Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Gister hadden we wat geks met de vering. Tijdens het rijden was de auto redelijk hard. Harder dan ik gewend was en het wordt dus wel erger. Normaal bij leeglopende bollen.
Als de auto stilstaat zonder draaiende motor is hij voor erg hard en achter gewoon zacht. Ik had de motor net uitgezet. Start ik de motor dan is hij voor wel weer zacht. Ik kan me niet bedenken waarom dit zo is. Iemand een idee?
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Een hydractiveklep die niet opent of sluit. Ik heb het ook zo nu en dan aan de achterzijde. Minuutje of tien rijden en ploep, hij schiet los. Veert hij weer zoals tevoren. Wel erg irritant. Wat je ook kunt doen is even auto in hoogste stand en weer in rijstand. Dan schiet hij vaak ook los. Ik wil het ook opgelost hebben, dus als iemand ideeen heeft?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Als die klep blijft hangen….........dan rest er nog maar één ding en dat is vervangen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Met een brug: Ja….....Zonder brug: Nee !!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Nieuw ?? een vermogen. 2e hands ...... wat de gek er voor geeft zeg: 30 euro, 40 moet het ophouden.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Via Marktplaats had ik er een voor € 15. Er is maar één type.
Brandt het hydractieflampje na het staren eventjes? Zo niet dan is er een storing in je VC. Bij type II betekent dat niet altijd alleen maar hard.
Diagnose met Lexia wil ook wel eens helpen.
Ik heb er nog een paar (hydractiefkleppen).
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
JanSr schreef:Via Marktplaats had ik er een voor € 15. Er is maar één type.
Brandt het hydractieflampje na het staren eventjes? Zo niet dan is er een storing in je VC. Bij type II betekent dat niet altijd alleen maar hard.
Diagnose met Lexia wil ook wel eens helpen.Ik heb er nog een paar (hydractiefkleppen).
Het lampje brand wel eventjes bij het starten idd. Geen storing betekend dit dan ook dat de hydractiefklep niet vast kan zitten?
Handig om te weten dat jij er nog een paar hebt.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dat hoeft ook niet. Het is het ding waar de hydractiefbol op zit. Van de beide veerbollen lopen dikke leidingen naar toe.
Voor en achter middenonder. De voorste is redelijk bereikbaar. Er zitten ook nog dunne hydrauliekleidingen aan vast. Losmaken is doorgaans te doen, weer vastmaken is lastiger.
De hydractyiefbollen demonteren kan gemakkelijk zijn. Zonder precies te weten wat je doet is dat lastig: Meestal grijpt men naar koubeitel en een zware hamer. Dat komt omdat er dan nog druk op staat.
Om de druk van die bollen te krijgen heb je druk nodig in het hydraulieksysteem. De elektroklep opent namelijk niet de klep zelf, maar een pilotklep, die opent de voedingsdruk naar de echte klep. Een soort hydraulisch relais.
De enig juiste werkwijze is dan ook:
1. Auto in de laagste stand met draaiende motor.
2. Linkerdeur open. Je hoort dan de klik van de kleppen (als je VC het doet).
3. Motor uit en ontlastschroef aan de drukregelaar open.
Doe je puntje drie eerst dan is er geen druk meer om de kleppen te openen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ik dacht dat het andersom was. Deur open (beladen) is harde stand, deur dicht (rijden) is comfortstand? Of zit ik nu helemaal mis?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ik heb ook wel eens een verhaal gehoord dat je die klep gewoon kunt opboren. Iemand ervaring mee? Heb je het eeuwige geneuzel niet van die harde stand.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V