Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Soms is het zo simpel!
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
And then he was a she.
Alleen nog zorgen dat de RDW het gewicht aanpast want dat hij (zij) staat per abuis voor 100 kilo teveel in de boeken…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Dat zwarte tape over de ‘Diesel’ sticker
Hoe dan ook, jammer van de (heerlijke) diesel, maar wel een begrijpelijke keuze, zeker gezien de staat van deze dame!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dat van het gewicht bleek te gaan om het verschil tussen leeg gewicht en rijklaar gewicht. En dus toch te kloppen.
Inmiddels zitten de eerste duizend kilometer erop. Tot nu toe geen klagen, of het moet het verbruik bij windkracht 6 tegen zijn…
Na een paar dagen ging ie wel slecht stationair lopen maar dat bleek te liggen aan een in- en later afgescheurde luchtslang en dat was dus met een andere slang zo weer opgelost.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Kijk, dat klinkt goed. Wordt een CX nou ook stiller met een benzineblok?
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zeker. Wat overigens deels wel weer teniet gedaan is door het verwijderen van de (aangevreten) isolatie aan de binnenzijde van de motorkap (inclusief muizennest). Maar het scheelt behoorlijk, zowel binnen als buiten de auto. Wel vind ik dat ie behoorlijk bromt uit de uitlaat, in ieder geval meer dan ik had verwacht. Maar met een verse APK mag ik toch aannemen dat die dicht is…
Misschien voor het binnenklimaat nog eens wat dikkere isolatie op de bodem leggen. Die kofferbak is toch wat nadrukkelijker onderdeel van het interieur dan bij een berline.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Verbruik zal inderdaad wel schrikken zijn na de diesel. Mij lukt het om consequent 1:10 te rijden met mijn huidige en vorige Prestige. Wel benieuwd wat jouw ervaringen zijn. Brommende uitlaat herken ik niet, was me ook niet opgevallen toen ik ooit een 2 liter Familiale meekreeg van de garage. Kan natuurlijk dat het jou opvalt omdat de dieseldreun is weggevallen. Wat extra geluidisolatie in de klankkast die een Break is kan nooit kwaad.
De motorkapisolatie uit mijn eerste Prestige heb ik over laten zetten - bij de rode ontbrak die. Maar dat scheelt dus echt iets. Mooi om te weten.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat antidreunmatten dan het beste helpen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik heb natuurlijk geen vergelijk met een benzine-CX met isolatie. Dus of dat veel scheelt kan ik niet zeggen. Ik doelde op het verschil tussen diesel met isolatie en benzine zonder. Dan is de laatste nog steeds stiller.
1 op 10 is mij nog niet gelukt, maar dat zal door de hogere luchtweerstand ook wat lastiger worden dan bij jou. Zeker met deze wind…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
In het weekend dat de horeca ermee ophield gold hetzelfde min of meer voor de CX. Slecht starten, horten en stoten bij koude motor en voor een stoplicht op een helling was wegrijden helemaal geen optie meer. Eenmaal op gang geen probleem, maar de indruk ontstond toch dat er af en toe een cilinder niet helemaal meedeed. Uiteindelijk is de bobine vervangen, de bougiekabel van cilinder 2 en zijn er wat stekkers opnieuw (en beter) bevestigd. Resultaat: starten en lopen als een zonnetje en het verbruik is opeens ook enorm verbeterd. Van een schrikbarende 1 op 8,5 naar een prettige 1 op 10-11. We scharen het onder de noemer “aanloopproblemen”. Jammer genoeg doet de garage dat niet, maar de factuur viel mee.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hé, zoiets had ik pasgeleden ook. Toch altijd nog iets na zo’n grote ingreep. Bij mij duurde het langer voor het lek boven was. Zweven als vanouds dan!
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zeker, want ook de bollen zijn weer netjes op druk.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
en dan zie je in tweede instantie voor 20 euro aan brandstof op de garagefactuur staan…
Ik slik mijn woorden over het sterk verbeterde verbruik maar weer even in tot na de volgende tankbeurt…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het is ook inmiddels een aardig stukje warmer, ook een stuk gunstiger voor het verbruik.