10 van de 28
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Peteryed zijn XM Turbo CT ingeruild op een AMI8 break
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 15 maart 2010 07:28 PM
  [ # 136 ]

Gister hadden we wat geks met de vering. Tijdens het rijden was de auto redelijk hard. Harder dan ik gewend was en het wordt dus wel erger. Normaal bij leeglopende bollen.

Als de auto stilstaat zonder draaiende motor is hij voor erg hard en achter gewoon zacht. Ik had de motor net uitgezet. Start ik de motor dan is hij voor wel weer zacht. Ik kan me niet bedenken waarom dit zo is. Iemand een idee?

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 15 maart 2010 08:01 PM
  [ # 137 ]

Een hydractiveklep die niet opent of sluit. Ik heb het ook zo nu en dan aan de achterzijde. Minuutje of tien rijden en ploep, hij schiet los. Veert hij weer zoals tevoren. Wel erg irritant. Wat je ook kunt doen is even auto in hoogste stand en weer in rijstand. Dan schiet hij vaak ook los. Ik wil het ook opgelost hebben, dus als iemand ideeen heeft?

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 15 maart 2010 08:27 PM
  [ # 138 ]

Als die klep blijft hangen….........dan rest er nog maar één ding en dat is vervangen.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 15 maart 2010 08:30 PM
  [ # 139 ]

Is dat een makkelijke klus? Mocht veerbollen vullen geen effect hebben, uiteraard.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 15 maart 2010 08:34 PM
  [ # 140 ]

Met een brug: Ja….....Zonder brug: Nee !!

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 15 maart 2010 08:41 PM
  [ # 141 ]

Oh even afwachten wat Chyparse brengt en als dat niks oplevert even een nieuwe eronder. Kost zo’n ding eigenlijk.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 15 maart 2010 08:44 PM
  [ # 142 ]

Nieuw ?? een vermogen. 2e hands ...... wat de gek er voor geeft zeg: 30 euro, 40 moet het ophouden.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 15 maart 2010 08:47 PM
  [ # 143 ]

Via Marktplaats had ik er een voor € 15. Er is maar één type.
Brandt het hydractieflampje na het staren eventjes? Zo niet dan is er een storing in je VC. Bij type II betekent dat niet altijd alleen maar hard.
Diagnose met Lexia wil ook wel eens helpen.

Ik heb er nog een paar (hydractiefkleppen).

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 15 maart 2010 08:49 PM
  [ # 144 ]

Nieuw zijn dit soort dingen altijd een vermogen volgens mij. Zit deze op de hydractiefbol. Ik kan me er even geen voorstelling van maken.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 15 maart 2010 08:51 PM
  [ # 145 ]
JanSr schreef:

Via Marktplaats had ik er een voor € 15. Er is maar één type.
Brandt het hydractieflampje na het staren eventjes? Zo niet dan is er een storing in je VC. Bij type II betekent dat niet altijd alleen maar hard.
Diagnose met Lexia wil ook wel eens helpen.

Ik heb er nog een paar (hydractiefkleppen).

Het lampje brand wel eventjes bij het starten idd. Geen storing betekend dit dan ook dat de hydractiefklep niet vast kan zitten?

Handig om te weten dat jij er nog een paar hebt. Wink

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 15 maart 2010 08:57 PM
  [ # 146 ]

Dat hoeft ook niet. Het is het ding waar de hydractiefbol op zit. Van de beide veerbollen lopen dikke leidingen naar toe.
Voor en achter middenonder. De voorste is redelijk bereikbaar. Er zitten ook nog dunne hydrauliekleidingen aan vast. Losmaken is doorgaans te doen, weer vastmaken is lastiger.

De hydractyiefbollen demonteren kan gemakkelijk zijn. Zonder precies te weten wat je doet is dat lastig: Meestal grijpt men naar koubeitel en een zware hamer. Dat komt omdat er dan nog druk op staat.
Om de druk van die bollen te krijgen heb je druk nodig in het hydraulieksysteem. De elektroklep opent namelijk niet de klep zelf, maar een pilotklep, die opent de voedingsdruk naar de echte klep. Een soort hydraulisch relais.
De enig juiste werkwijze is dan ook:
1. Auto in de laagste stand met draaiende motor.
2. Linkerdeur open. Je hoort dan de klik van de kleppen (als je VC het doet).
3. Motor uit en ontlastschroef aan de drukregelaar open.
Doe je puntje drie eerst dan is er geen druk meer om de kleppen te openen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 15 maart 2010 09:07 PM
  [ # 147 ]

Ok bedankt voor de tips anders was ik er nooit uitgekomen idd. Kan het ook zo zijn dat de sportbollen plat zijn? Als de auto dus stil staat staat hij in sport heb ik me laten vertellen. Zet je de deur open staat hij op comfort. Als ik jou verhaal zo lees klopt dat dus.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 15 maart 2010 09:17 PM
  [ # 148 ]

Ik dacht dat het andersom was. Deur open (beladen) is harde stand, deur dicht (rijden) is comfortstand? Of zit ik nu helemaal mis?

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 15 maart 2010 09:19 PM
  [ # 149 ]

Ik heb ook wel eens een verhaal gehoord dat je die klep gewoon kunt opboren. Iemand ervaring mee? Heb je het eeuwige geneuzel niet van die harde stand.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 15 maart 2010 09:21 PM
  [ # 150 ]

Misschien is het spoelen met spoelolie?

Profiel  
 
 
10 van de 28
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook