Afgelopen zomer werkte het dak spontaan weer…
Volgens mij is het inderdaad een tandwieltje wat versleten is, ik heb de boel al een keer open gehad, echter was het zo’n warboel dat ik het weer dichtgeschroefd heb…
Volgens mij heeft Lucas Unger nog een donordak liggen, hetgeen je hem even zou moeten vragen…
Emiel
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Het tandwielje op mijn oude motor was in de gehele omtrek zo een millimeter kleiner dan het nieuwe tandwieltje, dat scheelt nogal. Echter is het tandwieltjes wisselen best een prutswerk, het vervangen van een motor ben je stukken sneller mee klaar.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ben er met Harm en nog iemand anders van ongeveer 10 tot 4 behoorlijk druk mee geweest. Moet ik toegeven dat de handigheid van Harm met betrekking tot de klapmechanismes redelijk doorslaggevend waren, ik had zelf nu nog liggen te klooien. Dus eerst maar eens de motor proberen, dak kan altijd nog!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Wanneer je dan met het dak bezig bent kun je gelijk fff dat hendeltje tbv het dashboardkastje meenemen. En nou maar hopen dat die hond niet in je Xm springt…... . Ben bang dat ik van het weekend ook weer aan een Xm moet sleutelen waar de spanrol tbv de multieriem op het punt staat om het te begeven.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Peteryed schreef:Maar we kunnen ook kijken naar 405’s zoals ik las.
Zoals ik las ???
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Voor aanstaande woensdag een afspraak gemaakt bij Stoebo. Dan wordt de bakolie weer even op peil gebracht. Kan ik gelijk even kijken hoeveel hij lekt en er wordt een goedje ingegooid die de pakkingen weer wat soepel maakt. Ik hoop dat het lekken dan over is. Anders moet de bak er ooit eens af om de pakking bij de schakelvork te vervangen.
Ik ben benieuwd.
Ik heb hem in december helemaal schoongemaakt en zag later een spoortje lopen vanaf de bovenkant van de bak, bij de schakelstang die de bak ingaat, verder kon ik niets vinden aan de bak.
De keerringen van de aandrijfassen zijn nieuw en origineel bij de dealer gekocht.
Emiel
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Vanmorgen dus even bij Stoebo geweest en de bakolie is nu ververst en de seal conditioner zit erin. Nu maar hopen dat het helpt. Ze had best wat oliedruppen en vlekken onder aan de bak. Ik moet trouwens zeggen dat ik nooit veel druppen vind bij ons in de straat. Bij de garage hadden ze het ook al over dat hij lekte aan de schakelvork.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heeft Stoebo ook doorgegeven hoeveel er nog in zat? Dan kan je misschien een beetje inschatten hoeveel hij werkelijk lekt.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V