Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
MiGS schreef:
Normaal gezien blijft de membraanpomp (aangedreven door de nokkenas) gewoon douwen, ookal wordt er weinig brandstof verbruikt uit de vlotterkamer.
De pomp houdt wel druk maar de nokkenas duwt er niet meer tegen aan. Dat gaat ie pas doen als het membraan benzine in de kamer heeft gepompt en weer terugveert.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
gisterenavond nog even in de schema’s gedoken voor dat spanningsregelaarrelais. Als ik het figuurtje van de vorige pagina over de draadboom van de GS leg kom ik hierop uit:
De rode draden zijn nieuw aan te leggen, en de aarding van de spoel natuurlijk. Nu nog ff tijd vinden dat er voor zaterdag in te beunen.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Breeze, grappige benzineretour heb je bedacht, maar waarom niet gewoon een dekseltje monteren waar een terugloop op zit?
Het te veel aan brandstof loopt dan in elk geval nog via je vlotterkamer terug. Nu bestaat er een kans dat je retour te veel wordt en je pomp het niet kan bijbenen wanneer je aan het planken bent.
Overigens twijfel ik aan de pompbeschrijving van Bogaard, al is dit met een retourleiding niet meer relevant en zal de pomp zeker de nokkenas blijven volgen.
Migs, doet je spanningsregelaar het al weer meer stabiel met het extra relais?
[Ik zou het relais overigens voorzien van een massa, anders heb je zo’n lange haspel nodig ]
Beter één eend op straat dan tien in het water….
karelk schreef:Breeze, grappige benzineretour heb je bedacht]
Te veel eer. Ben slechts de nederige dienaar van MiGS, die mag assisteren en een verslagje mag schrijven.
karelk schreef:maar waarom niet gewoon een dekseltje monteren waar een terugloop op zit?
Dan moet je wel zo’m carbo bij de hand hebben.
Trouwens op alle Alpenpassen van de Alpenrun, heeft hij geen kick gegeven. Maar de echte test komt nog met steile hellingen en tropische temperaturen.Adri
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Breeze schreef:Te veel eer. Ben slechts de nederige dienaar van MiGS…
karelk schreef:maar waarom niet gewoon een dekseltje monteren waar een terugloop op zit?
had ik ook kunnen proberen, maar in het kader van “if it aint broken, don’t open it” en “het heeft een ander nummer dus het zal wel totaal niet passen” de boel maar lekker inelkaar gelaten.
De dekselretours die ik gezien heb (Solex en Weber) zitten allebei ter hoogte van het inlaatfiltertje, het gaat niet via de vlotterkamer.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Het schakelingetje voor de spanningsregelaar werkt prima, geen fluctuerende lichtsterkte meer! Er zou nog meer mogen veranderen aan de kabelboom, ik merk dat als je de ruitenwisser inschakelt de instrumentenverlichting dimt, idem met de clignoteur. Ik denk dat ik er maar een GSA zekeringenkast inzet, die heeft meer posities!
Tijdens de Alpenrun weinig problemen, ff de handrem afstellen en het onderbrekernokje smeren, zo’n ding kan hard piepen in het ontstekingshuis. Minder prettig was het zoekerige stuurgedrag op de Autobahn, ondanks de nieuwe spoorstangen. Bleek dat de speling in het stuurhuis aan de rechterkant ineens behoorlijk erger was geworden, het uiteinde van de tandheugel kon meerdere millimeters op en neer…
De wegenwacht heeft nog geprobeerd één en ander in fatsoen te meppen maar het mocht niet baten, ander stuurhuis nodig.
Gisteren het stuurhuis uit het donorsubframe gehaald, dat begon meteen goed met het verkloten van de schroefdraad aan stuurboord bij het eruitdraaien van de M9 (!) bout. #$%@#$%$#@#$!
Gelukkig kom ik inmiddels om in de aandrijfastapeindjes, dus die maar als tap gebruikt om het gietalu tot netjes spiralen te manen. Daarna de boel wat proberen schoon te maken
Die witte plastic toeters aan beide uiteinden zijn niet symmetrisch, dwz niet axiaal met de tandheugel in het stuurhuis. Iemand een idee wat de orientatie moet zijn? Uiteinde naar boven/beneden/links/rechts?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat wijst zich na montage bij het sturen naar de beide uiterste standen.
o, wil je dat ouwe stuurhuis eens uit elkaar slopen na de wissel? Ik wil graag weten waar die speling nou vandaan komt die er inzit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je laat er geen gras over groeien
Succes bij het loshalen van het oude stuurhuis!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
dank voor de tip, denk dat ik daarvoor wel ff een vierkoloms brug moet opzoeken, anders is het moeilijk te zien.
dat oude stuurhuis gaat uiteraard uitelkaar, ik wil zelf ook wel weten hoe Pierre dat nou bedacht had
Uitbouwen moet in theorie niet te ingewikkeld zijn, er lijkt voldoende ruimte om de boel er vanonder uit te schommelen, alleen de commandeerstang van de hoogteregelaar zit in de weg.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
In Den Haag zit op de Binckhorst een doe-het-zelf garage waar je een brug kan huren.
Verder weet ik dat in de Schiehallen ook wel een brug te vinden is, Leeghwater heeft/had daar een garage volgens mij.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nielsje schreef:Leeghwater heeft/had daar een garage volgens mij.
Maar dat zijn fietse(n)makers!
Adri
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
bedankt voor de tips. Ik denk dat ik het mezelf te moeilijk maak, eerst maar eens kijken of het te zien is met de auto op de grond, of dat ik het kan zien aan de andere G-types in de schuur
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Autotechniek is ook niets anders dan een discipline van het fietsenmaken.
Precies, EW heeft het door.
Maar dat weet Adri zelf ook wel..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mwah, uit een fietsenschuurtje in Dayton, Ohio kwam een bruikbaar vliegtoestel, maar waar kwam een automobiel uit?................ah, de Frères Peusjo.