Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Inderdaad de enige stap is de volgende stap, dus uit elkaar halen alles kuisen en met nieuwe onderdelen “O” ring en stofkap en speciaal vet in elkaar zetten.
Hoe oud zijn je remslangen…!! Ook die kunnen deze storing veroorzaken.
Ik moet wel zeggen er zijn leukere klusjes…maar als hij leuk remt is ook wat waard.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Het is rottig werk… Ik heb bij mijn LNA nadat ik daar een vaste remklauw heb gehad maar een hele nieuwe gemonteerd, omdat het ding echt bleef vervelen.
Afgelopen zondag ook een hele dag bezig geweest met het reviseren van de remklauwen van een Ford Fiesta uit ‘83. Zelfde probleem. Uiteindelijk daar gekozen het zuigertje eruit te persen (hou er een bak onder, komt véél remvloeistof uit) en nu bleek dat er op de zuiger veel oude plakkerige residu van de remolie was afgezet. Alles goed schoongemaakt, ingevet en revisiesetje gemonteerd. Probleem is opgelost en auto goedgekeurd. Die revisiesetjes kosten zo’n 10 euro per stuk, en uiteindelijk is het niet eens zo veel werk. Zorg wel voor een liter remvloeistof zodat je meteen het systeem kunt doorspoelen. In mijn geval zat er remvloeistof in die zeker 27 jaar oud was gezien de kleur en sludge…
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
-Remslangen-gloedjenieuw
-systeem-doorgespoeld (1 liter dot vloeistof erdoorheen gejaagd.
Die rubbertjes en stofhoesjes zijn nog goed te verkrijgen?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Inmiddels is er een gereviseerde klauw aangekomen hier, klaar om eronder gezet te worden.
Eerst wil ik de dorpels weer strak maken.
Nu zit er op de dorpel een soort spatwatergoot , moet die eraf voor je kan gaan lassen?
De roest zit namelijk onder en op sommige plaatsen ook boven die goot.
Nu kan ik de lijst/goot wel uitboren en eraf halen, maar ik vroeg me af of er ook makkelijkere manieren bestaan.
De bedoeling is dat er gewoon stukken plaat op maat worden geknipt en ingelast zonder gebruik te maken van overzetplaatwerk.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Bij mijn LNA heb ik ze eraf gehaald. Zat me een partij roest onder die dingen. Ik was wat dat betreft net op tijd, maar het water had vrij spel gehad onder die spatwater dingen.
Ik zou ze er dus afhalen. Dubbel plaatwerk is nooit iets waar je vrolijk van wordt.
Dat is interessant, ik moet de linkerdorpel ook nog lassen van mijn visa, zit die naad gelast of gepopnageld?
Emiel
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Als je de rand goed kaal maakt kun je de puntlasjes wel zien zitten, dan uitboren en hopen dat ie er in het geheel af wil
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Vandaag weer even bezig geweest, helaas heeft mijn grijze dametje veel leed verborgen weten te houden onder veel plamuur, ook was er veel weg te slijpen op de plaatsen waar geen plamuur zat.
Op de gatenkaas achter het voorspatbord zat ik niet te wachten:
Ze geeft nog wel even een knipoogje voor ze gaat slapen , baasje gaat over 2 weken bezig met het laswerk, want volgend weekend moet ik werken…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Oh ja, ik heb de puntlasjes uitgeboord en met een beitel de rest los-gehamerd…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Dat heb ik afgelopen week ook nog gedaan bij mijn C15. Let ook op roest in de B-stijl, daar komen binnendorpel en buitendorpel samen, en kan de binnendorpel ernstig verzwakt zijn!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik heb de dorpel over de hele lengte doorgeslepen, ziet er allemaal aardig hard en roestvrij uit.
Zelfs de B-stijl, zit lekker veel ML op!
Het valt me allemaal nog niet tegen hoor, maar toch wel meer werk dan verwacht(is altijd zo toch?)
Weet iemand of bij het verkrijgbare dorpeloverzetdeel de regenlijst ook al gemonteerd zit??
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
?3136
Slecht te zien. Maar wat je wel kunt zien is dat het 44 euri weggegooid geld is. De kwaliteit van dat imitatieplaatwerk is meestal vrij brak, en juist de delen met rondingen, die zelf moeilijk na te maken zijn, zijn veel te klein, of zijn ingekeept.
Zou er nog ergens een ladinkje originele plaatdelen liggen?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Dat zal vast niet Maurice’s bedoeling zijn…
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Nee, gammele stukken “Acier de Toilette” zit ik niet op te wachten…
Wel zou het mooi zijn als er iemand met een felsmachine mijn gootje na kon maken
Mijn spatwatergoot is in ieder geval aardig aangevreten, uitstukken kan wel, maar erg tijdrovend en gewoon prutswerk.
Ik zit er aan te denken om voor zolang het nog duurt en ik een andere optie heb die goot er aan te popnagelen en dan een ander alternatief te zoeken.
De gaatjes die je maakt met popnagels kun je ook altijd weer dichtbakken.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik laat binnenkort zo’n randje zetten, ik wil die jongens wel even vragen eentje extra te maken… Alleen het uiteinde moet je dan een beetje inslijpen en in een rondinkje weer vastlassen.
Edit: heeft nu iemand zijn laatste bericht gewist? Wat flauw.