Hahaha dat is leuk.
Die jongen die de eerste foto’s gepost heeft van de m35 heeft foto’s gemaakt van de auto van mijn ex baas:P
En hij rijd heel goed:D en voor de mensen die helemaal verlieft geworden zijn op het autotje: ding word onderhouden alsof het ze kind is:P
Edit:
HAha ik had nog niet gelzezen dat een aantal van jullie van bemmelen ook kennen:P
Speed is Nothing Whitout Control!
donssie schreef:Edit:
HAha ik had nog niet gelzezen dat een aantal van jullie van bemmelen ook kennen:P
fftopic
Zo te lezen moet meneer van Bemmelen zelf een aardige kerel zijn, alleen jammer dat de enige 2 keren dat ik er ben geweest, dat ik een hufter als monteur heb moeten aantreffen
Fijne kerel die monteur, staat Citroen af te kraken omdat hij weet wat alle zwakke punten zijn van een Citroen en staat dan met zijn arrogante bek zijn Mercedes aan te prijzen als beste auto
Totaal aantal Berichten: 1205
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gelukkig sleutelt Peter zelf nog wel aan mijn GSA, of één van de monteurs die dat nog kan (niet allemaal, maar de meerderheid van het werk is ook voor hem tegenwoordig BX/Xantia).
Andere leuke voitures/projecten daar:
- GS Cabrio
- Traction met DS-motor en 4-bak (erg leuk als trouwauto )
- M35 dus
- Panhard ...
- GS Birotor
- en soms nog wat leuk klantenspul
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Rogier Verhoef schreef:Gelukkig sleutelt Peter zelf nog wel aan mijn GSA, of één van de monteurs die dat nog kan (niet allemaal, maar de meerderheid van het werk is ook voor hem tegenwoordig BX/Xantia).
Andere leuke voitures/projecten daar:
- GS Cabrio
Deze toevallig?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
ja dat is hem.
Hoe kom je aan die foto’s??
We gaan er hopelijk eerdaags weer mee verder veel zin in:D
ZX1.4i- Zeur je altijd zo?? Met offtopic??
Speed is Nothing Whitout Control!
Volgens mij heb ik ‘m gekregen van Alex, die ook hier op het forum zit. Maar het kan ook zijn dat ik de foto ergens anders heb gevonden. Weet het niet meer precies.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
donssie schreef:ZX1.4i- Zeur je altijd zo?? Met offtopic??
nee hoor, er is alleen geen vrolijk kijkende smiley met een off-topic bordje
rocco schreef:donssie schreef:ZX1.4i- Zeur je altijd zo?? Met offtopic??
nee hoor, er is alleen geen vrolijk kijkende smiley met een off-topic bordje
Ja dat missen we nog, kan iemand die maken :
@donssie, werk je bij Van Bemmelen :
Ik heb je inmiddels een PBtje gestuurd met text en uitleg over mijn ervaring bij van Bemmelen.
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
XBXG schreef:Volgens mij heb ik ‘m gekregen van Alex, die ook hier op het forum zit. Maar het kan ook zijn dat ik de foto ergens anders heb gevonden. Weet het niet meer precies.
Ik denk van mij
Ik heb de foto gemaakt tijdens een puzzelrit van de Eendenwacht. de Foto’s van die M35 staan ook op mijn site bij de Gallery en bij Puzzelrit Eendenwacht.
gr.Martijn
Totaal aantal Berichten: 6501
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Die M35 blijft toch een geweldige auto om te zien…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Mulder schreef:Die M35 blijft toch een geweldige auto om te zien…
100% mee eens… een tijd geleden stond er nog een te koop op Marktplaats.. 5000 euro dacht ik.
Jongens, 3 in Nederland?!?!?! EN dan ben ik dus degene die 1 van die 3 heeft zien staan!!!! Het was donker en ik had m’n kamera niet bij m een besefte dus ook niet goed waar ik mee te maken had. Er stond dus een M35 langs de kant van de weg, op een parkeerplaats in Oosterbeek! Reed binnendoor van Arnhem naar Oosterbeek. Ik MOET dus morgen even langs om te kijken denk ik…? Heb er eigenlijk helemaal geen tijd voor maarja… een M35 in het echt!
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
NSU was eind jaren ‘60 de pionier van de toepassing in auto’s van de door Felix Wankel ontwikkelde rotatiemotor, in de NSU Spider (met de eenschijfsmotor achterin als ik mij goed herinner) en de zeer geavanceerde Ro80 met tweeschijfs Wankel-motor. De Citroen GS Birotor stamt ook uit die tijd.
NSU is in die periode overgenomen door VW, en de VW K70 schijnt ook voorbestemd te zijn geweest om een tweeschijfs Wankel-motor te krijgen.
VW-Audi is door technische problemen met de motor en de 1e oliecrisis niet verder gegaan met deze motor, evenals Citroen. De Mercedes C111 had drie- en vierschijfsmotoren.
Mazda wist de problemen met de (levensduur van de) afdichtingen op de hoeken van de rotor op te lossen en is de enige autofabrikant die deze motor nog steeds bouwt.
Tegenover de eenvoud van het concept staat het nadeel van een onvoordelig groot warmteoverdragend oppervlak van de verbrandingskamer, maar ik meen mij te herinneren dat Mazda dit deels heeft opgelost met gebruik van keramische materialen. Eind jaren ‘60 kwam de ontwikkeling van keramische materialen voor toepassing in verbrandingsmotoren experimenteel op gang.
Electronische dosering van de brandstof was rond 1970 ook nog niet beschikbaar.
In Engeland is een aantal jaren geleden ook een motorfiets met Wankel-motor gebouwd (Van Veen, en een Engelse motorfiets)
http://www.tiho-hannover.de/bmt/bmt/institut/personal/geiling/treffen/S188.htm
http://www.techniekweb.nl/?/link/140/453/455
via deze link weer andere links:
Rotatie motor
- Aircraft Rotary Engine Electronic Newsletter Het online Vliegtuig Rotatie Motor Nieuwsblad. Met o.a. artikelen ter introductie, over electronica, uitlaatsystemen en koeling.
- Autowoordenboek: Wankelmotor Beschrijving van een Wankelmotor
- Citroen Wankel rotary engine Een geillustreerde handleiding
- Der Wankelmotor und sein Erfinder, Felix Wankel Uitgebreide Duitstalige website over de wankelmotor en zijn uitvinder Felix Wankel. o.a. werking, toepassing, musea, tips, forums etc.
- How Rotary Engines Work Uitleg over de werking van een rotatie-motor, een motor zonder cilinders, ook wel Wankelmotor genoemd.
- Marc’s NSU Car Pages: The Wankel Engine Informatie over de werking en geschiedenis van de wankelmotor, NSU auto’s waar een wankelmotor is toegepast..
- MEMS Rotary Internal Combustion Engine Ontwikkeling van een mini en micro wankelmotor door de University of California.
- Rotary Engine illustrated Mooie annimaties van de wankelmotor. Tevens achtergrond informatie en verwijzingen naar websites, literatuur en clubs.
- The original world WANKEL center Het orginele Wereld Wankel Rotatie Motor Internet Domein, het bedrijf wat oorspronkelijk aan Felix Wankel toebehoorde.
- Wankel Rotary Combustion Engines (WRCE) Informatie over de Wankel rotatie motor, met informatie over o.a. . Felix Wankel, toepassingen, Mazda RX-7, racing, werking, producenten en de geschiedenis.
C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
jk schreef:
In Engeland is een aantal jaren geleden ook een motorfiets met Wankel-motor gebouwd (BSA?)
Nee; de Norton Commando.
Ze hebben er zelfs mee geraced (F2-uitvoering).
Toch redelijk betrouwbaar,de politie in Engeland heeft toch een behoorlijke tijd op de Rotor-Commando gereden…
De jaren ‘70 was toch al het rotor-decennium: meerdere motorfietsmerken hebben de Wankel ‘geprobeerd’.
Zo heb je het duitse Hercules,de Nederlandse Van Veen en de Suzuki Wankel.
Allemaal hopeloos geflopt….
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
jk schreef:NSU was de pionier van de toepassing in auto’s van de door Felix Wankel ontwikkelde rotatiemotor, in de NSU Spider (met de eenschijfsmotor achterin als ik mij goed herinner) en de zeer geavanceerde Ro80 met tweeschijfs Wankel-motor. De Citroen GS Birotor stamt ook uit die tijd.
Wat op zich niet veronderlijk is, de RO80 en de Birotor heben het zelfde Comoter wankelblok namelijk. Ook de versnellingsbak was gelijk.