4 van de 28
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Peteryed zijn XM Turbo CT ingeruild op een AMI8 break
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 20 januari 2010 11:58 PM
  [ # 46 ]

Afgelopen zomer werkte het dak spontaan weer…

Volgens mij is het inderdaad een tandwieltje wat versleten is, ik heb de boel al een keer open gehad, echter was het zo’n warboel dat ik het weer dichtgeschroefd heb…

Volgens mij heeft Lucas Unger nog een donordak liggen, hetgeen je hem even zou moeten vragen…

Emiel

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 21 januari 2010 12:18 AM
  [ # 47 ]

Het tandwielje op mijn oude motor was in de gehele omtrek zo een millimeter kleiner dan het nieuwe tandwieltje, dat scheelt nogal. Echter is het tandwieltjes wisselen best een prutswerk, het vervangen van een motor ben je stukken sneller mee klaar.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 21 januari 2010 10:32 AM
  [ # 48 ]

Een heel dak vervangen is volgens mij de laatste mogelijkheid. Lijkt me een behoorlijke klus. Ik ga eens kijken naar een ander motortje. Eerst die oude er maar eens uithalen en kijken wat de schade is. Dan kan ik deze vergelijken met een sloop exemplaar.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 21 januari 2010 10:49 AM
  [ # 49 ]

Ben er met Harm en nog iemand anders van ongeveer 10 tot 4 behoorlijk druk mee geweest. Moet ik toegeven dat de handigheid van Harm met betrekking tot de klapmechanismes redelijk doorslaggevend waren, ik had zelf nu nog liggen te klooien. Dus eerst maar eens de motor proberen, dak kan altijd nog!

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 21 januari 2010 12:27 PM
  [ # 50 ]

precies. Ik zag op de site van Bart Ebben dat de Xantia twee verschillende motoren heeft. Ik weet nog een XM staan met schuifdak op de sloop. Daar maar eens kijken wat voor motor daar in zit.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 januari 2010 07:39 PM
  [ # 51 ]

Wanneer je dan met het dak bezig bent kun je gelijk fff dat hendeltje tbv het dashboardkastje meenemen. En nou maar hopen dat die hond niet in je Xm springt…... Laughing. Ben bang dat ik van het weekend ook weer aan een Xm moet sleutelen waar de spanrol tbv de multieriem op het punt staat om het te begeven.  huh

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 21 januari 2010 10:12 PM
  [ # 52 ]

Ja je blijft bezig met een XM he. Ik denk dat ik maar weer eens ga als het weer wat warmer wordt. Ik neem aan dat we dan weer een date maken? Hopen dat het motortje nog goed is. Volgens mij staat die XM er al een tijdje. Maar we kunnen ook kijken naar 405’s zoals ik las. Wink

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 januari 2010 10:26 PM
  [ # 53 ]
Peteryed schreef:

Maar we kunnen ook kijken naar 405’s zoals ik las. Wink

Zoals ik las ???

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 21 januari 2010 10:27 PM
  [ # 54 ]
Poekoek schreef:

Zelf heb ik een vervanger uit een Peugeot 405 geplukt, meen dat dat ding exact hetzelfde is.

Wink

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 25 januari 2010 07:51 PM
  [ # 55 ]

Voor aanstaande woensdag een afspraak gemaakt bij Stoebo. Dan wordt de bakolie weer even op peil gebracht. Kan ik gelijk even kijken hoeveel hij lekt en er wordt een goedje ingegooid die de pakkingen weer wat soepel maakt. Ik hoop dat het lekken dan over is. Anders moet de bak er ooit eens af om de pakking bij de schakelvork te vervangen.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 25 januari 2010 08:07 PM
  [ # 56 ]

Ik ben benieuwd.

Ik heb hem in december helemaal schoongemaakt en zag later een spoortje lopen vanaf de bovenkant van de bak, bij de schakelstang die de bak ingaat, verder kon ik niets vinden aan de bak.

De keerringen van de aandrijfassen zijn nieuw en origineel bij de dealer gekocht.

Emiel

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 25 januari 2010 09:30 PM
  [ # 57 ]

Ik heb laatst ook al eens gekeken, maar kon weinig vinden. Er was wel wat oude olie te vinden op de bak maar geen verse olie. Ik hou je op de hoogte. Met deze kou had ik geen zin om het zelf te doen. Smile

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 27 januari 2010 02:31 PM
  [ # 58 ]

Vanmorgen dus even bij Stoebo geweest en de bakolie is nu ververst en de seal conditioner zit erin. Nu maar hopen dat het helpt. Ze had best wat oliedruppen en vlekken onder aan de bak. Ik moet trouwens zeggen dat ik nooit veel druppen vind bij ons in de straat. Bij de garage hadden ze het ook al over dat hij lekte aan de schakelvork.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 januari 2010 02:40 PM
  [ # 59 ]

Heeft Stoebo ook doorgegeven hoeveel er nog in zat? Dan kan je misschien een beetje inschatten hoeveel hij werkelijk lekt.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 27 januari 2010 04:11 PM
  [ # 60 ]

Nee helaas niet. Ze hebben de oude eruit gegooid en de nieuwe erin. Ik weet dus niet hoeveel eruit is. Ik zal eens in de gaten houden of er nog druppen onder blijven. als dit zo is maar een kijken of ik er zelf wat bij kan gooien of misschien kan je ook bakolie bijvullen bij de kwikfit.

Profiel  
 
 
4 van de 28
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook