Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Kabeltje gewisseld, ander relais erop en vroemmm… Fijn.
Irritatie blijft de ‘knok’ rechtsvoor bij bochten naar links. Nieuwe stabilisatorstangen voor bieden geen uitkomst. Vanmiddag zelf eens gekeken of ik iets met teveel speling kon ontdekken. Enige twijfel bij de (neem ik aan) aandrijfas. Daarop zit zowel links als rechts wat speling en dat lijkt me normaal, maar rechts met een hoorbare tik aan de wielzijde als ik hem naar buiten (dus richting het wiel) beweeg. Hoezen zijn nieuw en heel. Wie biedt?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
of de onderste draagarm (daar zitten een soort geribbelde kunststof dingen in die ruim kunnen worden.
Of anders waar de stabilisator stang op het subframe zit.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Draagarm heb ik beet gehad maar gaf geen krimp. Bij die bevestiging van de stabilisatorstang (waarvan op de voorbeeldfoto hieronder een bout ontbreekt) kon ik inderdaad één bout wat vaster draaien. Zou kunnen dus. Moet alleen nog even proefrijden.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ben er zelf ook geen expert in, maar ik vraag me af in hoe verre je speling goed kan voelen als alles in elkaar zit en de CX neem ik aan op de grond staat.
Is het niet gewoon de homokineet? Zeker niet raar gezien je het vooral bij het sturen heb. Of hoor je het ook als je niet rijdt en wel aan het stuur draait? Bij stilstand draait de aandrijf uiteraard niet.
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Bij stilstand hoor ik het niet (los van de hiervoor genoemde tik). En als ik door een kuil rijd met het rechter voorwiel ook. Dus met sturen heeft het niets te maken, is mijn conclusie daarom.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Stabilisator stang lijkt me inderdaad de grootse verdachte.
Als je daar al een bout van aan kunt draaien is het vast niet oké.
Dit is een klusje voor op de brug dus doe het niet thuis voor je huis of op de oprit.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Welke bout kon je aandraaien…..?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zie de foto hier een paar posts boven. Daar waar er een mist op de foto. Niet veel trouwens, maar toch.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Maar de oorzaak was het niet, helaas…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
heb je de fusees enzo gecontroleerd met het wiel van de grond en de druk ontlast op bij de voorraadbol open?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Anders kom je gewoon 03-06 naar de technische dag, dan gaan we nog een keer proberen het te vinden
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
@ erik: nee (je overschat me).
@ Niels: dat was wel de bedoeling.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ooo, ik dacht te begrijpen dat je een garage bedrijf begonnen was.
instructies:
garagekrikje onder de kriksteun voor waar je het geluid hoort.
motor uit, en op dat ding wat links voor onder de motorkap zit met een groene bol erop en een paar leidingen het boutje waar sleutel 12 op past 2 slagen open.
en dan met een breekijzer proberen of je ergens speling kunt vinden.
en bij dat alles geen rubber delen kapot maken.
o ja, dat boutje ook weer vast nadat je klaar bent.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
First things first, ik mag straks eerst op zoek naar de oorzaak van de plotseling oplopende koelwatertemperatuur. Vlak bij huis gingen de seinen op rood. Meneer staat nu even af te koelen. Als alles bedaard is even kijken hoeveel koelwater er in zit en of de waterpomp en de fan het nog doen. Geweldige timing, ik wil(de?) morgen naar Frankrijk met het ding.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zou nu die nog warm is direct kijken of de fan het nog doet, als de lampen branden moet die zeker draaien…
Even het contact aan en je weet het direct.