27 van de 28
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 Volgende > 
   
Peteryed zijn XM Turbo CT ingeruild op een AMI8 break
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 februari 2011 11:47 PM
  [ # 391 ]
Peteryed schreef:

Ok de vaste kosten zijn hoog van een Xm

dat valt toch wel mee? Verzekeren kan voordelig, en de MRB is voor een benzine xm ook best wel op te hoesten toch? MRB is iets van 200 per kwartaal en verzekeren kan zeker voor 500 per jaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 11 februari 2011 12:04 AM
  [ # 392 ]

Het is ook wel op te brengen, alleen ik heb in die tijd een 2e auto gekocht om mijn zoontje naar de oppas te brengen aan de andere kant van de stad. Toen was het een BX maar daar was ik snel klaar mee(sorry voor de BX fans onder ons) en ging op zoek naar een XM. Straks gaan we dichter bij de oppas wonen en kan ik hem op de fiets weg brengen. Daardoor zal ze vaker stilstaan en misschien 1 keer in de week rijden.

Ik betaal 62 euro aan mrb en 25 euro verzekering. Dat is toch wel weer een hoop geld voor iets wat vaak stilstaat, want die ene keer dat ik er mee rij is naar Berlikum en dat zou ik ook met de C4 kunnen doen. Mijn idee was dan om een eend op te knappen die op het moment in Berlikum staat, leek me een mooie uitdaging.

Nu is die uitdaging er nog steeds wel,maar het is het een of het ander. Mijn vrouw wil een tweede auto niet missen en ik eigenlijk ook niet. Dus ze blijft. En met het voorjaar voor de deur zal ik misschien wel vaker er gewoon even op uit gaan en dat doe ik graag met de XM en niet met de C4.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 11 februari 2011 07:06 AM
  [ # 393 ]

Tís mosterd na de maaltijd, maar waarom dan geen goedkoper boodschappertje gehaald ipv een C4 ? Plenty goeie AX’jes of Saxootjes te koop die je niet zoveel afschrijving, onderhoud, MBR en verzekering kosten ?
En als íe op is haal je een andere (simplistich gezegd…)
Maar ja, je vrouw krijg je nu niet meer uit die C4 vandaan natuurlijk..  Laughing

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 11 februari 2011 09:16 AM
  [ # 394 ]

Klopt, maar de C4 was er eerder. De XM is dus eigenlijk het boodschappertje. cheese

Profiel  
 
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 11 februari 2011 10:26 PM
  [ # 395 ]

Lijkt me een goed idee om de XM te houden. Is toch gewoon een erg fije wagen en kwa onderhoudskosten heb je volgens mij niet te klagen gehad afgelopen jaar. Een nieuwe apk en mooi leren interieurtje verder, rijdt je toch eigenlijk rond als de spreekwoordelijk god in frankrijk.

je zou eens kunnen checken op independer of je de verzekering nog goedkoper kan maken, door van maatschappij te wisselen. Er zit nogal verschil kan ik uit ervaring melden. Kan je toch zo €10,—per maand besparen. Kun je toch lekker voor uit eten aan het eind van het jaar.

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}


Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 12 februari 2011 02:33 PM
  [ # 396 ]
Peteryed schreef:

Klopt, maar de C4 was er eerder. ... cheese

Dan mag ie er toch ook als eerste uit ?

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 12 februari 2011 11:12 PM
  [ # 397 ]

Laughing

Dat zou je wel zeggen ja, maar helaas vervanging van de C4 zal een C5 of C4 picasso zijn. En die zijn iets duurder.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27936
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 februari 2011 10:47 AM
  [ # 398 ]

Waarom?

Als je beide in een XM lekkerder voelt dan doe je toch als vervanger lekker een XM ipv een dure nieuwe auto.
Zeker als je de afschrijving mee telt dan zal een XM zoveel duurder niet rijden, vergeet niet dat een C5 ook behoorlijk wat weegt.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 13 februari 2011 01:38 PM
  [ # 399 ]

Waarom weet ik nog niet, soms denk ik ook wel eens om de C4 in te ruilen voor een nieuwe C3 en dan een wat ouder model C5 of nieuwere Xm te kopen. Ach ja toekomst muziek en bij mij kan het volgende week weer anders zijn. Op dit moment heb ik voor de hobby ook nog steeds wel zin in een eend.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 25 maart 2011 07:39 PM
  [ # 400 ]

Hmm de auto lek nu olie met een witte substantie erin. Ik denk dat het sludge is. Ook de olie dop is de laatste tijd vol met mayonaise. Maar eens onderzoeken dus.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 25 maart 2011 08:00 PM
  [ # 401 ]

De oliedop van mijn XM zat ook vol met sludge. Na de olie ververst te hebben en een paar lange ritten is het al een stuk minder geworden, gelukkig.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 25 maart 2011 08:39 PM
  [ # 402 ]

Wanneer de Xm alleen gebruikt wordt voor korte ritjes heeft Timo wel een punt. Motor komt dan nauwlijks op temperatuur met sludge als gevolg…...
Wellicht van het wekend fff een rit-“je” naar Melbourne/F1 de motor komt dan zeker op temp.  Grin

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 25 maart 2011 08:43 PM
  [ # 403 ]

Klopt inderdaad. Alleen dat verklaart nog niet de sludge in de olie die uit de motor lekt.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 25 maart 2011 08:49 PM
  [ # 404 ]

Wat hangt er aan de oliepeilstok: sludge >> grijs danwel wit ??? anders wordt het “is de koppaking nog heel” test…. Borrelt het in het expansievat bij plotseling (lees snel) gas geven ???

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 26 maart 2011 09:33 PM
  [ # 405 ]

MEt schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat de witte smurrie zand is. Ze zijn hier in de straat met glasvezel bezig en daar blijft wat zand steken en dat is de witte troep. Oliedop en peilstof zijn schoon. Smile  red face

Profiel  
 
 
27 van de 28
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook