Verschil in volume originele radio’s (en nog wat vraagjes)
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 06 januari 2010 01:38 PM

Onlangs heb ik mijn originele XM (Philips 3040) radio vervangen voor een ander exemplaar vanwege haperingen bij de oude. Deze werkt vrij goed (daar kom ik zo op terug) alleen moet ik het volume aanmerkelijk harder zetten om het zelfde geluidsniveau te bereiken wat ik vrij apart vind. Persoonlijk vond ik de oude volumeverstelling stukken fijner. Weet iemand waar dit aan kan liggen of is dit gewoon iets wat bij die radio’s hoort?

Daarbij heb ik nog 2 vraagjes:

- De cassette is deze radio niet zo dol op. Hij pakt de cassette wel, maar wil ‘m eigenlijk alleen maar spoelen. Het is me nog maar een paar keer gelukt om de cassette gewoon af te laten spelen.
- De aan/uit knop werkt nogal slecht. Als de radio eenmaal uit is moet je ontelbaar keer drukken om ‘m weer aan te krijgen.

Iemand enig idee hoe bovenstaande dingen verholpen kunnen worden? Het is zo’n mooie radio, die wil ik toch eigenlijk wel behouden Smile!

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 520
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 06 januari 2010 07:01 PM
  [ # 1 ]
Poekoek schreef:

- De cassette is deze radio niet zo dol op. Hij pakt de cassette wel, maar wil ‘m eigenlijk alleen maar spoelen. Het is me nog maar een paar keer gelukt om de cassette gewoon af te laten spelen.

Beetje afhankelijk van de leeftijd van de radio en de condities waaronder die opgeborgen geweest is maar ga er maar van uit dat je een setje nieuwe snaartjes en een nieuw drukrolletje nodig hebt. Vroeger kon je revisiesetjes krijgen voor cassettedecks maar of die nog leverbar zijn ???

Poekoek schreef:

- De aan/uit knop werkt nogal slecht. Als de radio eenmaal uit is moet je ontelbaar keer drukken om ‘m weer aan te krijgen.

Ook een slijtage kwestie, achter de schakelaar zit een plastic palletje dat twee contactjes met een veermechaniekje opent en sluit. Meestal is het plastic palletje versleten en helpt alleen de schakelaar vervangen af en toe kom je er met het iets uitbuigen van het veertje. Goede nieuws is dat die schakelaartjes redelijk universeel zijn dus waarschijnlijk nog wel te krijgen.

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook