35 van de 126
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 11 september 2010 10:24 PM
  [ # 511 ]

tja,

da’s mooi *^&$!! het zit je niet mee met je break, maar je bent er iig nog mee thuis gekomen en die 900,- klinkt mij nog wel als een “meevaller” aangezien het hele blok eruit moet, klinkt toch als een hoop manuren in de garage en als je daar ook nog de nieuwe koppling en dukgroep telt valt het dus wel “mee” in hoeverre je over een meevaller kunt spreken.

Maargoed hoe dan ook hij zal vv moeten worden anders stopt het vanzelf een keer op een ongelegen plek of moment.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 september 2010 10:29 PM
  [ # 512 ]

Ik heb mezelf belooefd dat als er aan mijn CX echte kosten komen dat ik ‘m dan weggooi. Ik moet de rekening van de beurt nog krijgen, ik kan het ook niet over m’n hart verkrijgen. En inderdaad: als ie voor de deur staat is het toch wel erg gaaf. Ook als je geen Break hebt. Sterkte, Mulder.

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 12 september 2010 08:49 AM
  [ # 513 ]

da’s inderdaad balen!
Ter jouwer verdediging: toen we 2 jaar geleden de proefrit maakten met die 22 TRS (remember?) heeft Dibert uitgelegd hoe je een versleten koppeling kunt herkennen (zuchtend geluid bij het oppakken in de versnelling).Ik heb het ook niet op gemerkt bij jouw break: niet in Frankrijk en ook niet later… Surprisedops:

Overigens gaf Dibert destijds ook al aan dat het een operatie van ca. € 1500,- zou worden, dus jouw 900 vallen me mee (misschien is een 25 TRD T2 gemakkelijker te opereren dan een 20RE).

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 12 september 2010 10:27 AM
  [ # 514 ]

Alleen een Valeo koppelingsset kost je al €200, de hele operatie kost je al snel 15 manuur…
Dan vind ik die geschatte 900 euri een uiterst schappelijke, kan me ook haast niet voorstellen dat dát klopt….

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 12 september 2010 12:05 PM
  [ # 515 ]

Wel k…. Maar alles in perspectief en daar we niet altijd bij stil. Een moderne auto onderhouden en reparaties laten doen, dat kost ook geld. De break is meer dan netjes Freek, jammer dat er al snel kosten zitten aan te komen. Maar na reparatie zal dit in ieder geval voorlopig weer goed blijven.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 12 september 2010 12:14 PM
  [ # 516 ]

hoe dan ook - blok + bak er uit, rondje maken in ‘t vooronder om andere zaken gekijk aan te pakken.
zonde om de wagen af te schrijven op zoiets. ja, is wel een financiële injectie, maar dan zijn vele zaken aangepakt, en mag je er van uit gaan dat je weer vele km’s mag gaan genieten !!

je moet er met deze wagens gewoon rekening mee houden dat er af toe een redelijke injectie in moet. met een paar tientjes per jaar red je ‘t niet.

als voorbeeld, op mijn Prestige (paar jaar ouder dus meer aan te doen) was dat laatst 2200 euro.
remschijf, koppelingset, diverse keerringen, meerdere lagers en bouten, monteren nieuwe waterpomp en uitlaatspruitstuk, benzine en lucht filter, HD bol, oliedrukzender, klepdekselpakking, oliefilter, bougies, KVS, HD leidingen met klemmen, APK, en diverse kleinere zaken, en 27 uur werk.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 12 september 2010 08:04 PM
  [ # 517 ]

@Tinfoil: bij die TRS was het volgens mij de bak, niet de koppeling. Maar ik kan het mis hebben.
@cx25gtit2: een factuur van 2200 euro is zonder meer exit CX. Dat is niet eens meer een druppel op de spreekwoordelijke emmer, na alle kosten van dit halfjaar gutst het dan echt over de rand. Mijn andere Cx is me dan liever. Maar goed, ik wacht het even af. Morgen Dibert maar eens bellen, want hoe gaat dat inderdaad, als het blok er toch uit is…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 12 september 2010 08:26 PM
  [ # 518 ]

als het blok er uit is, is het verstandig om slijtage delen mee te pakken waar je anders niet meer bij kan komen. (alleen wat echt nodig is dan wel te verstaan).
mijn Prestige is al wat jaartjes ouder, en had her der dus wat extra dingetjes, en dus meer uurtjes werkplaats tarief.
maar Dibert is heel reëel in dit soort zaken. wacht zijn deskundige oordeel even af.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 september 2010 08:43 PM
  [ # 519 ]

Bij mijn breake had dibert het ook over een 600 euro voor het demonteren en monteren van het hele
blok dit was exclusief koppeling dit is dan voor een 2500 rd break het is ongeveer een dag werk.
Kunt altijd vragen of je mee kunt helpen scheeld weer in de uren en vaak vind dibert dit wel goed.
succes .
frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 12 september 2010 08:47 PM
  [ # 520 ]

Als ik ga meehelpen vrees ik dat de kosten alleen maar hoger worden… Wink
En een vrije dag kost ook geld. Maar we zullen eens zien.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Gepost: 13 september 2010 11:18 PM
  [ # 521 ]

Freek, zonder te twijfelen aan Diberts kundigheid… eigenlijk is het toch wel beter om óók meteen de keerringen en lagers te vervangen. Als de motor er toch uit is. Zoals CX25gtit2 al opmerkte.
Want als bijvoorbeeld de krukaskeerring na een half jaar gaat lekken, ... lekt de olie op je nieuwe koppelingsplaat en gaat ‘ie opnieuw slippen.  hmz (en kan de motor er opnieuw uit Evil or Very Mad )
Do it once… do it right, is toch wel het motto hier.

Helaas gaat het dan wel meer kosten dan die 900 euro, wat inderdaad een heeel gunstig tarief zou zijn voor -let wel- alleen de koppeling!
Koppelingsset kost trouwens eerder tegen de € 300 voor een CX TD.


Al met al écht lullig Freek, je hebt niet veel geluk met je Break.  depressed

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
cejixman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 10-12-2007

- CX Pallas 2.0
Gepost: 13 september 2010 11:45 PM
  [ # 522 ]

ik had de ongecensureerde versie van je wederwaardigheden al van tinfoil vernomen…. .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken). Toen wij in 1992 onze eerste break kochten hebben we nog even pogingen gedaan om haar te verkopen, er was werkelijk van alles mee.Gelukkig mislukte de verkoop, en daarna is er weinig smeuïgs meer over te vertellen geweest, op wat gedoe met een bovenste dode punt sensor na (helemaal volgeladen voor vakantie, 5 personen, zaterdag zes uur ‘sochtends, sleutel om, niks..huurauto regelen, zo’n Frod stachon. Na de vakantie bellen met Wil Wijnhoven: ik denk de BDP sensor, kom ik wel ff brengen, tientje, en rijden maar…aargh). Inmiddels al weer 50.000 met onze nieuwe break, de lijkenbak, gereden, geen centje pijn tot een achterlager vervangen moest worden. And so it goes…Toch kan ik voor dit bedrag geen Laguna break rijden, en da’s al geen vergelijk. Maar..het doet altijd pijn, zoiets, vooral aan de portemonnee!

Citroën CX, verder nix..

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 14 september 2010 09:00 AM
  [ # 523 ]

Gisteren Dibert even gesproken. De keerringen en lagers zijn de kosten niet (vergeleken met de kosten voor de koppeling). Een eventuele motorsteun is wat duurder en met de beurt die de break ook moet ondergaan wordt het al met al weer een leuke rekening. O ja, de achterband moet ook vervangen, die is aan rafels. Dat worden er dan dus meteen 2. Gaat lekker. Maar goed, dan zijn we er (het verhaal van cejixman indachtig) hopelijk weer even vanaf. Wat dan nog resteert is het nodige cosmetische werk maar dat kan wachten tot betere tijden (2028 ofzo).

Op naar een halfjaar zonder ellende…! (o ja, ik rijd CX, laat maar) Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 14 september 2010 09:29 AM
  [ # 524 ]

@Leontien: met jouw tegeltjeswijsheid over de kosten voor een goede CX in het achterhoofd kan ik me nog wel wat permitteren geloof ik:
Als ik de kosten voor aanschaf, beurt, APK, kenteken, het oplossen van allerlei elektra-ellende, nieuwe kachelradiateur, vullen van de airco en 2 nieuwe banden bij elkaar optel, dan zit ik nog net onder de 5000 euro.

Dus als het na de koppeling en de 2 achterbanden niet klaar is voorlopig, dan kom ik wel even verhaal halen… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 14 september 2010 10:34 AM
  [ # 525 ]

Freek, om weer een glimlach over de CX op je gezicht te krijgen, nodig ik je graag uit om effe de gebruikelijke autosites langs te gaan en te zoeken naar een tweedehands Golf met vergelijkbare specificaties, diesel, airco, electrische ramen, kilometrage enz. Dan zit je op bedragen van om en nabij de E 6.000,- voor een auto met minder dan 2 ton op de teller. Passats is van hetzelfde laken een pak.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
35 van de 126
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook