Berlingo 1 , radio werkt niet
mj601
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 28 december 2009 10:36 PM

kan iemand me hier mee helpen?:

Uit mijn berlingo werd op gegeven moment een radio gestolen die perfect werkte (vlgs mij wel een “afetrmarket” (zo noem je dat toch?)) want ik had al zo’n kastje erin zitten. Ik vermoed dat die diefstal met enig geweld is verlopen..iig voor de radio en bedrading
Geprobeerd een andere radio te plaatsen, die het in het begin goed deed. Toen het seizoen vochtiger en regenachtiger werd begon de radio raar te doen: hij viel weg; display en tuner werkte nog maar geen sound meer. aanvankelijk leefde de sound weer op -soms- als ik de claxon indrukte -maar ja om nou de hele tijd met claxon naar muziek te gaan luisteren…- later hield ook echter op. Alleen nog een klikje te horen bij aan-en uitzetten radio.
Ik heb het ooit geprobeerd met een andere radio…met hetzelfde effect.
ook heb ik hem wel eens losjes in z’n case late hange (uit de zwarte kast gehaald maar in z’n metalen framepje late zitten- dan heeft het ding ook nog wel eens neiging om te gaan spelen, maar niet altijd…

Wat die ik niet goed????

Alvast bedankt, Marc

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 29 december 2009 02:34 PM
  [ # 1 ]

Sluiting van een van de speaker draden, heb ik ook gehad in de Berlingo.
Geluid viel soms maar zo ineens uit. Andere radio gaf zelfde probleem.
Nieuwe speakerdraden getrokken, daarna nooit meer problemen gehad.

Profiel  

mj601
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 30 december 2009 11:32 AM
  [ # 2 ]

Bedankt WYD

Hoe trek je die nieuwe kabels? Moet dan het hele dashboard los? Of delen? en van waar naar waar dan?

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 30 december 2009 09:59 PM
  [ # 3 ]

Kabels naar de deuren gaat lastig, want dan zit je met de stekkers bij de scharnieren.
Ik heb zelf het dashboard laten zitten en gewoon wat kleine delen eruit gehaald, zoals de plaat bij de zekeringen en het kleine bakje links van het stuur. Met goed licht en een beetje lenigheid is het best goed te doen om voor de dashboardspeakers nieuwe draden te trekken. Let wel goed op dat als je speakerdraad achter de stuurkolom langs legt, je ze ergens met een tiewrap vastlegt zodat ze niet in de knoop raken met je stuurkolom.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook