Bij het vervangen van de remblokken bleek dat één klauw RV heel erg slecht beweegt. Ik bedoel het gedeelte MET zuiger en het gedeelte zonder bewegen niet soepeltjes heen en weer. Moest echt flink eraan sjorren om ruimte te maken voor nieuwe remblokken.
Hoe kan je dat reviseren, zodat het weer wel lekker loopt ? Is het een kwestie van uitelkaar halen, vet erin smeren en weer opbouwen of zijn er nog delen die je dan moet vervangen ?
Ik had één remblokje totaal versleten aan die kant en de andere was nog goed voor 20.000 km !!!! Dat hoort niet hè Zou graag willen dat de nieuwe set gelijkmatig slijt anders blij je aan de gang….remblokjes verkopen ze immers niet los !
Is er een online-webshop voor BX-onderdelen ?
Je kan ze uitelkaar halen en weer gangbaar maken.
D’r zijn nieuwe klauwen te koop, maar ik zou dan voor 2 de hands gaan… heb er ook nog wat liggen.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Wat ik me afvroeg…zitten er geen slijtdelen in ?
Par jaar geleden heb ik dergelijke één-cilinder remklauwen van mijn Chrysler reviseerd en daar zaten rubber busjes in die slijten, heb die toen nieuw gekocht en vervangen. Had met die auto hetzelfde probleem van ongelijk slijtende blokken links en rechts (op hetzelfde wiel).
Asl het slechts een kwestie is van open maken, schoon maken, lik vet erin, dan is het geen probleem natuurlijk.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_513.jpg)
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
de glijpennen in spuiten met siliconenspray dat werkt meestal afdoende.
niet met vet of olie omdat die de rubbers oplossen en dan loopt het pas echt zwaar..
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Stuur Lelijke Eend eens een bericht, die heeft alle 4 remklauwen recent gereviseerd van zijn BX met nieuwe onderdelen en bijgeleverd vet!
Emiel
Wat is zijn email of PM ?
De klauwen die ik reviseerde waren van den Xantia ...
Schijt aan originaliteit.
Maar in feite technisch gelijk aan die van een BX, dwz het reviseren van een xantia klauw is gelijk aan het reviseren van een klauw van een BX.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11390.gif)
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Revisiesetje? Schijnen er ook te zijn. Een stapeltje rubbers ofzo?
2CV 1985
BX19trs schreef:Maar in feite technisch gelijk aan die van een BX, dwz het reviseren van een xantia klauw is gelijk aan het reviseren van een klauw van een BX.
BX klauwen zijn toch anders.
Maar ik zou gewoon een revisiesetje voor BX klauwen bestellen.
Schijt aan originaliteit.