bonetone schreef:Of een prestige kopen, dan wil je zowiezo achterin zitten
Dan moet er ook een chauffeur vanaf kunnen. Helaas…. Toch maar kachel schoonmaken !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Lukt mij alleen een klein deel van de tijd bij vakantieritten. ‘s Zomers. Zit heerlijk, dat wel. Voor wie het weten wil: vergeleken een DS is de kachel van de CX geweldig. Alles is relatief, zelfs als je zweeft.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Ach is maar net wat je gewend bent toch.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Mulder schreef:Ik heb best lange benen maar dat red ik net niet vrees ik.
Maar goed, lekker veel schakelen dus, dan heb ik in ieder geval warme handen.Over schakelen gesproken: één van de plastic lipjes op de middentunnel die de pookhoes op zijn plek houdt is blijkbaar ooit afgebroken. Gevolg is dat de pookhoes om de haverklap losschiet. Is er een handigheidje om dit weer onzichtbaar maar stevig vast te zetten? Ik meen dat GSM hier een oplossing voor had, maar kan dat nergens meer terugvinden.
De lipjes op het plastic raampje onderaan de pookhoes zijn trouwens nog gewoon heel.
ook dat is herkenbaar ...
Volgens mij heeft dat vnl. met de kou te maken.
Doordat het pookhoesje gewoon van plastic is, is het in deze kou veel stugger dan in de zomer.
Bij mij schiet het raampje los als ik in de achteruit schakel.
Gewoon vastdrukken en verder gaan, of lekker los laten zitten, kan het ook niet meer los raken.
Of misschien dat Oma Mulder een mooi pookhoesje wil breien?
Da’s allicht soepeler
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mulder schreef:
Over schakelen gesproken: één van de plastic lipjes op de middentunnel die de pookhoes op zijn plek houdt is blijkbaar ooit afgebroken. Gevolg is dat de pookhoes om de haverklap losschiet. Is er een handigheidje om dit weer onzichtbaar maar stevig vast te zetten? Ik meen dat GSM hier een oplossing voor had, maar kan dat nergens meer terugvinden.
De lipjes op het plastic raampje onderaan de pookhoes zijn trouwens nog gewoon heel.
Dit gaat over je Pallas, met een harmonika pookhoes?
EDIT: nee, de reactie van Tinfoil hierbovend lezend, begrijp ik dat het over de break gaat. Het is ook je break draadje…
Maar goed ik laat de beun hieronder staan voor iemand die een oplossing voor de serie 1 harmonika hoes zoekt.
Ik heb ook het zakje vervangen door zo’n harmonika. Ook bij mij vloog die hoes los bij het schakelen omdat die lipjes in de middentunnel afgebroken zijn. Bij schakelen naar 2 wordt de hoes de middentunnel in gedrukt.
Ik heb een beunoplossing bedacht die goed werkt. Twee stukjes elektriciteitsbuis (je weet wel het gele buis dat je gebruikt bij elektriciteit installeren in huis) afgezaagd die rechtopstaand precies klem passen tussen de bodem van de auto en de onderkant van de middentunnel. De stukjes buis vallen over de twee bouten die daar op de bodem zitten. Die stukje buis voorkomen dat de hoes aan de achterkant naar beneden gedrukt kan worden.
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
0,Help me even. Je klemt het kunststof raampje onderaan de pookhoes dus met die stukjes buis tegen de middentunnel? Of begrijp ik het verkeerd?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
25trd schreef:Ik hoor meer mensen dat zeggen…... Dan zou ik het ook moeten kunnen en ook maar eens gaan doen dan! Ik heb wel een reserveschakelaar liggen (just in case(, maar toch! Er is nog niemand die complete setjes verkoopt, toch? Of heb ik dat nu verkeerd!?
CX Basis heeft ze.
alleen jammer dat het met die aanknijp AMP dingen is, ze maken altijd slecht contact of je knijpt half mis met erop zetten.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Alleen al vanwege de Einbauanleitung zou ik voor de oplossing van La Léo gaan, waarvan ik een echt uitgebreide handleiding heb. Hier versteh ik als leek nur Bahnhof van.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Is ook een stuk goedkoper die oplossing en het is niet zo’n heel ingewikkelde ingreep, alleen ff goed opletten dat je de goede kabel hebt en de kabelschoentjes goed aanknijpen en de goede maat gebruiken.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
of gewoon op de volgende clubmeeting Evert even vragen, dan is het in 5 minuten gepiept ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hm, die indruk wekte ie niet toen ik het hem de vorige keer onaangekondigd vroeg… Ik vind de handleiding die ik heb zodanig helder dat ik het wel zelf wil gaan proberen eigenlijk. Kan desnoods op een technisch evenement, dan weet ik in ieder geval zeker dat er mensen zijn die kunnen puinruimen als het toch misgaat…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
zijn maar twee draadjes die je door knipt.
en twee nieuwe draadjes + en - aansluiten op de relais klaar is kees.
kun jij zelfs nog met ogen dicht.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
volgens mij is het meest vervelende klusje de schotel demonteren ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
eh…. dan zet je ‘t relais daar…
is reeds eerder genoemd, maar er is wat voor te zeggen om het relais vlakbij de accu en de koplamp te monteren: korte directe bekabeling, met zware + draad. dan minimale weerstand/verlies. daar heb je zat ruimte.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik was inderdaad van plan de Hydraulique/Leontien-oplossing te kiezen en het relais bij de accu te zetten. Dus de schotel blijft dicht. Demonteren daarvan is overigens simpel, maar nu dus niet aan de orde.
Hoe dik moet die + draad zijn eigenlijk?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”