Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Heb een grijze nodig…
Ik meld me tzt wel even voor de rest van de onderdelen die ik misschien nog nodig ga hebben…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
Maurice van Mourik schreef:@ Michiel, dank voor de tip, ik steek er toch liever nieuwe frisse lampjes in, vooral achter het meterpaneel, daar is volgens mij zo`n beetje alles doorgebrand.
precies,
want dan heb je het hele dashbord verwijderd lampjes vervangen, zijn ze binnen een week weer stuk…
en voor 50 cent is het nog wel te overzien, hoewel de formaat/prijs verhouding wel zoek is.
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Morgen met de visa naar de BX-nieuwjaarsborrel in Almere, en zondag naar Beneden Leeuwen voor de ALV van de visaclub, nu maar duimen dat alles OK blijft…
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Na 2 zaterdagen te hebben gesleuteld niks anders dan ellende:
-Spruitstuk wat bij de koop inzat blijkt van een “exotische” 14TRS, dus de voorpijp die er op hoort is niet meer te krijgen, althans niet via de reguliere kanalen als H-base en De Graaf.
-remklauw kapot, stukjes zamac afgebroken, klauw verstopt en versleten
-bestelde BX voorpijp past niet op 14TRS spruitstuk
-tapeind voor de spruitstukbevestiging vast in cylinderkop, dus moet uitgestookt worden met autogeen-brander…
Maar er zijn gelukkig ook pluspunten te melden:
-koetsje is toch verbazend hard voor een buitenslaper
-achterremmetjes en wiellagers pasten zonder problemen weer in elkaar en lopen soepel.
Dus bij deze gevraagd:
Spruitstuk voor een 1100 (XY 150serie) motor (de dunne uitvoering dus)
Totaal aantal Berichten: 172
- 2CV 2cv6
- Visa leader diesel
- 2CV AK 400
Bel ff met Ron vd Berg van Eendimport te Kraggenburg (is alleen aankomende week op vakantie). Ik heb namelijk een 2 maanden geleden een spruitstuk van een 1.1 naar hem toegebracht (ben niet meer in bezit van benzine uitvoering).
Ik begrijp dus dat de vorige eigenaar een beetje aan het knutselen is gegaan, er niet is uitgekomen en de auto daarom maar weer verkoopt…..
Dat de achterremmen prima zijn kon ik je vertellen, jaar geleden heeft hij remrevisie gehad achter
gr
Plop
Follow the leader
Totaal aantal Berichten: 158
- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Ik heb de inmiddels vervangen achterremmen van Maurice gezien, als dit vorig jaar vervangen is dan vreet ik een bezemsteel op. Voeringen waren versleten en de wielremcilinders zo lek als een mandje.
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Oh, waaauw, bedankt voor de tip…
Kraggenburg is vlak bij mijn ouders, dus een goede reden om weer ff op bezoek te gaan.
De achterremmen waren inderdaad ver heen, de voering was zo dun als een velletje papier en het hele verenspul zo verrot als een mispel, er was wel recent een nieuwe remleiding opgekomen achter, van koper dit keer.
Alles wat eraf kon is dus vervangen en/of gangbaar gemaakt!
Eén van de achterwiellagers was zo goed als kurkdroog, maar niet beschadigd gelukkig
De vorige eigenaar heeft niet geklust met de auto, er is te lang helemaal niks gebeurd aan de auto waardoor we nu tegen een aantal vervelende dingen aanlopen.
Voor het spruitstuk hoeft de motor er niet uit, dat scheelt ook wel weer!
Doe mij ook maar een hapje van die overheerlijke bezemsteel
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Zo,
Het autootje is gisterenavond wat remmen aangaat weer in elkaar gebouwd.
We hebben er een redelijk nette remklauw onder gebeund en voorzien van nieuwe remslangen (was APK advies)
V.w.b de uitlaat is er ook redelijk goed nieuws te melden, de garageman waar de auto nu staat heeft nog een passend stuk voorpijp uit de stapel uitlaten kunnen trekken en deze wordt pas gemaakt met het 1400 spruitstuk/flens.
Hopen dat hij een beetje snel klaar is , dan kan het barreltje naar de APK…
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het heeft even geduurd, de auto is weer terug van de uitlaatklus, het spul past perfect en het geluid is ook OK.
Vanmorgen de visa achtergelaten voor een APK, ik verwacht rond het middaguur een telefoontje.
Hopelijk rolt ze er zonder trammelant doorheen…
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Mispoes , verdorie…
Wat een gemieren**k:
-Algehele remvertraging onvoldoende (ze zijn niet gewend dat een 11E geen remservo heeft)
-Gordel RV gerafeld , net even opgelost met de aansteker
-geen juist lichtbeeld (komt doordat ze aan de koplampen hebben lopen wrikken, dus uit het kogeltje gefloept)
Maar wel terecht:
Remolielekkage bij WRC Rechtsachter (slechte wartel)
LV wiel draait zwaar (niet 100% gangbare remklauw)
Koplampverstelling functioneert niet, dat komt door de rubber tochtstrippen onder de lampunit, die gaan er dus onder vandaan…
Ik moet ook nog even de klemmetjes waarmee de koplamp op de kogeltjes zit wat beter dichtknijpen zodat ze beter klemmen.
De visa is dus nu net geschorst zodat ik kalmpjes aan kan gaan klussen als het wat aangenamer weer is en de garage is opgeruimd.
- 2CV 2cv6
- Visa leader diesel
- 2CV AK 400
jemig wat een gezeur daar zeg bij die gasten….dat met die koplamp heeft het kleine mannetje van de rdw bij mij ook gedaan….lekker heen en weer wrikken en dan toch nog zien dat het beeld goed is (wat zal hij gebaald hebben). Maarre succes ermee
Follow the leader
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Dat gedoe met remvertraging vind ik ook altijd maar een vreemde exercitie. De ene keurmeester speelt wel een kwartier met de remmentestbank, de andere keurmeester heeft geeneens een testbank en kan het wagentje ook gewoon APK afmelden.
Je komt er al doende achter welke keurmeester je hebben moet. Hier in de buurt is ook een bedrijf waar ik niet meer naartoe ga. Die gozer ging met een zaklamp en een spiegeltje langs de randen van de wielkasten om te kijken of er niet misschien toch een minuscuul gaatje zat aan de binnenkant…
Ben 3 keer teruggeweest voordat het een keer goedgekeurd werd. Mijn lastalenten waren toen nog niet zo ontwikkeld, toegegeven, maar die man overdreef het toch echt.
Kunnen we het ding bewonderen tijdens de voorjaarsrit 18 april?
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
18 April gaat helaas niet lukken, druk druk druk…
Ik ga gewoon rustig klussen en pak nu en dan eens iets aan, we hebben ook nog andere auto`s die wel gewoon door de APK rollen
Als de visa klaar is , kan de c35 naar de APK, en daarna moet er ook nog wat geklust worden aan de BX.
- 2CV 2cv6
- Visa leader diesel
- 2CV AK 400
Ik snap trouwens niet dat de visa ineens zo slecht is en is afgekeurd…ik kan mij herinneren dat er vorig jaar niet zo heel veel op-en aanmerkingen waren….
Oh wanneer gaat iemand hier wat opeten?
Plop
Follow the leader
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Zo, net weer even aan het klussen gegaan met de voorremmen.
De APK gaf dus aan dat de linkerklauw niet goed vrij liep en de rest valt hier te lezen.
Ik krijg die rotklauw dus maar niet goed aan het werk, na herhaaldelijk op de rem trappen en zelf met een breekstang de zuigertjes weer terug drukken leidde ook niet tot het vereiste resultaat
Het gaat wel wat beter dan eerder, maar nog niet zoals het hoort.
Iemand nog meer tips?? (volgende stap is dan maar uit elkaar halen)