Xsara Coupe schreef:
Mijn advies: 4 nieuwe bollen er op, eventueel 6 (ook de hydractive bollen) Een ritje naar chyparse kan ook, maar ook dan zullen er iig voor de voorbollen andere op moeten!
Marco
Yep gaan we doen!
du pain… du vin… du Citroën
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
In de stand “N” moet ze ook starten.
Klopt! Als alles werkt zoals het hoort tenminste, die van mij start vaak niet meer in P of in N nadat de motor heeft even heeft gelopen. En dat vind ik jammer…
du pain… du vin… du Citroën
Ha die Bas ,
Is de wagenhoogte wel goed?
Heb dit veergedrag wel gehad bij mijn XM die te hoog stond ;
dan voelt`ie als het ware topzwaar en lijkt het alsof de wagen om wil kieperen.
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Ha Dirk,
wagenhoogte heb ik niet nagemeten, zal eerst eens moeten uitzoeken hoe hoog dat dan hoort te zijn
Waar met je dat trouwens?
Na het verhaal van Marco staat voor mij vast dat er nieuwe bollen op mogen en daarna en rondje Chyparse.
grt Bas
du pain… du vin… du Citroën
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik zou het rondje bollen door Chyparse laten doen. Weet je meteen wat er met welke bol aan de hand is. Kost je niets extra bovendien.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Dat is een slecht idee in dit geval. De bollen die er nu op zitten zijn van een verkeerd type en daar moet dus niet mee gerommeld worden, die moeten er gewoon af en er moeten 4 andere bollen op van het juiste type.
Ik kan héél eigenwijs zijn, maar niet als het gaat om hydropneumatische vering en/of veiligheid
Denk dat ze dan maar meteen allemaal vernieuwd gaan worden. Hebben we dat ook weer gehad.
grt Bas
du pain… du vin… du Citroën
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Dat is natuurlijk een prima actie. Het hydractief systeem van deze XM was overigens in orde. Als je mazzel hebt is dat nog zo en is het met 8 nieuwe bollen weer helemaal zoals het ooit bedoeld is.
Hope so. Ik heb de indruk dat het systeem verder wel goed reageert. De pomp hoor je niet te vaak, sportstand kan aan en uit. Verder komt ze goed omhoog en zakt niet te snel na afzetten van het contact. Dat even hard worden bij drempels lijkt me ingrijpen van Hydractief ivm veel te slappe bollen voor. Zou dat kunnen?
Deze XM is het iig wel waard om nog iets in te investeren.
grt
du pain… du vin… du Citroën
bij een drempel afrijden voel je het het beste of je systeem netjes werkt. De voorkant merkt dat je ergens afrijd en zetten dan je achterkant op hard. Als je systeem lekker werkt voel je dan de achterkant er niet afrijden.
Deze week mijn eerste ervaring met een diravi xm en sneeuw. Tof! Nergens kan ik merken dat ze last heeft van de kou. Begin haar steeds meer te mogen… Maar dat kon ook haast niet anders.
In afwachting van mijn date met chyparse heb ik twee vragen;
-Waar ligt de startcode precies opgeslagen? Is dat in het toetsenbord of elders? maw kan ik het toetsenbord uit mijn te demonteren vsx overzetten en heb ik dan weer een werkende startcode?
-Weet iemand of de AB gekoppeld is aan het kiekert dingetje boven de binnenspiegel? Dan zou ik die nl ook kunnen overzetten
bvbd
Bas
du pain… du vin… du Citroën
Ha Bas,
De code zit opgeslagen in het motormanagementsysteem. Dus alleen het startcodekastje vervangen helpt niet. Het MMS zit in de bak bij de koplamp aan bijrijderskant. Waar ook de veercomputer zit. Mogelijk kun je m uitwisselen met je andere V6? Maar dat was een handgeschakelde. Dus of dat een goed idee is?
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
De injectiecomputer van een automaat en handbak lijkt mij hetzelfde. Of bij de automaatvariant moet er nog wat extra circuits op zitten voor de ZF 4HP18 en bij de handbakvariant niet?
De injectiecomputers verwisselen kan geen kwaad en weet je meteen of het wel/niet werkt.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Thnx!
ik ga morgen eens kijken wat voor nummers er op de computers staan. Motor is identiek maar de vsx [hand] is modeljaar 95, de exclusive modeljaar 96. Voorzover ik het begrepen heb is er door citroën een en ander aangepast aan de computer om aan emissienormen te voldoen. Dus of wisselen kan vraag ik me af.
Andere optie: kan de startcode met een lexia ge-reset worden wellicht?
du pain… du vin… du Citroën