34 van de 126
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 augustus 2010 03:49 PM
  [ # 496 ]

Yep de luidsprekers achter in zijn inderdaad die bij de achterklep.
Zijn zeer lastig te vinden,meestal zijn de glaasjes van de lampjes er niet bij of ze zijn stuk.
En voor de 12 volt aansluiting achterin zijn de stekkers nog wel te krijgen.
Tenminste bij ons in het onderdelenhuis te winterswijk.
Ik weet niet of het onderdelenhuis iets landelijks is.??????????
En als je de houder op zich bedoeld die in de auto zit die heeft dibbert nog wel liggen.
Dit is dus een (dunnere 12 v ) aansluiting.
groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 27 augustus 2010 04:47 PM
  [ # 497 ]

De houder heb ik. Althans eentje met een hoofdtelefoonaansluiting. Maar die kan eruit heb ik gezien. Daar kan dan dus gewoon een 12v-dinges in? Is de bedrading hiervoor standaard aanwezig, en is het dus gewoon een kwestie van een stekkertje aansluiten?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 augustus 2010 05:34 PM
  [ # 498 ]

Volgens de folder (modeljaar 1986) hebben de 25TRD Turbo en TRI Break (de topmodellen uit de tijd dat er in het interieur nog onderscheid was tussen deze uitvoeringen en de minder gemotoriseerde - op het laatst is dat met de TG uitvoeringen verdwenen)deze achterstijl-speakers. Dat maakt het zoeken makkelijker - maar het vinden waarschijnlijk niet Wink
Ik heb ook als eens zitten kijken naar dat rare 12V gaatje naast de koptelefoonaansluitingen. En vastgesteld dat zo’n stekker bij Halfords in elk geval niet in het rek hangt. Ik vind het wel grappig - ik laat het inclusief koptelefoonaansluiten netjes zitten. Maar na de tip van F.SvM toch eens kijken in zo’n fijne rommelwinkel. Deze koptelefoonaansluiting is ook zo’n TGD/TRI-verhaal. Als er bij jou alleen een zwart dekseltje zit, is het dus maar de vraag of er een stroomdraad ligt. Van de andere kant: heel lastig is het natuurlijk niet om je sigarettenaansteker door te lussen. Toch?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 27 augustus 2010 05:53 PM
  [ # 499 ]

Ik wil je anders mijn twee linkerhanden wel eens laten zien… Wink Maar dit zou iets moeten kunnen zijn dat zelfs mij lukt…
Bij mij inderdaad een zwart dekseltje, volgens mij ligt er bij mij ook niets aan draden die kant op.

Ik heb mijn eigen folders ook eens doorgelopen. Als ik die van de latere bouwjaren bekijk, dan wordt er niet meer over gesproken. Blijkbaar na een of twee jaargangen weer uit de standaarduitrusting (en de optielijst?) gehaald? Maar goed, op zoek dus naar een sloper uit 1986… Wink Ach, het maakt het rondsnorren op Citromobile weer wat leuker.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 augustus 2010 08:24 PM
  [ # 500 ]

Wiebert/Dibbert (citroville) heeft er nog wel wat liggen,althans die in de middenconsole moeten.
Maar die hoofdtelefoon aansluiting als je daar een koptelefoon in plugte ging dan de rest van de speakers uit of hoe zat dat eigenlijk. Confused:

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 27 augustus 2010 08:30 PM
  [ # 501 ]

Laughing
Dibert

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 29 augustus 2010 10:22 PM
  [ # 502 ]

Een beetje of topic @F.SvM: De koptelefoonaansluiting werkt mee op de achterspeakers. Geen idee of er direct ook een schakeling aan verbonden zit die de speakers uitschakelt. Ik moet nog wel ergens zo’n plug hebben - eigenlijk we leuk om uit te proberen. In mijn DS zat bij aanschaf een kastje met koptelefoonaansluitingen in de ‘dakgoot’. Het is in Frankrijk blijkbaar een tijdje ‘in’ of ‘chic’ geweest om met een koptelefoon op achterin de auto de geneugten van een stereo installatie te ervaren.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 29 augustus 2010 10:54 PM
  [ # 503 ]

Maar het slaat eigenlijk nergens op.  cheese

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 11 september 2010 06:06 PM
  [ # 504 ]

Zo, terug van een weekje Frankrijk en tijd voor een update.

Tussen de vin blancs door de binnenverlichting voor en het verklikkersignaal voor de verlichting gefixt. Aan de passagierszijde dan, de bestuurderszijde moet nog. Daarnaast en passant de rubber mof die de kabelboom door het schutbord geleidt weer op zijn plaats gezet, die hing ergens halverwege het dashboard. Ik meen zowaar dat het motorgeluid in het interieur merkbaar is afgenomen, zodanig dat ik het windgeruis bij het rechter voorportier nu kan horen onder het rijden (haha). Maar goed, heel fijn allemaal.

Dan de minpunten. Want erg veel mazzel heb ik vooralsnog niet met de break, zo lijkt het.

Al rijdende kon ik de auto opeens niet meer in welke versnelling dan ook krijgen. Met de nodige pijn, moeite, gevloek en geweld de Citroen-garage in nancy-Ludres bereikt. De koppeling bleek de boosdoener. Even stellen van de koppelingskabel bleek de oplossing, maar wel met het dringende advies bij thuiskomst de koppeling maar te laten vervangen. Een berichtje naar Dibert vergalde vervolgens mijn woensdagavond (900 euro kost zoiets). En ik maar denken dat de koppeling recent vervangen was. Ik zal de mails van de verkoper er eens op naslaan…

Bij thuiskomst bleek de linker achterpunt van de (twee weken geleden vers gespoten en vervangen) achterbumper een rauwe plek te hebben. Gelukkig alleen het sierstripje, maar toch. Enige oorzaak die ik kan bedenken is de werkplaats van de Citroen-garage. En daar heb ik niet gereden… Grrr.

En als kers op de taart werd ik op weg naar huis op de A2 ergens in Limburg verrast door een gerommel linksachter. Toch maar even gestopt: linker achterband aan gort. Niks van gemerkt in mijn stuur, dat dan weer wel. Superwegligging.

Jaja, ik weet het, “Als je een CX rijdt…” Maar goed, ondertussen is het geduld bij vrouwlief aardig op en moet ik nog maar even zien wanneer de koppeling werkelijk aan de beurt is.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 september 2010 06:08 PM
  [ # 505 ]

Oei… dat klinkt niet goed meneer Mulder… Die kopppeling, dat is geen kwestie van “wanneer” maar eerder een kwestie van “waar”. Met een beetje pech trap je binnen korte tijd het druklager dwars door de drukgroep heen. CX kwaaltje, en dan met name van de Turbo’s en Turbo Diesels.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 11 september 2010 06:17 PM
  [ # 506 ]

Tsja. Het pedaal staat nu erg hoog en hij pakt ook heel erg laat, dus veel meer zal ie niet kunnen hebben.

Had ik al gezegd dat ik desondanks niet voorbij die auto kan lopen zonder te denken wat een gaaf ding het toch is…?  cool smirk

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 september 2010 06:19 PM
  [ # 507 ]

Liefde maakt blind, ik weet er alles van Laughing Maar, die koppeling gaat dood. Niet te veel meer mee rijden, want je trapt er geheid doorheen binnenkort Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 11 september 2010 08:21 PM
  [ # 508 ]

Niet lullig bedoeld(!) maar een versleten koppeling kan je redelijk goed testen bij een proefrit… Natuurlijk ben je er misschien minder op beducht als de verkoper dit eventueel wel gezegd zou hebben, maar toch.

Wel pijnlijk…. Blij dat de mijne 50dkm geleden gedaan is bij de motorwissel (deed ook zeer aan mijn portemonnee), ik kan nog even Wink

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 11 september 2010 09:53 PM
  [ # 509 ]

Da’s niet zo mooi van die koppeling… long face
Maar om je even op te beuren: ik vind die 900 euro behoorlijk meevallen (voor zover zoiets kan meevallen… Wink ). Ik dacht dat het hele blok er uit moet en dat je dan aan het dubbele kan gaan denken. Of is dat bij een turbo diesel niet zo?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 september 2010 10:08 PM
  [ # 510 ]

Bij elke CX moet het complete blok tesamen met de bak uit de auto om de koppeling te vervangen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
34 van de 126
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook