Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Gister even met de kachel bezig geweest. Eerst de sensor terug geplaatst. Geen resultaat. Toen de zijkanten van de middelconsole eraf en de afdekplaat onder het stuur. Er was daar bar weinig te zien. HEt enige wat ik tegenkwam was het motortje van de kachelklep. Samen met BX19TRS bekenen en deze doet het wel ik heb alleen de schroef even aangedraaid om hem beter aan te laten sluiten. Je hoort ook wel dat er wat gebeurt en de lucht wordt iets warmer maar echt warm kan ik het niet noemen. Ook de buizen van de kachelradiator worden wel warm. Iemand nog een idee. Zelf dacht ik dat de stand van het motortje misschien niet goed is? Kan dat? Misschien opend hij niet ver genoeg? Of zie ik nog iets over het hoofd?
Zitten je verwarmingsbuizen nog wel vast .
Onder je dashboard zit een heel stelsel aan plastiek componenten , daar wil er nog wel eens 1 van af raken .
Heb ik zelf al 2x gehad, bij het verwisselen van de kachelradiateur wil er al gauw 1 losraken .
Als je je dashboardkastje losmaakt kun je het aardig bekijken , scheelt je je rug ook.
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Verstopt radiatortje!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Ja, maar de kans dat de rubberen leidingen beschadigen is aanwezig.
Het zou ook kunnen dat er troep/bladeren de lucht toe voer door de radiator blokkeren.
Er zit geen lucht in je systeem!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Nee, dat kan allen in de motor ruimte. Daar zitten twee nippels een bij het thermostaathuis en een op de kachel leiding achter het motorblok.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 10368
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die suggestie had ik een paar pagina’s geleden al gedaan.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Voor zover ik kon zien zaten ze nog wel vast. Anders had ik denk ook wel koelwater gevonden, neem ik aan?
Nee , ik bedoel je luchtkanalen !
Dikke zwarte plastiek kanalen met een diameter van ongeveer 8 cm.
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Peteryed schreef:Of zie ik nog iets over het hoofd?
Werken alle temperatuursensoren wel?
De binnentemperatuursensor heb je al gecontroleerd.
Maar er zijn er nog twee die een rol spelen, de opnemer aan de zuigzijde van de ventilator, te zien na demontage van de paravan, en de buitentemperatuuropnemer in de spiegel (links bij serie 1, rechts bij serie 2).
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ik heb nog nergens gelezen dat misschien je thermostaat openblijft staan ? Uit ervaring weet ik dat dan je kachel ook nauwelijks warm wordt en ontwaseming een drama is….Hoe is je benzine-verbruik, hoe snel komt je temp.meter omhoog, kun je de slang naar de radiator aanraken zonder je handen te verbranden ?
RE: tempsensoren, deze mogen toch geen rol spelen als je knop op maximaal (of minimaal) hebt staan ?