Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Peteryed heeft toch hydractive1 met de enkele seperate elektroklep? Maar de uitleg met foto`s is duidelijk
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De ondereelnummers van de VC en de electromagneet zijn vanaf org 5929 identiek aan Type II.
Gek genoeg de hydractiefklep niet.
Type I vanaf org 5929 0000527320
Type II 0000527604
Weet iemand het verschil? Veel kan dat niet zijn. waarschijnlijk uitwisselbaar.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
JanSr schreef:Ik meet 4,2 Ohm. Als je + en - omdraait meet je 0 als het goed is. Indien ook ca 4 Ohm, dan is de diode kapot en dus ook het solid state relais in de VC, tenzij daar al diodes over waren gesoldeerd.
Dan heb ik ook een storing in mijn VC en brand het lampje niet bij het starten. Bij mij brand het lampje wel.
Ik heb idd Hydractief 1
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
JanSr schreef:De ondereelnummers van de VC en de electromagneet zijn vanaf org 5929 identiek aan Type II.
Gek genoeg de hydractiefklep niet.
Type I vanaf org 5929 0000527320
Type II 0000527604Weet iemand het verschil? Veel kan dat niet zijn. waarschijnlijk uitwisselbaar.
Geen idee. Ze zullen wel niet voor niets een nieuw onderdeel gemaakt hebben. Misschien dat het functioneel hetzelfde is, maar andere bevestiging of andere aansluitingen. Kan ook andersom zijn, dat het wel past, maar dat er functioneel iets anders is, zoals grootte van inwendige kanaaltjes o.i.d
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dezelfde elektroklep, dezelfde bol, zelfde leidingen.
Zelfs als er intern iets is gewijzigd, dan zou je ze toch moeten kunnen uitwisselen.
Andere boutgaten kan nauwelijks moeilijk zijn.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Vanavond even bezig geweest met het schuifdak. Motor weer even losgehaald en toch lijkt alles wel redelijk ok eruit te zien. De rubberringen zijn al weg.
er vallen een paar dingen op.
Het dak loopt erg zwaar en is zelf met de hand niet te draaien zo zwaar gaat het.
Ook het motortje lijkt niet echt veel kracht te leveren
Na een paar keer heen en weer lijkt het toch wel wat makkelijker te gaan.
Ik heb her en der wat WD40 gespoten en misschien moet het wat los komen. Anders maar eens een nieuw dak erin zetten ofzo. Het motortje zit nu wel goed vast in iedergeval
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Als ik die hydractiveklep wil aanpassen, kan ik dan die pen die erin zit er dan gewoon uit halen of vastzetten>?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Wat hoop je daar mee te bereiken?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
De eeuwige comfortstand. Ik weet dat eenieder zijn mening daar over heeft, maar ik wil comfort!
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Ik denk, zoals al in andere topics is besproken o.a. door waterman, dat je daarmee ook je veiligheid in het geding komt als het er op aan komt.
Ik zeg: oorzaak aanpakken ipv pleisters plakken.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Klopt het dat je in een V6 uit 2000 rijdt? Als er nog geen 300.000 km op zit hoor je weinig storingen te hebben.
De stuursensor geeft wel eens een melding, maar dat is een secundaire storing, die niet leidt tot de sportstand.
De overige sensors heb ik nog nooit langs zien komen (Type II, ook de vierde).
Het lijkt me echt verstandiger dat storinkje te elimineren en dan pas kleppen te verzieken. Nog los van het feit dat je dat niet zomaar voor elkaar hebt: twee hydractiefkleppenhuizen uit bouwen en inbouwen is niet niks.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
JanSr schreef:Klopt het dat je in een V6 uit 2000 rijdt? Als er nog geen 300.000 km op zit hoor je weinig storingen te hebben.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ook de staat van onderhoud van het hydraulische systeem is heel belangrijk en dan vooral het schoon houden ervan. Eenmaal viezigheid in het systeem door nooit de LHM te verversen geeft heel veel problemen, waar je maar moeilijk vanaf komt. Dit zijn dan over het algemeen geen storingen die je terug ziet in de VC, maar wel storingen als vastzittende hydractiefkleppen.
De stuursensor geeft wel eens een melding, maar dat is een secundaire storing, die niet leidt tot de sportstand.
De overige sensors heb ik nog nooit langs zien komen (Type II, ook de vierde).
In mijn vorige XM had ik geregeld storing 25 (body movement sensor)
Het lijkt me echt verstandiger dat storinkje te elimineren en dan pas kleppen te verzieken. Nog los van het feit dat je dat niet zomaar voor elkaar hebt: twee hydractiefkleppenhuizen uit bouwen en inbouwen is niet niks.
Hier ben ik het wel mee eens. Ik vraag we wel af welke storingen XM 2.9 V6 Exclusive heeft waar die van af wil.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Als ik die hydractiveklep wil aanpassen, kan ik dan die pen die erin zit er dan gewoon uit halen of vastzetten>?
een balletje achter/voor de pen proppen zodat deze open blijft staan ondanks wat dan ook.
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ja hij zit wel eens vast in de sportstand aan de achterzijde en na enkele km schiet hij dan los. Tevens als ik over een drempel rijd wil hij nog wel eens in de sportstand schieten en dus stug over de drempel gaan. Na de drempel voel je hem vervolgens losschieten.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Klinkt niet als een electronisch probleem met de VC en de sensoren, maar als een mechanisch probleem in het blok. Beste lijkt mij het blok er onder vandaan halen, uit elkaar, schoonmaken en weer in elkaar.
Volg je hart, gebruik je hoofd.