20 van de 28
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »

“Jasmijntje” De Ami 6 break van Rik
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 782

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 26 april 2010 02:36 AM
  [ # 286 ]

Hahaha, een hele discussie over mijn auto en ik heb er nog niks van door. Very Happy
Ten eerste ben ik erg benieuwd Wouter of jij misschien een grote kwaliteit foto naar mij zou kunnen mailen ofzo. Aangezien ik erg nieuwsgierig ben naar de enorme geschiedenis van mijn Jasmijn en zo’n foto dus erg leuk vind.
Verder is dit natuurlijk zowiezo hetzelfde kenteken als mijn wagen. En er zijn ook een aantal delen op die auto die nu nog op de mijne zitten. De achterklep en de motorkap waren bijvoorbeeld beiden in de kleur van Wouter zijn foto. Dat is te zien aan onder andere inderdaad die F-sticker die er nog op zit en nog verder is afgesleten. En de stickers op de achterruit zitten er ook nog ook al zijn deze ook grotendeels weg.
Maar als ik zo naar de koets kijk… (binnenspiegel inderdaad op het dash ipv aan de voorruit, geen spiegel bevestiging aan bijrijderskant, en dat soort dingetjes.) Denk ik dat die inderdaad gewisseld is. En dat maakt me dan weer nieuwsgierig aangezien ik zelf vermoedde dat die koetswissel en schilderbeurt van onze Franse vrienden afkomstig was. Maar goed. Zo zit het dus. Wink
En binnenkort komen er hier weer wat nieuwe plaatjes. En een update over hoe het meiske zich houdt. Very Happy

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 26 april 2010 02:42 AM
  [ # 287 ]

Ik kwam de foto toevallig tegen toen ik wat foto’s van Citromobile 2001 zat te bekijken. Het kenteken kwam me meteen bekend voor, en daarom heb ik een foto van die foto gemaakt. Ik zal binnekort eens proberen om de foto in te scannen. Wellicht kun je daar wat meer details op zien.

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 26 april 2010 02:59 AM
  [ # 288 ]

Gaaf! Alvast heel erg bedankt. Ben erg benieuwd! Very Happy

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 26 april 2010 07:42 AM
  [ # 289 ]

En dat maakt me dan weer nieuwsgierig aangezien ik zelf vermoedde dat die koetswissel en schilderbeurt van onze Franse vrienden afkomstig was. Maar goed. Zo zit het dus.

Ik zou nog kunnen proberen op te zoeken in oude ledenlijsten van de Amivereniging wie rond die tijd (Citromobile 2001) de eigenaar was van je Ami.

Jeroen

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 10 mei 2010 05:39 PM
  [ # 290 ]

Hmm dat zou ik wel geinig vinden. Al hoop ik dan maar dat ik niet te autistisch ga zijn om dan uiteindelijk ook daadwerkelijk contact te zoeken met die persoon. Mr. Green

Verder zal ik ook maar weer eens het zootje hier updaten. Er gebeurd niet onwijs veel. Vooral rijden namelijk. Maar ook dat is natuurlijk heel mooi. Want wat is er toch beter dan rijden in zo’n oud wagentje zonder te veel noemenswaardige problemen! Very Happy
Nu heb ik eindelijk eens vakantie. En na 1 week bijgekomen te zijn van alle stress van het leven heb ik vandaag eindelijk mijn grote, ronde mistlampen aangesloten. Die werken nu fijn op het groot licht. Verder heb ik eens een kijkje genomen in mijn dashboard om te zien of ik mijn dashboard verlichting weer werken kon krijgen. Dit is volgens mijn theorie gelukt. Al moet ik nog even in het donker kijken of het ook echt werkt. Dat wordt dus vanavond eer dat ik dat zeker weet. Very Happy
Ook werkt mijn oliedruk-lampje op mn dash niet. Maar dat is omdat het draadje wat ergens onderin het motorblok zit er niet in zit. Die hangt nog ergens in mn motorruimte te wachten om aangesloten te worden. Ik kom er alleen niet achter waar dat draadje nou precies moet. Zou iemand mij daarmee kunnen helpen met behulp van een foto of een gedetailleerde beschrijving? Want als dat lampje weer werkt rij ik toch een stuk zekerder.
En sja, wat heb ik nog meer te melden… Niet veel. Behalve dat, zodra ik weer geld heb later deze week, ik even ga kijken of ik de originele buitenspiegel die ik gescoort heb bij Citromobile kan monteren. Want er misten wat onderdeeltjes.  hmz
En ik ga eens informeren voor de 123-shizzle. Want het is hoogste tijd voor een grote beurt aan het worden merk ik aan de prestaties. Dus als ik dan direct die zooi in laat bouwen scheelt me dat weer kosten met contactpuntjes laten stellen en dat soort gedoe. Very Happy
Dus dat is het tot zover. Nu alleen nog een fotootje van het brave meiske om jullie ook weer zoet te houden. Wink

Groetjes, Rik.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 11 mei 2010 12:16 AM
  [ # 291 ]

Goed bezig Rik! En wat een heerlijke foto’s weer. very good

Enneh, hoe werkt de dashboardverlichting?

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 11 mei 2010 01:22 AM
  [ # 292 ]

Bijna perfect! Hij is nu regelbaar in ieder geval (wist ik eerst nog niet). En op een gegeven moment deed ie het niet meer. Dat frustreerde me toch wel zo erg na die moeite dat ik maar even wat profi-manieren heb toegepast om hem weer werkend te krijgen. Een paar flinke klappen dus op het dash en floep! Het brandde allemaal weer netjes! Very Happy (dat ene lampje Mr. Green )

Profiel  

jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 591

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 14 mei 2010 07:31 PM
  [ # 293 ]

Ook werkt mijn oliedruk-lampje op mn dash niet. Maar dat is omdat het draadje wat ergens onderin het motorblok zit er niet in zit. Die hangt nog ergens in mn motorruimte te wachten om aangesloten te worden. Ik kom er alleen niet achter waar dat draadje nou precies moet.

Draadje hoort op de sensor onder de benzinepomp. Tenminste ik neem aan dat dat door de verschillende bouwjaren heen gelijk is gebleven Razz.

Profiel  

punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 18 mei 2010 01:14 AM
  [ # 294 ]

Is inderdaad gelijk gebleven.

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 18 mei 2010 05:45 PM
  [ # 295 ]

Ideaal, daar duik ik binnenkort eens eventjes op. Bedankt voor de top foto! Very Happy

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 22 november 2010 12:41 AM
  [ # 296 ]

Zo, na lange tijd weer eens een update. En in die lange tijd is er uiteraard een hoop gebeurd. Zo is bijvoorbeeld de foto waar opstond waar de oliedrukzender zat veranderd in een foto met motorrijders. Very Happy
Verder is bij de Ami de startmotor afgebroken, de deur dr nu echt uit aan het vallen en nog wel meer van dat soort ongein. Tevens is de APK al een tijdje verlopen en werd het dus tijd om knopen door te hakken.

Toen ik Jasmijn kocht had ik al voor mezelf vast gesteld, dat ik bij de volgende apk zou kijken of ik dr zou houden. Nou waren de kosten om alles te laten doen zo hoog dat ik het niet kon betalen. En ze boden me 700 euro voor de auto op deze manier. Ik besloot bijna haar te verkopen, maar heb toch maar beslist dat ze weer gaat rijden. Nou had ik alleen de tijd en ruimte niet om even een Ami op te knappen. Maar ik vond iemand terug bij wie dat goed zou kunnen voor weinig. Dus daar staat ze nu te wachten op nieuwe APK terwijl ze weer redelijk netjes gemaakt wordt. Very Happy
Als het mee zit kan ik dr volgende week ophalen. Exact wanneer ik dr nodig heb, want de limo gaat dan naar dr nieuwe eigenaar.
Maar goed, dit keer dus weinig foto’s… Maar als Jasmijn weer op de weg is scheurt ze weer vele kilometers per week door het land. Wink

Soon back in action! Wink

Groetjes, Rik.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 november 2010 11:48 AM
  [ # 297 ]

Mooi, Rik. Goede berichten.

Profiel  

punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 29 november 2010 09:15 PM
  [ # 298 ]

Wat moet er allemaal precies gebeuren voor de APK dan?

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 30 november 2010 06:59 PM
  [ # 299 ]

Haha… uhh…
- Er moest gelast worden bij de ophanging van de bijrijdersdeur.
- Andere versnellingsbak erin omdat de startmotor-bevestigings-beugel doormidden gebroken was.
- Andere snelheidsmeter, huidige was stuk.
- Handrem werkend maken.

Enne, volgens mij was dr nog wel wat ander klein grut wat ook nog moest gebeuren, maar dat ben ik even kwijt. Laatste keer dat ik contact had schoot alles al aardig op. Dus met wat geluk duurt het nog een weekje of iets in die richting. Very Happy

Profiel  

punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 01 december 2010 02:12 AM
  [ # 300 ]

Valt nog mee eerlijk gezegd. Maar als je het moet uitbesteden zijn het wel veel uren inderdaad.

Profiel  

20 van de 28
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook