Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het inschakelen van het mistlicht moet je goed horen in het interieur.
Het relais zit links in de lunelle. Bovenop de linker sateliet.
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nieuw relais erin geeft geen verandering. Dus toch de schakelaar zelf? Geen andere schakelaar voorhanden dus ik kan hem niet even uitwisselen om het te testen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Ik zou dan eerst even het relais schakelen met een draadje. Als dan je mistlampen wel gaan branden, dan zit het inderdaad in de aansturing.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mulder, werk je aan de hand van een correct elektrisch schema?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nee. Heb ik niet en had ik hem dan snapte ik hem waarschijnlijk toch niet.
Blijkt dat ik verkeerd aan het zoeken ben, relais voor mistlicht zit in ieder geval niet achter de linker satelliet. Wie weet waar wel?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Klopt, in linker satelliet zit grootlichtrelais.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Tja, daar schiet Mulder nog niet veel mee op…..
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Heb wel input, alleen nu even niet bij de hand.
Even geduld dus.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik geloof dat ik dat had gezegd, blijkbaar grootlicht.
Dus even in het schema gekeken.
Dit zou relais nr 750 moeten zijn. Volgens de tekeningen zit deze bij het contact slot. (in totaal zitten daar max 3 relais volgens de tekening, 1 is een beveiliging voor een automaat, de andere iets met watertemp wat niet op elk model zit)
Waarschijnlijk kan je er bij als je de kap eraf haalt, mogelijk eerst even het stuur eruit halen.
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dan zouden er bij mij dus max 2 moeten zitten. Morgen eens kijken of ik de boel uit elkaar krijg.
Ik heb er vast wel eens eerder om gevraagd, en in dat geval ben ik het vergeten, maar waar vind ik dat schema? Scheelt in ieder geval wat zoekwerk.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik ben ook geen held met schema’s, maar ze zitten in elk geval in de Haynes. Soms toch een handig boek om achter de hand te hebben. Enne, wat een lekker handige plek voor relais. Blijkbaar verwachtte Citroën niet dat ze ooit kapot zouden gaan.
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
O maar het is ook geheid iets anders. Dat is namelijk altijd zo. Maar we gaan eens op onderzoek uit.
Ander klusje dat moet: het mechanisme van de linker voorportierruit nakijken. Dat rammelt in het portier heen en weer. En de vergrendeling doet daar ook vreemd. Er is vast een causaal verband. Maar goed, first things first.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ach die plek valt wel mee, daar valt goed bij te komen. De relais zitten droog en zijn over het algemeen best betrouwbaar.
Het schema valt via google wel te vinden “repair manual” (ruim 600 pagina’s)
In hoofdstuk 12 staat alle elektra.