Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik kan het niet goed zien, maar zit er toevallig ook nog zo’n velg onder Michiel?
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
nee, helaas, het is een begin zeventiger GS-velg, eentje met meer ovale gaten en opstaande rand:
GS service vitrée met gaatjesvelgen
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ja dat klopt wel, heb ik net gemaakt van onze 74er GSpécial. Jammer, ik mis nog een reservewiel.
Ik heb nog wel zo’n velg in de schuur liggen, met een oude band er omheen
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Ik hoop dat Marc en Art elkaar gevonden hebben qua velg, nu weer verder over het bruine hok…
Ik heb sinds kort een vaag verschijnsel bij het remmen voor een stoplicht, de motor valt soms uit. Het lijkt op iets elektrisch, het is echt alleen als ik de rem indruk. Je ziet dan ook de instrumentenverlichting iets dimmen.
Wat kan dit zijn? Gare accu, of dynamo, of ligt dit aan bedrading of gare contacten?
(Nu lijkt het elektrisch systeem sinds ik het ding heb al niet supergezond, ondanks de nieuwe elektronische spanningsregelaar vorig jaar wisselt de lichtsterkte van lampen bij stationair nog altijd met ongeveer 1 Hz)
Waar zal ik eens beginnen met zoeken?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Staat je stationair toerental te laag afgesteld soms????
Als dat zo is, kan de motor afslaan, als de HD regelaar aanslaat.
Stationair toerental iets verhogen en dan kijken of dit verschijnsel zich dan nog voordoet.
Is volgens mij wel een vaker voorkomend probleem.
Het toerental zakt vaak flink in bij loslaten van het gas om daarna weer bij te trekken.
Als dan ook nog eens de pomp aanslaat (niet zo gek bij remmen) dan kan ie zelfs afslaan.
Om dit te ondervangen hebben de carbs vaak zo’n dempertje om de gasklep het laatste stukje langzaam dicht te laten gaan.
Werkt dat bij jou nog? of zit er überhaupt wel zo’n dempertje op?
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Dempertjes zijn, bij mijn weten, pas gekomen bij de GSA met 1300 cc motor.
Ik heb ze zeker met de 1130 gehad en volgens mij ook de latere 1220ers (kan me vergissen)
Denk dat het te maken heeft met de milieu-eisen, lager CO o.a.
Met een CO van 6 blijft ie wel lopen…
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Heb dit probleem ook meerdere malen meegemaakt, met het wat opschroeven van het stationair toerental was dit zo verholpen.
@ h@ns Je brengt me nu aan het twijfelen, de vroege types GS hadden op zeker geen dempertjes.
Dat klopt inderdaad.
Je kan eventueel zo’n dempertje later monteren dacht ik.
In ieder geval bij een Weber heb ik dat eens gedaan…
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Volgens mij heb ik er wel zo’n dempertje opzitten…
Ik zal het stationair toerental eens nakijken om te beginnen, bedankt voor de tip.
Iemand een idee hoe je de knipperende verlichting verhelpt?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Te laag stationair toerental kan ook de verschijnselen met de verlichting veroorzaken.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
MiGS schreef:Volgens mij heb ik er wel zo’n dempertje opzitten…
Ik zal het stationair toerental eens nakijken om te beginnen, bedankt voor de tip.
Iemand een idee hoe je de knipperende verlichting verhelpt?
Ja hoor:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/185080/P0/
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
ah, beter, dankje!
waterman schreef:...De draad die van het contactslot naar de spanningsregelaar, daar moet je een relais tussen zetten. Bij mijn GS heb ik dus een relais tussen de gele draad die naar de spanningsregelaar gaat gezet. Het relais word geschakeld door het concactslot.
het plaatje van <Unit/Zero> is niet meer beschikbaar, maar ik denk dat ik het zo wel gebeund krijg met alleen de aanwijzingen. En als ik toch met relais aan het kloten ben, maar meteen de koplampen achter zo’n ding knopen.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99