1 van de 2
 1 2 Volgende > 

APK-klaarmaken ZX 1.8 Aura 5 deurs: ADAL e.d
lexinghton
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

Gepost: 07 januari 2010 11:54 PM

hallo

ik zoek een goedkope monteur/hulp die ook goedkoop een onderdeel kan vervangen dus gewoon eentje van de sloop of t forum bijv. markplaats als t maar tweedehands of heel goedkoop is(4 kleine kinderen he)

het gaat om het een en ander van mn achter as een adal zoals beschreven op t forum of een andere lager/rubbers kromme as??of wat het ook kan wezen   (scheve wielen   eentje schuin en de ander teveel naar buiten)loopt nog net niet aan

kheb op dit forum wel veel gelezen en gezien dat er mensen zijn die erop kicken om anderen te helpen of te sleutelen aan een citroen nou zo eentje zoek ik kan wel wat geld eraan uitgeven maar geen garage betalen zelf heb ik ook niet de spullen

groeten alexander 34 jaar beverwijk noord holland

Profiel  

lexinghton
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 januari 2010 04:50 PM
  [ # 1 ]

hallo

ik laat de auto zaterdag (voor)keuren
garage denkt dat de achteras vervangen moet worden en zegt zo n minimaal 250 voor een as en zeker 3 manuren??

de auto ligt op zn kont 0.0 vering meer en adals denk ik zelf (linksachter staat naar buiten en r achter naar binnen
ik kan er wel mee rijden hoor (alle comfort weg en dweilen als het er echt op aankomt)maar ben bang dat als ie eenmaal is opgekrikt dat ie vastslaat of i d ??daar had de monteur het over ik rijd er nog wel gewoon mee dat moet wel
misschien weet iemand een meer low budget oplossing (goedkopere manuren)of kan er iets anders wezen waardoor ie bijna op de grond ligt?

kheb drie kleintjes en ben niet rijk maar de auto is nog zo mooi in de zwarte lak geen deuken en nauwelijks krassen en motorisch schakelen en sturen ook heel erg goed(op dit geintje na dan natuurlijk) beetje jammer om weg te gooien

groeten alexander

Profiel  

_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577

Gepost: 12 januari 2010 07:29 PM
  [ # 2 ]

De goedkoopste reparatie is een ruilas. Revisie van jouw as kan na jouw omschrijving te lezen zelfs tot een onmogelijkheid behoren en is beduidend duurder dan een ruilas.

Profiel  

lexinghton
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 januari 2010 07:41 PM
  [ # 3 ]

ik denk dat je gelijk hebt
ik wacht de keuring even af ,zodat ik tenminste helemaal duidelijkheid heb over de eventueel te zoeken/bestellen onderdelen en de prijs daarvan

Hoop in het gunstigste geval een goede achteras te vinden hier op het forum oid en Misschien nog belangrijker een Betaalbare handige harrie

Lukt dat niet dan bied ik hem uiteindelijk wel te koop aan confused

groeten alex

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 12 januari 2010 08:24 PM
  [ # 4 ]

Maar als de rest nog goed is kan je voor een 350,- euro weer een tijd vooruit.

Terwijl als je hem verkoopt en een andere neemt je niet weet waar je aan begint !! . Kan meevallen maar kan ook tegenvallen :S

Profiel  

lexinghton
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 januari 2010 09:04 PM
  [ # 5 ]

bedankt
ik weet precies hoe t werkt
daarom vind ik t ook zo zonde enkel maar 1 zo n mankement(je) die me nekt

van binnen en van buiten heeft ie mooi uitgehouden die 16 jaar (t lijkt de auto van mn omaatje wel nog helemaal origineel)en mn eerste indruk van ook mn eerste citroen is gewoon heel goed
(behalve die hoop sneeuw telkens voor mn neus met die enkele wisser ) gulp

Ben er nog steeds van overtuigd dat het met ietwat geduld voor een stuk minder dan 350 euro moet kunnen
een of andere achteras kan me niet schelen van wie of wat trek m van de sloop doe wat als t maar werkt en door de apk gaat

maak ik toch iemand twee keer blij als ie m er nog op kan zetten ook ...en mezelf natuurlijk

Profiel  

lexinghton
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 januari 2010 09:10 PM
  [ # 6 ]

EXCUUS voor mn taalgebruik maar een donor auto is verdomme nog goedkoper dan een 2e hands achterassie van een ^&^$%$& citroen

Profiel  

David01
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223

- ZX 1.6i
Gepost: 12 januari 2010 10:24 PM
  [ # 7 ]

Je moet die auto wegdoen, en een nette 1.6 zx ‘95/‘96 met stuurbekrachtiging van marktplaats halen. Dat zou ik doen iig. Zoiets bijvoorbeeld.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 12 januari 2010 10:39 PM
  [ # 8 ]
lexinghton schreef:

EXCUUS voor mn taalgebruik maar een donor auto is verdomme nog goedkoper dan een 2e hands achterassie van een ^&^$%$& citroen

Eh, excuus of niet.

NIET DOEN excaim

Profiel  

lexinghton
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 januari 2010 10:46 PM
  [ # 9 ]

ja dat is ieder zn keus
stuurbekrachtiging is vanzelfsprekend toch? (zx aura phase 2)

ik snap denk je punt niet
wat moet ik met een zx van een jaartje jonger afgezien van een goede achteras die die auto dan wel heeft (plus eventuele nare verrassingen achteraf)

maarja in elk geval een reactie bedankt

Profiel  

David01
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223

- ZX 1.6i
Gepost: 12 januari 2010 11:05 PM
  [ # 10 ]

Omdat die apk heeft, nieuwer is, weinig km heeft etc… Zo’n achteraswissel is heel arbeidsintensief en dus kostbaar. Dat dus! Maar goed, ieder zijn keus, dat klopt. Hoop voor jou dat je die auto snel weer op de weg kan krijgen!

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 12 januari 2010 11:17 PM
  [ # 11 ]

Een achteraswissel is niet ingewikkeld, en een achteras hoeft niet duur te zijn. Er is vast wel een sloper te vinden die je voor 5 tientjes een as wil verkopen.

Koop gewoon eens een Haynes werkplaatsboek over de ZX als je geld wilt besparen op onderhoud. Daarin wordt stap voor stap uitgelegd hoe zo’n beetje alle mogelijke reparaties moeten worden uitgevoerd met heel algemeen gereedschap.

Ik denk echt niet dat je iemand gaat vinden die erop zit te wachten dat ‘ie weer eens onder andermans auto mag kruipen, de meeste techneuten hebben zelf al projecten genoeg…

Profiel  

lexinghton
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 januari 2010 11:39 PM
  [ # 12 ]

David
ik begrijp je best het was niet slecht bedoeld (trouwens een mooie auto in je link jammer dat ie 3 deurs is)
nogmaals bedankt voor jouw mening
ik voel mijn “topic”  alleen afdwalen als we over een andere auto gaan beginnen
Dacht gewoon dat iemand wel zo n ding nog in de tuin of schuur had liggen roesten

Wat betreft de sloop of marktplaats oid natuurlijk ik loop er vanzelf wel tegenaan voor een prikkie
Wat betreft het sleutelen kan ik een hoop zelf al doe ik er een week over dat maakt niet uit
wat eraf gaat moet er weer precies zo op maar nu ligt het iets lastiger
Geen goeie krik om de assen op te tillen /goed gereedschap mis ik ook
Ik betaal degene die hem erop zet natuurlijk wel een bepaald bedrag
dus hoeft ie er voor mij niet perse zin in te hebben dat heb ik ook niet als ik naar mn werk moet

De garage waar ik ben geweest zei er drie manuren voor nodig te hebben en geen hele dag

ps ik let op mn woorden (was meer bedoeld als “grapjë”) maar dat ziet maar de helft van de mensen, mijn fout dus

Profiel  

_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577

Gepost: 13 januari 2010 11:54 PM
  [ # 13 ]

Als alles mee zit dan kan het in drie uurtjes zit het tegen dan ben je zo 3 uur verder. Als de donor as niet van eenzelfde break afkomt en bv andere torsiestaven heeft en de hoogte af ligt dan kan je zo 3x langer bezig zijn…

Profiel  

lexinghton
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 januari 2010 12:39 AM
  [ # 14 ]

ik heb een hatchback

staat trouwens nergens letterlijk geschreven dat zie ik nu pas

bedankt hoor

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 14 januari 2010 12:45 AM
  [ # 15 ]

Bij negen van de tien Citroënrijders gaan bij het horen van het woord “hatchback” de haren rechtop staan.

een Berline, of een Break zegt ze veel meer.

tongue wink

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook