Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Laat-ie Fijn Zijn…
(naar Adèle Bloemendaal:
Laat-ie fijn zijn meid,
want je bedje is vannacht gespreid…)
Adèle: ook een mooie naam voor een CX… hint, hint…
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mijn Pallas is een dame, maar een turbodiesel break is voor mij toch meer een vent. Jean-Louis dus, naar de vorige eigenaar.
Gisteravond de bestuurdersstoel overgezet, dat zit alvast een stuk prettiger en het staat ook beter (vanwege het gat in de bekleding van de oude stoel). Die oude stoel is overigens kosteloos af te halen, anders gaat ie naar de stort. Zitting en onderstel/frame zijn nog prima.
Vrijdag volgt een grondige schoonmaakbeurt (binnen en buiten), daarna zal ik eens wat meer plaatjes gaan schieten.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Mulder schreef:Nee, maar ik heb hem er ook nog niet naar gevraagd.
De stoel is vanmiddag langsgebracht door cejixman (waarvoor nogmaals dank) en goedgekeurd:
Haha, dat is inderdaad een mooie foto Ik zal mijn Poetie ook eens in mijn (hopelijk soon-to-be) Prestige neerleggen
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Hee kijk nou, LFZ is al gespot!
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/199051/P1050/#1202381
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nelis Infra schreef:Haha, dat is inderdaad een mooie foto Ik zal mijn Poetie ook eens in mijn (hopelijk soon-to-be) Prestige neerleggen
Leg er maar een dekentje op. Ze vinden ze ook erg leuk als krabpaal…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het is niet mijn weekend.
Vrijdag: ontvangst van de garage-rekening voor APK, beurt, oplossen van enkele elektrische storingen. Een deel van de kabelboom bleek gesmolten, ik begin te geloven dat het een wonder was dat we zo soepel vanuit Frankrijk naar huis zijn gereden… Enfin, een goede handvol onderdelen en drie volle dagen arbeid, you do the math… Het vakantiegeld van volgende maand heeft alvast een bestemming gekregen… Nou ja, alles doet het in ieder geval weer.
Zaterdag: overmoed regeert. “Ik heb een CX Break, dat is een grote auto waar alles in past”. Niet dus, dus zondag mag ik opnieuw op pad van Nijmegen naar Nieuwegein, maar dan met een boedelbak…
Zondag: goedgemutst zie ik na het inleveren van de boedelbak bij het inparkeren een houten paal over het hoofd. Schraaaaap, rechter voorportier en voorscherm…
De deuk in het portier heb ik er gelukkig met de gootsteenontstopper (plop) weer uit kunnen trekken, je ziet enkel aan de bovenkant van de voormalige deuk (en op de stootstrip uiteraard) dat het portier niet helemaal strak meer is. De schade op het scherm is minder fijn, de rand van de wielkast is gedeukt en voorzien van een rauwe schaafplek.
Gelukkig mag ik morgen weer werken…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
da’s minder fijn
... ik wilde net gaan vragen of het interieur een beetje aardig schoon was geworden ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Pfff jemig lekker begin met de Evasion
Verzekeringswerk of op de spreekwoordelijke blaren zitten?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Getverdrie, da’s balen zeg…
Ben je al getaxeerd en allrisk verzekerd?
par eXeMple! schreef:Getverdrie, da’s balen zeg…
Ben je al getaxeerd en allrisk verzekerd?
ik hoop het van harte; bij mij ging er destijds een maand voorbij tussen de taxatie en het rondkomen van de polis.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Deze schade wordt geheel uit eigen zak betaald, vrees ik. Ik wilde eerst wat dingen in orde maken voordat er een taxatie zou plaatsvinden en er een allrisk verzekering zou worden afgesloten… Het exterieur stond niet op mijn lijstje, vooral wat interieurdingen en hooguit een keer nieuwe regenlijsten. De to-do list wordt zo alleen maar langer…
Het interieur is vrij aardig schoon geworden, al ben ik niet zo te spreken over het geleverde werk als een jaar eerder bij mijn andere CX. Toen ik op de passagiersstoel sloeg kwam er een indrukwekkende stofwolk vrij, de bekleding ervan voelt nog steeds nogal stijfjes en de hoofdsteunen van de achterbank waren vergeten. Die zijn alsnog gedaan. En omdat de lak zo slecht is, kreeg ik een leuke korting (letterlijk commentaar: “de auto is echt slecht gespoten, ik kan er niks mee”) dus ik klaag er maar niet te hard over. We pakken zelf de emmer met sop er wel eens bij. Maar overall in ieder geval een betere aanblik dan voor de poetsbeurt.
Tsja, die schade. Het punt is, hij is al niet vreselijk strak, in beide achterportieren zitten voormalige deukjes en het linker voorscherm heeft ook ooit een tuikje gehad. Het komt wat vreemd over om nu een portier en een scherm helemaal 100% te laten maken. En dat kost ook wat he, één scherm is al 300-400 euro, dus ga maar na. Het portier is wellicht nog van binnenuit helemaal uit de duwen en met en nieuwe stootstrip erop zie je er niks meer van. De schade aan het scherm beperkt zich tot de rand van de wielkast. Misschien kunnen ze volstaan met het strak plamuren van die rand en alleen dat deel bijspuiten, dan is het qua kosten te overzien en blijft ook het onvermijdelijke kleurverschil binnen de perken. Als ik van de week tijd heb maar weer eens langs de schadehersteller om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Dat is weer een domper op het feestje zeg, nou veel mentale sterkte gewenst
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Mulder schreef:Tsja, die schade. Het punt is, hij is al niet vreselijk strak, in beide achterportieren zitten voormalige deukjes en het linker voorscherm heeft ook ooit een tuikje gehad. Het komt wat vreemd over om nu een portier en een scherm helemaal 100% te laten maken. En dat kost ook wat he, één scherm is al 300-400 euro, dus ga maar na. Het portier is wellicht nog van binnenuit helemaal uit de duwen en met en nieuwe stootstrip erop zie je er niks meer van. De schade aan het scherm beperkt zich tot de rand van de wielkast. Misschien kunnen ze volstaan met het strak plamuren van die rand en alleen dat deel bijspuiten, dan is het qua kosten te overzien en blijft ook het onvermijdelijke kleurverschil binnen de perken. Als ik van de week tijd heb maar weer eens langs de schadehersteller om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Ik zou eens contact opnemen met die mannen die er waren tijdens de Cifomeeting voorjaarsmeeting 20 maart 2010 in Hedel. Misschien dat “LaLeo” je aan het adres kan helpen. Die waren echt goed en hebben ook haar auto onderhanden genomen.
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hmm, dank voor de tip. Zal dat eens doen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Heb de heren inmiddels gevonden. Alleen uitdeuken zonder spuiten en kleine lakschades. Dus waarschijnlijk voor mijn voorscherm niet geschikt. Daarentegen heb ik wel 3 portieren met kleine oneffenheden in de aanbieding, dus wellicht dat ze in dat opzicht iets voor me kunnen betekenen.
Maar ik ga sowieso een dezer dagen ook eens bij de schadehersteller langs waarmee ik inmiddels (helaas) wat goede ervaring heb opgedaan.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”