24 van de 32
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
   
Brian’s V6 Break: Raammechaniek stuk - gefixt
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 26 oktober 2011 01:30 PM
  [ # 346 ]

slijptol met dunne schijf en dan het laatste stukje met een oude beitel, een idee wellicht? Zo heb ik dat een keer bij een xantia gedaan.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 26 oktober 2011 01:36 PM
  [ # 347 ]

Ik hou de boel graag heel, dus een slijptol lijkt me niet het meest geschikt.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 26 oktober 2011 01:41 PM
  [ # 348 ]

Begrijp het, denk dat Jan SR plan nog het beste is. Misschien in combinatie met kruipolie of brander en een grote grip/las tang om te klemmen.

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 519
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 26 oktober 2011 07:28 PM
  [ # 349 ]

Methode 1 is warm stoken, proberen de hitte vooral in de moer te krijgen en niet in de bout, wil dat niet dan kun je er een moerensplijter op los laten. Ik weet zo 123 niet of ik die in de werkplaats heb liggen maar voor een paar tientjes koop je zo’n ding bij een goede gereedschapszaak.

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 26 oktober 2011 11:21 PM
  [ # 350 ]

Stuurkogel bijna los. Alleen het laatste stukje wil niet. Aandraaien wil ook niet meer trouwens.
Moer op de aandrijfas geeft ook niet mee.
Van mijn donor fusee krijg ik de remschijf niet van de naaf, want de torxjes zijn verrot.

Schiet lekker op dus, not.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 26 oktober 2011 11:44 PM
  [ # 351 ]

Torxjes verrot dan kun je ze toch niet heel houden dus gewoon uitboren. Merkwaardig systeem trouwens, draai je bijna altijd verrot. Gaat goed komen.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 27 oktober 2011 01:47 AM
  [ # 352 ]

Stuurkogel bijna los. Alleen het laatste stukje wil niet

Kun je er nu niet bij met een waterpomptang , dat je `em vasthoudt tussen de kogel en fusee?
Zo doe ik het vaak.
En steeds even terugdraaien en weer een eindje verder , tot de moer weer moeilijker gaat ; weer terug en weer verder .
Zo schuif je het vuil van de bout steeds verder naar het uiteinde .
Kloteklus hè? cool grin
Succes!

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 27 oktober 2011 09:48 AM
  [ # 353 ]

Je moet zorgen dat je die stuurkogel met een (grote) waterpomp tang of een ander klem mechanisme weer terug de fusee in krijgt om frictie op te wekken, evt met wat lijm oid ertussen.

Heetstoken kan je dat ding meteen weggooien want dan smelt je vet ook.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 27 oktober 2011 10:02 AM
  [ # 354 ]

Ik heb de stuurkogel al geprobeerd met een dunne griptang vast te houden en dan te draaien, maar hij blijft gewoon meedraaien. Met een waterpomptang kan ik wat meer kracht zetten, maar de ruimte is net te klein om de waterpomp tang te gebruiken, zonder het rubberen hoesje te slopen.
Were terug en weer verder is geen optie, want moer gaat noch terug, noch verder.

Die kogel klem zetten in de fusee is een optie, dat is ook wat JanSr adviseerde. Helaas had ik gisteren alleen een klein lullig hamertje bij de hand, dus kon ik geen ferme klap uitdelen. Klemmen m.b.v. een tang moet ik ook maar eens gaan proberen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 oktober 2011 10:13 AM
  [ # 355 ]

Tjonge jonge wat een gebeun weer hier!

Pak een stuk ijzer ( een breekijzer o.i.d. en zet dat klem tussen de aandrijfas en de spoorstang. Nu heb je een hefboom waarmee je de spoorstang en stuurkogel naar beneden kunt drukken. Zo komt de kogel weer klem te zitten in het fuseestuk. Nu an je de moer weer vast of losdraaien. Klemmen met een tang is uit den boze, je maakt meer stuk dan je lief is..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 27 oktober 2011 10:39 AM
  [ # 356 ]

Ik bedoelde ook niet de tang op de as van je stuurkogel maar op de bovenkant van je stuurkogel en de fusee. En idd, operbeun waterman heeft ook een goede manier

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 27 oktober 2011 11:04 AM
  [ # 357 ]

Matthijs, ik weet dat jij dat niet bedoelde, maar dat bedoelde Dirk de Pirk wel.

De waterman-optie ga ik ook maar eens proberen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 28 oktober 2011 11:54 AM
  [ # 358 ]

Gelukt?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 28 oktober 2011 01:00 PM
  [ # 359 ]

Pak een stuk ijzer ( een breekijzer o.i.d. en zet dat klem tussen de aandrijfas en de spoorstang

Kijk wel uit dat je niet al te veel kracht zet dan.
Als je de stangen krom maakt , ben je nog verder van huis .
Linke soep!

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 28 oktober 2011 02:24 PM
  [ # 360 ]

Aandrijfas kan volgens mij wel het nodige hebben. Bij de spoorstang zo dicht mogelijk bij, of zelfs op, de kogel en dan komt dat wel goed denk ik.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
24 van de 32
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook