Het blijven gewoon rotauto’s die CX’en ! Mulder, dit zou voor mij de druppel zijn, eruit met die bak ! Ik zou meteen de eerste de beste Duitser kopen die vrijkomt. Die hebben eeuwiggeladen accu’s, geloof ik, en ik heb me laten vertellen dat de echte goeie zelfs geheel acculoos rijden. Nou ja, het rijdt natuurlijk niet, maar het start tenminste met een glimlach! Toegegeven, de mijne had er vanochtend ook moeite mee, terwijl ik gisteravond om kwart over elf thuis kwam na een uurtje snelweg. Het moet niet te lang duren dit weer…
Citroën CX, verder nix..
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nelis Infra schreef:Met een nieuwe accu, moet dat dan toch geen probleem zijn?
Tenzij de accu niet het eigenlijke probleem was (maar de dynamo, om maar iets te noemen). Maar vanochtend geen centje pijn hoor. Het duurt even voordat ie mooi orndloopt maar dat is niet zo gek met deze temperaturen.
@ cejixman: jij hebt mijn vrouw gesproken geloof ik.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mooi he, diesels . Een benzineauto wil met een licht brakke accu nog wel eens aanslaan - ik heb een keer gestaan met m’n busje dat ie nog wel wilde voorgloeien. Maar dat was het dan. Tja. Enne - als de dynamo echt het probleem is, zou er toch links of rechts een lampje moeten branden op je dashboard.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
break23m schreef:Mooi he, diesels . Een benzineauto wil met een licht brakke accu nog wel eens aanslaan - ik heb een keer gestaan met m’n busje dat ie nog wel wilde voorgloeien. Maar dat was het dan. Tja. Enne - als de dynamo echt het probleem is, zou er toch links of rechts een lampje moeten branden op je dashboard.
die brand altijd zogauw je groorlicht of de anjager aanhebt.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hm - in mijn CX gloeit ‘t laadstroomlampje ook altijd een klein beetje. Airco en inderdaad de blower. Eerlijk gezegd nooit getest of ‘t helemaal dooft als ik alles uit zet. En te lui voor een zoektocht naar slechte verbindingen ...
mijn dame had ‘t vanochtend ook wat moeilijker na de koudste nacht tot nu toe; ben benieuwd hoe het morgen is na een nachtje -9.
Overigens vond ik het bij een diesel altijd wel gemakkelijk; als er maar 1 van de 4 cilinders aanslaat, volgt de rest vanzelf wel; je moet alleen wat vaker ronddraaien voordat de motor loopt. Bij een benzinemotor gaat je dat niet lukken.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Mulder schreef:vanochtend geen centje pijn hoor.
grim > glim
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
check!
(edit: elke keer als ik de topictitel aanpas vraag ik me af wat er van die blauwe TRi geworden is…)
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
break23m schreef:Hm - in mijn CX gloeit ‘t laadstroomlampje ook altijd een klein beetje. Airco en inderdaad de blower. Eerlijk gezegd nooit getest of ‘t helemaal dooft als ik alles uit zet. En te lui voor een zoektocht naar slechte verbindingen ...
Verreweg de meeste Séries 2 kampen ermee. Je kunt voor alle zekerheid de dynamo en de accu een keer doormeten, maar grote kans dat je niets onregelmatigs in de spanning ontdekt.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
break23m schreef:Hm - in mijn CX gloeit ‘t laadstroomlampje ook altijd een klein beetje. Airco en inderdaad de blower. Eerlijk gezegd nooit getest of ‘t helemaal dooft als ik alles uit zet. En te lui voor een zoektocht naar slechte verbindingen ...
Of het vaak voorkomt of niet, het hoort NIET! Een nieuwe CX had er ook geen last van immers..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:break23m schreef:Hm - in mijn CX gloeit ‘t laadstroomlampje ook altijd een klein beetje. Airco en inderdaad de blower. Eerlijk gezegd nooit getest of ‘t helemaal dooft als ik alles uit zet. En te lui voor een zoektocht naar slechte verbindingen ...
Of het vaak voorkomt of niet, het hoort NIET! Een nieuwe CX had er ook geen last van immers..
Dit is een massa probleem zeer slecht op te lossen.
Heb zelfs een andere kabelboom erin gedaan en alle contacten schoon gemaakt, en nog gaat ze zwak branden.
serie 1 hier geen last van???
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Sterker nog, ik heb er in geen enkele cx ooit last van gehad. Gewoon zorgen voor een goede draad tussen de dynamo uitgang en de plus van de accu en een goede massadraad. Natuurlijk moet de dynamo ok zijn..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
mijn serie 2 heeft er ook last van: bij rijden in het donker gloeit het lampje van de dynamo soms heeeeel zwak, afhankelijk van de ingeschakelde stroomverbruikers. Heb ook altijd gedacht dat de dynamo dan op z’n eind liep.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De laadstroom van de dynamo loopt via de dikke plusdraad die van af de accu naar de startmotor gaat. Tussen de uitgang van de dynamo en de hoofdplus aansluiting van de startmotor loopt een tamelijk lullig draadje waar alle laadstroom doorheen gaat. Dat draadje moet je in de kliko smijten en vervolgens trek je van de dynamo uitgang een mooie, dikke draad met mooie nieuwe kabelogen naar de plus van de accu. Geen dunne meuk met lullige AMP kabeloogjes gebruiken, maar een nette dikke draad met dito kabelogen, zoals deze:
en kabel zoals dit:
Vervolgens zorg je er voor dat de dynamo ook knap massa kan maken, dus is het belangrijk dat de massakabel die van de accu naar de versnellingbak loopt goed contact maakt en de kabelogen goed schoon zijn.
Bovenstaande handeling scheelt al een boel. Maar nogmaals, de dynamo moet écht goed zijn in een cx. Hij heeft het namelijk nogal zwaar en is eigenlijk onderbemeten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bedankt voor de tip! Die draad zullen we dan maar eens vervangen.
ps waterman: de avatar van jou blijft mij intrigeren: ik zie daar een V6 in; maar wat is het werkelijk?