Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Volgens mij zit dat gedraaid,buitenste ring kun je volgens mij draaien ten opzichte bande binnenkant.
Maar zeker weten doe ik het niet meer.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Als het goed is zit in de buitenste ring nog een zwarte kleinere ring met 4 kleine inkepingen. Deze met een punttangetje losdraaien.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je hebt helemaal gelijk Art.
Ik wist dat je iets moest draaien maar nie meer wat.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Handbediende spiegels, vanwege de “Evasion”-versie uit de laatste modeljaren.
Die was aanzienlijk schraler dan de eerdere TRD-versie.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Klopt, zo zit ook ook het schuifluikje met hoofdtelefoonaansluiting achteraan de middenconsole er niet in, terwijl dat er volgens de (OK, Nederlandse) folder wel op zou moeten zitten. Waarschijnlijk hebben ze op het laatst gewoon gepakt wat er nog op de plank lag en niet meer zo nauw naar de versiespecificaties gekeken… Wel een mooie plek voor een extra 12 volt-aansluiting voor een telefoonlader.
@ Art/Frank: check, dank voor de tip. Dat werkt bij het volgende portier een stuk handiger. Het borgpinnetje in de deurtrekker kan ik gewoon openbuigen en eruit trekken?
Toch vreemd. Ook met de cv afgekoppeld geeft de multimeter aan dat er een stroom van 12,5 volt langs de minpool wegloopt. Verwijderen van de betreffende zekering laat wel een teruggang naar nul zien, dus het zit in ieder geval in die groep. Ik heb alles langsgelopen (aansteker, interieurverlichting, verlichting asbak, achterruitverwarming, radio, cv) maar afkoppelen van de individuele onderdelen geeft geen verschil op de multimeter. Ook afkoppelen van de cv niet, dus. Toch lijkt dat wel de boosdoener want als ik de cv in de middenconsole afkoppel dan is een week stilstand geen enkel probleem voor de accu, waar met de cv aangekoppeld een nacht stilstand al teveel was. En als ik de losgekoppelde accuklem tegen de minpool houd dan vonkt ie wat en hoor je de cv klepperen. Alles overziend mijn conclusie dat het in de cv moest zitten. Of mis ik iets?
Afkoppelen van de slotmotor in het LV portier levert alvast geen verschil op. Maar als de multimeter sowieso geen verschil in lekstroom laat zien dan is, als dat na aflopen van alle vier de portieren zo blijft, straks de enige oplossing om de motortjes één voor één af te koppelen en met de cv in de middenconsole aangesloten af te wachten in welke variant ik ‘s ochtends wel nog gewoon kan starten…
Al doende sneuvelde gisteren overigens de betreffende zekering, maar dat kan ook komen doordat ik de cv unit verkeerd had teruggeplaatst. Zekering vervangen en alles werkt weer/nog.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 10327
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wat meet je en hoe? Want als je het over een stroom van 12,5V hebt ben ik bang dat je een spanning gemeten hebt. Een van de accuklemmen er af halen en dan de stroom (A) meten tussen de klem en de pool waar hij op zat. Voor de zekerheid beginnen met de meter in de stand 10A.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bij mij bleef op een gegeven moment het groene lampje van de CV in de deur branden. Of beter, het ging na een paar seconden opnieuw aan. Dat suggereerde ook een lekstroom in het systeem. Ik heb het uit eindelijk uit chachrijn ‘opgelost’ door het lampje er uit te trekken. Blijkt te werken. Maar ik ben er dus ook nog niet achter wat er nou eigenlijk mis is.
het is zoiezo het laatste motortje dat je controleert, ongeacht waar je begonnen bent.
Je kan ipv een multimeter ook een proeflampje van 21 wat gebruiken.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
break23m schreef:Bij mij bleef op een gegeven moment het groene lampje van de CV in de deur branden. Of beter, het ging na een paar seconden opnieuw aan. Dat suggereerde ook een lekstroom in het systeem. Ik heb het uit eindelijk uit chachrijn ‘opgelost’ door het lampje er uit te trekken. Blijkt te werken. Maar ik ben er dus ook nog niet achter wat er nou eigenlijk mis is.
Module kapot.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zou kunnen, maar de centrale vergrendeling werkt prima.
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
jantje1948 schreef:Wat meet je en hoe? Want als je het over een stroom van 12,5V hebt ben ik bang dat je een spanning gemeten hebt. Een van de accuklemmen er af halen en dan de stroom (A) meten tussen de klem en de pool waar hij op zat. Voor de zekerheid beginnen met de meter in de stand 10A.
Hmmduss… ops:
OK, met de multimeter op 10A meet ik met de cv zowel aan- als afgekoppeld een nul. Heb de boel maar eens laten zitten. Vandaag toch niet met de CX op pad, en morgen maar weer starten.
Bij het loshalen van het deurpaneel trof ik achter het deurpaneel, bij het punt waar de kabels voor de slotmotor het portier ingaan, overigens een loze draadbundel met stekker aan. Is dat een voorbereiding voor elektrisch verstelbare spiegels, of een sneltoets voor de portiersruit o.i.d.? Handig trouwens dat vrijwel alle bundels daar dezelfde groene draden bevatten…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Freek
Bij mijn berline gaat er 1 dikke kabelboom de linker voordeur in.
Daarin zit de bedrading voor:
. luidspreker
. centrale vergrendeling
. elektrische ruitbediening L + R
. elektrisch verstelbare buitenspiegels L + R
. meldcontact “gesloten deur”
Nu heb jij handmatig te verstellen spiegels, maar heb je wel elektrisch bediende portierruiten?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zijn er dan Serie 2 CX’en zonder elektrische voorportierruiten? Maar ja, die heb ik.
Wat er bij mij niet zit: sneltoetsbediening voor de linker voorportierruit (zoals in de GTi Turbo, geen idee of dat leidt tot een ongebruikte stekker), een tweeter achter het kleine roostertje (leeg) en elektrische spiegels. De rest zit er.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb ook geen sneltoets, maar ook geen loze steker.
Hoeveel polig is die dan en welk kleur?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik had beter moeten kijken. Wit, in ieder geval. Aantal polen geen idee, geen hele brede. Het zou maar zo net zo’n stekker kunnen zijn als de witte op de centrale vergrendeling. Maar zeker weet ik het morgen pas.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”