22 van de 126
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1243
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 19 april 2010 07:57 PM
  [ # 316 ]

Ben je niet wat te negatief over de auto? Ik heb hem bij toeval zien staan in Borculo en moet toegeven dat ik hem niet met een vergrootglas bekeken heb, maar ik vond hem een strakke indruk maken. ik heb ook niets gedacht bij de laklaag.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 19 april 2010 08:34 PM
  [ # 317 ]

Hm, dank voor dit hart onder riem. Wink

Ik ben inderdaad nog behoorlijk in de baalmodus door mijn parkeerkunsten. De oneffenheden in de beide achterportieren vallen ook best mee, maar met name het dak is qua spuitwerk erg slecht, doffe plekken (ook na driftig polijsten) en een hoop diagonale strepen van het spuiten met een spuitbus (ofzo) eroverheen. Voor de rest is het allemaal best in orde, al zie je als je goed kijkt wel dat elk plaatwerkdeel wel ooit is bijgewerkt. Maar over het algemeen inderdaad een vrij strakke en vooral harde CX, dat was ook de reden dat ik hem heb gekocht. En juist daarom baal ik ook zo van deze schade. Als de auto inderdaad zo gammel was geweest had een deukje meer of minder niet zoveel uitgemaakt. Het komt allemaal wel goed maar het is gewoon nogal zonde.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1243
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 19 april 2010 10:01 PM
  [ # 318 ]

Ik zou proberen een gris perle spatbord te regelen. Moeten er zat zijn in deze kleur, scheelt veel geld. Daarna het dak spuiten en klaar ben je. Zonder strak maken, dus alleen licht schuren, vallen de spuitkosten nogal mee. Ik weet nog wel een adres voor je in het oosten van het land.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 23 april 2010 09:19 PM
  [ # 319 ]

Spannend verhaal in “La CX en route” met mooie foto’s… Smile
Leuk om het hele verhaal te lezen, het was het wachten waard!

‘T is echt een avontuur om zelf een CX uit Frankrijk te halen…

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 24 april 2010 02:00 AM
  [ # 320 ]

Ja Mulder, mooi verhaal in En Route! Ik snap goed dat je ziek bent van je schade. Maar de tip van gris perle scherm en dakspuiten vind ik wel een goeie! Zo’n dak, en het ís een lel, wat mooi strak glimt haalt je CX enorm op.

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 03 mei 2010 10:18 PM
  [ # 321 ]

kzag je dame staan in Utrecht, helemaal met voorgangers eens. en idd leuk verhaal in LCeR…

Heb je XM al verkocht? Of staat ie ergens ? Marktplaats…

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 06 mei 2010 10:05 AM
  [ # 322 ]

Marktplaats en bij Citroville (al heet ie daar nog Torbo ipv Turbo maar daar wordt aan gewerkt).
Kope? Wink

Andere vraag, als totale leek op het gebied van elektra en draadjes. De radio krijgt alleen constante stroom via de accu en gaat dus niet automatisch uit als ik het contact afzet. Er gaan vanaf de ISO-stekker van de auto wel twee draden (een rode voor het contact en een gele voor de constante 12v) naar de kabelboom, maar die zijn door een handige Harry (of Jean-Louis) afgeknipt en samen aangesloten op één groene draad die doorloopt naar (ik neem aan) de constante 12v van de accu. Ik moet dus ergens een kabel gaan aftappen. Ik kan beredeneren dat ik bv. een schakelaar van de achterruitverwarming of de bediening van de achterruiten (die zitten beiden achter op het middenconsole, vlakbij de radio) kan nemen, maar ik heb vervolgens geen idee welke van de draden ik moet nemen en hoe vervolgens verder (wat voor stekkertje, wat voor dikte moet de te trekken draad hebben, op welke draad moet ik die dan aansluiten, etc.). Kortom, wil wel maar kan (nog) niet. Het is zo jammer om voor zoiets kleins meteen naar de car hifi boer te rijden en bovendien leer ik daar niks van.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 06 mei 2010 11:31 AM
  [ # 323 ]

Laat de gele aan de 12V zitten, dan blijven je instellingen behouden (totdat je de accu los haalt).
Verbind de rode aan de 12V bij een van de schakelaars die je aangeeft, aannemende dat die geschakeld zijn op het contactslot.
Ga even bij Halfords of zo een eenvoudig setje krimpstekers met tang halen. Daarmee kun je even voort. Als je dit meer gaat doen, investeer in een goede tang (€25 of zo).
Zorg dat de steker die 12V voert geïsoleerd is. Mocht die los hangen, krijg je niet meteen kortsluiting.

Ik hoop dat je hiermee voort kunt.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 06 mei 2010 01:23 PM
  [ # 324 ]

Voor het zoeken van de juiste draad op een schakelaar trek je de stekker los van de schakelaar. Een 12V spanningszoeker hang je met de krokodillenbek aan een aardpunt (een bout waarvan je zeker weet dat die aan metaal van de auto vast zit). Zet het contact aan. Met de punt van de spanningszoeker zoek je in de stekker naar een draad waarbij het lampje gaat branden. Zet dan het contact uit. Als dan het lampje uitgaat, is dat de draad die je moet hebben.

Voor verbinden kan je die draad doorknippen en met krimpstekkertjes een aftakking maken, zoals Jelte hierboven beschrijft.
Zelf doe ik het zo: ik haal een stukje isolatie van de draad af en soldeer er een aftakking aan vast. Krimpkous erom voor de isolatie en klaar.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 06 mei 2010 01:39 PM
  [ # 325 ]

Heel fijn, bedankt!
Kan dat elke willekeurige draad zijn of vraagt de radio een bepaalde dikte o.i.d.?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 06 mei 2010 02:01 PM
  [ # 326 ]

Niet te dik. 1,5 tot 2 mm2 is genoeg.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 13 mei 2010 12:53 PM
  [ # 327 ]

Nog even niets gedaan met de radio, druk in huis.
Hier word ik nu blij van.

En ik niet alleen. Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 mei 2010 12:55 PM
  [ # 328 ]

Daarom wil ik dus ook een break en geen berline. Voor wat betreft die eerste foto dan…
Geen kinderen in, aan of op mijn Jacqueline! Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 mei 2010 01:10 PM
  [ # 329 ]

Grinnik - die achterbak vol hout - ja daar was de DS Break ook goed voor. Of drie omgehaalde coniferen. Zelfs een impulsaankoop in de vorm van een driezitsbank schuift zomaar achterin. Je zou d’r bijna een topic van maken: wat past er in een Citroen Break?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 mei 2010 01:19 PM
  [ # 330 ]

Onze complete douchecabine.
Sorry, off topic.

Profiel  
 
 
22 van de 126
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook