Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Heb dit draadje gevonden met het plaatje van Sweef, maar de foto’s van Mark zijn er niet meer. Los daarvan ben ik niet zo voor zomaar een gaatje boren, eerst maar eens kijken wat er nu echt aan de hand is. Misschien dat het dan eleganter kan worden opgelost.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Kan iemand het vermoeden van Citrophile bevestigen dat ik het deksel van de centrifugaalregelaar zomaar kan losbouten?
Niemand die hier ervaring mee heeft?
(Oh, had ik maar een werkplaatshandboek)
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ik ben ook geen voorstander om er een gaatje in te boren. Ik heb ook geen ervaring hiermee en kom tot de volgende conclusie die jezelf ook al hebt getrokken.
Als ik de dwarstekening zie kunnen er 2 mogelijkheden zijn:
1. de dikke veer wordt bij het kantelpunt bij de hefboom omlaag gedrukt en deze drukt omhoog bj het loshalen van de deksel.
2. de hefboomstelsel wordt bij elkaar gehouden en kan niet omhoog drukken bij het losmaken van de deksel.
Probeer idd eerst achter te komen hoe het zit alvorens je het los gaat maken.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Ik ben er nog niet helemaal achter, maar bij Citroville wisten ze me te vertellen dat open maken niet zo slim is. Dan vliegen inderdaad wat onderdelen in het rond. Het schijnt dat er twee lagers in zitten die wel eens droog lopen. Vandaar van hen het advies: gaatje boren en een smeermiddel er in spuiten. Vraag me af wat er dan het beste in kan: WD40 (mwah, is geen echt smeermiddel), vaselinespray? En ik moet nog even uitzoeken waar dat gaatje precies moet, maar ik kreeg de indruk dat dat niet zo nauw luisterde.
Zou wel fijn zijn een keer een centrifugaalregelaar van een sloper te kunnen halan, als studie-object.