als je kort achter elkaar de startmotor moet vervangen (en dat bij de Citroën dealer in Italië laat doen) en daarna de retourleiding dan ben je wel ff serieus geld kwijt. Maar idd die is het…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Xsara Coupe schreef:Die bougies hebben we er wel degelijk nieuw in gedraaid! Samen met een complete grote beurt…
Ah, ok, dat heb ik dan niet gedaan, of ben daar niet bij geweest, vind dit van die priegelklusjes.
Gefeliciteerd!
Heb zelf ook al een paar keer bij de advertentie gekwijlt.
Maar goed we hebben al genoeg..
Startcode kan je toch zo weer activeren?
Wat was de code daarvoor ook alweer??
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Ja, dat is inderdaad de vraag, wat was de code ook alweer .
Iets met cijfers en een letter(s)...
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Indien de oude code onbekend is (hier is dat het geval), dan kun je die niet activeren. Deze is gedeactiveerd door het kastje los te trekken. Nu dat kastje weer aansluiten betekent dat de motorcomputer geblokkeerd wordt tot de juiste code weer wordt ingetoetst.. Leuk klusje voor de kerstvakantie om ze allemaal te proberen ...
Deze auto zat idd ooit onder de stickers en emblemen.. Wat origineel is weet ik niet. Deze emblemen zaten er het netste op..
Over de vorige eigenaars.. Ik heb hem van iemand uit Eindhoven gekocht. Daarna is veel onderhoud gepleegd omdat de auto dat gewoon heel hard nodig had. Had redelijk recent een paar jaar stil gestaan. 2 eigenaars voor mij is een c6 gekocht en toen heeft de xm nog een tijd binnen gestaan. De eigenaar erna was hem al vrij snel zat waarna die bij mij kwam.
Toen kwam die bij de jongen waar Michiel het over heeft. Ergens begrijp ik hem ook wel, dus een iets genuanceerdere mening mag wel Michiel Eerst met 4 man op vakantie stilstaan omdat je startmotor kapot is en hem voor veel geld bij de dealer in Italie laten vervangen, een paar keer bezig met de airco vol krijgen en vervolgens de retourbundel van voor naar achter laten vervangen…
Toen is die bij Arjan gekomen en van daar weet je het wel weer…
Deze auto heeft bij elkaar al een flinke waslijst gehad met vervangen onderdelen. Alleen wat dat betreft is ze het geld al meer dan waard! Ze heeft idd wat werk nodig, maar schakelen en rijden doet ze perfect.
De vering klopt wel. In het begin was de vering bagger. Toen hebben we de achterbollen laten zitten en de voorbollen vervangen voor comfortbollen. ALleen ik heb het vermoeden dat die iets TE zijn opgeboord.. Die comfortbollen kwamen van een andere xm af die TE erg danste..
Mijn advies: 4 nieuwe bollen er op, eventueel 6 (ook de hydractive bollen) Een ritje naar chyparse kan ook, maar ook dan zullen er iig voor de voorbollen andere op moeten!
Marco
Uitgeboorde Comfortbollen?
Zullen wel te ver uitgeboorde normale bollen zijn .
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Het resultaat is in ieder geval dat het ding als een dweil op de weg ligt.
Fijn toch dit forum, zoveel reacties en antwoorden. Ik ben een weer heel stuk wijzer.
Heb de afgelopen dagen wat [kerst] ritjes gemaakt en kan alleen maar zeggen dat ze fantastisch rijdt. Zoals velen had ik altijd een beetje mijn bedenkingen bij een automaat, maar wát een feest! Ik ben dus helemaal om.
De motor en de automaat doen het perfect, geen rare geluiden geen gekke dingen, top!
Maar de vering is inderdaad een beetje merkwaardig. De voorkant voelt wat slap en heeft in een bocht omhoog de snelweg op [70km/u] een beetje de neiging te om duiken. Niet veel maar het hoort vlg mij niet zo. Drempels over is ook een aparte ervaring. Daar wordt ze even hard en vrijwel meteen daarna weer te zacht. Het lijkt me dat dit normaal gedrag is als er veel te comfi bollen op zitten. Maar goed Wat mij betreft mogen er dus wel andere bollen op.
Het eerst probleempje waar ik nu mee bezig ben is het niet starten bij warme motor. Warm is in dit geval relatief want het gebeurt al als de kv nog lang niet op temperatuur is. De eerste verdachte was relais 801 [gele voetje achter de L-koplamp voor enkel starten in P of N] het relais is inmiddels schoon, ook de contacten binnenin. Met terugzetten hoorde ik duidelijk klikken dus het relais werkt. Maar starten nog niet. Wanneer je de voiture in R een stukje naar voor/achter duwt start ze wel. Dat wijst vlg mij op de schakelaar op de bak. Om dat eens te testen heb ik met de pook rustig de bak doorlopen [P - R - N - D - N - R - P] ...en starten!
Daar mee is voor mij de schakelaar op de bak niet helemaal lekker meer.
Is dit een logische gedachte?
Weet iemand of je daar een beetje bijkomt? En zijn er nog dingen om extra op te letten?
Overigens kan het door bovenstaand probleem best eens zo zijn dat die peperdure italiaanse startmotor helemaal niet nodig was. Knap lullig voor die jongen.
grt Bas
du pain… du vin… du Citroën