6 van de 21
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
1220 Club break van MiGS
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 04 april 2011 03:12 PM
  [ # 76 ]

De regel die je aanhaalt gaat over het rijbewijs:

CBR B
Met rijbewijs B gelden er beperkingen, er is een 750kg grens met twee uitzonderingen:

In bepaalde gevallen is het bovendien toegestaan een zwaardere aanhangwagen dan 750 kg. te trekken met alleen geldig Nederlands rijbewijs B. Daar zijn echter twee voorwaarden aan verbonden:

- de aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;

- de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer zijn dan 3500 kg.

CBR E achter B
Ik heb een BE rijbewijs, ik ben dus slechts gelimiteerd door de technische mogelijkheden van het trekkend voertuig.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 april 2011 03:59 PM
  [ # 77 ]

Heb het even nagezocht. Dacht dat het maximale totaalgewicht van de aanhanger leidend was. Dat schijnt niet zo te zijn, en dan heb jij gelijk (mits aanhanger en lading niet boven de 800kg uit kwamen).

Citroen!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 04 april 2011 11:45 PM
  [ # 78 ]

Dat is inderdaad alleen zo in geval van rijbewijs B.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 26 mei 2011 04:25 PM
  [ # 79 ]

ik ben tegen een nieuwe GS einddemper aangelopen op het inet, en ben benieuwd of die gaat passen. De verkoper heeft hem gekocht voor een 1976 Special zegtie, past dat dan op een ‘79 1220?

Na wat gegoogle kom ik erop dat een ‘76 Special 1015cc moet hebben, tenzij het een 1220 met gouden lettertjes ik natuurlijk.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 mei 2011 04:45 PM
  [ # 80 ]

‘76 GSpécial is nog 1015cc inderdaad. Of dat iets uitmaakt voor de einddemper? Denk het niet.

Citroen!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 30 mei 2011 12:20 AM
  [ # 81 ]

Ik ga die demper wel gewoon halen, als het niet past is er vast wel iemand anders die ik er blij mee kan maken.

Vandaag met mkatgert LHM ververst en gespoeld. Wat er in het vat zat was behoorlijk bruin dus geen overbodige luxe. Ze reageert wat sneller op de hoogteregelaars nu en de seconde vertraging voor de achteras ging meeremmen is eruit, best een succes dus.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 30 mei 2011 12:34 AM
  [ # 82 ]

Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 08 augustus 2011 01:00 AM
  [ # 83 ]

Tijd voor wat kleine dingetjes: ik trok de door de vorige eigenaar terug op z’n plek gebeunde raamzwengel eraf, het boutje was gebroken. Blijkbaar moest het ding er een keer af en kon hij voor het terugmonteren niks beters verzinnen dan de as uitboren, draadtappen en met een gaatje in de zwengel de boel op z’n plek houden.

Dat moest beter, dus in Lekkerkerk zwengeltjes gaan halen van een ‘79 pallas die gesloopt werd. Aardige kerel, had ook nog een ‘71 Club staan voor de slacht, en een GSA X3 om mee te toeren. Ik kreeg het nieuwe zwengeltje er niet meteen op, blijkt dat je moeilijk hard moet drukken, denk dat dat de vorige sleutelaar niet gelukt is vanwaar de boutoplossing.

Vervolgens nog een uur staan kloten om een aluminium plaatje in het plastic stripje boven het rechter achterlicht te plakken, uiteindelijk met secondelijm gelukt Smile

Het armatuur van het rechterachterlicht is uitgerust met een duplolamp bovenaan, kan als mistlamp dienen. Ik kon alleen geen draadje vinden, maar er zit we een schakelaar voor links onder de instrumenten: what does this button dooooo? Hee, de motor stopt ermee, dat is vreemd…

Het klokje stopte af en toe en het chokelampje was ermee opgehouden, dus ook de instrumenten er maar even uit, meteen kijken waar die schakelaar op aangesloten is. Goh, die loopt enerzijds naar de carrosserie, anderzijds verdwijnt hij de kabelboom in, om er bij de bobine weer uit te komen: het is een startonderbreker geworden!
Maar waar is die zwarte draad in echt voor, hij staat niet op het schema maar is wel volledig ingewikkeld in de draadboom, maar met later opgeknepen schuifjes. Iemand een idee?

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 08 augustus 2011 01:49 AM
  [ # 84 ]

Toerenteller misschien?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 augustus 2011 09:15 AM
  [ # 85 ]

Mistlamp(en) achter, geïntegreerd in de achterlichtunit, kwam pas in de allerlaatste jaren van de GS. Mijn ‘77-er had het nog niet. Mijn ‘78- en ‘79-ers wel alle, voor zover ik me het herinner.

Citroen!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 augustus 2011 06:46 PM
  [ # 86 ]

Zou je me het adres van die man uit Lekkerkerk per p.b. willen opsturen? Ben nog opzoek naar onderdelen van een ‘71,er.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 16 september 2011 10:03 PM
  [ # 87 ]

nog wat moois kunnen vinden in Lekkerkerk?

Vandeweek begonnen met kleppenstellen. Bij het afhalen van het luchtfilterhuis bleek de pakking van de voorverwarmklep er met z’n opsluitplaatje afgevallen te zijn, vaag, binnenkort maar eens terugbeunen.

Eerste keer dat ik de uitlaatkleppen op de acrobatische toer moest doen, de vorige keer had ik het front eraf. Stuurboord duurde uren voor ik een manier gevonden had met de koplamp eruit en een plat bitje in een griptang.

Op weg naar huis knakte de uitlaatpijp van m’n Limburgse GT, het kleppen afstellen werd wat urgenter dus gisterenavond maar even afgemaakt. Kon goed merken dat ik lang niet met het bruine monster gereden had, wat een verademing.

even een plaatje van net na een wasbeurt begin dit jaar Smile

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 16 september 2011 10:39 PM
  [ # 88 ]

Wat een geweldige kleur. Elke keer weer genieten als ik die GS zie. Een GS om lekker lang zuinig op te zijn.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 18-05-2011

Gepost: 18 september 2011 11:42 AM
  [ # 89 ]

Volgens mij ben ik deze GS vorig weekend tegen gekomen op de A13 bij Delft, klopt dat? Het was de eerste keer dat ik een andere GS zag dan die van mij.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 18 september 2011 12:06 PM
  [ # 90 ]

vorig weekeind heb ik niet gereden, zaterdagmiddag lagen de klepdeksels er al af…

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
 
6 van de 21
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook