31 van de 32
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 Volgende > 
   
Brian’s V6 Break: Raammechaniek stuk - gefixt
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 oktober 2012 01:32 AM
  [ # 451 ]

Mooi!!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 oktober 2012 09:33 PM
  [ # 452 ]

Gefixt

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 06 februari 2013 11:44 PM
  [ # 453 ]

Een nieuw probleem, maar eerst een beetje historie.

Vanaf het begin heeft de XM een lekkende uitlaatspruitstukpakking gehad. Een heel klein beetje lek, dus warm zat de boel wel dicht en dus geen APK-probleem. Tot de laatste APK begin januari. De pakking laten vervangen en toen begon het:

Sindsdien trok de XM minder, haperde die af en toe heel eventjes bij optrekken tussen 2500 en 3000 toeren, werd die niet echt warm meer (tot net boven de 80 graden, maar thermostaat is goed want radiator blijft ijskoud tot in ieder geval bij de 80 graden) en zoop die als een maleier( 1 op 6). Geen mm-lampje dat een storing aangaf. Hoofdverdachte voor mij was de lambda-sensor, die nog wel een waarde zou geven, maar niet meer een correcte, waardoor er veel te veel benzine ingespoten zou worden.

Teruggegaan en er naar laten kijken. Van alles gecheckt (MAP-sensor, temeratuursensor, hele ontsteking nagelopen) maar niets gevonden behalve een véél te hoge CO-uitstoot. Vervolgens toch maar de lambda-sensor vervangen door een andere gebruikte.
Hierna is de CO-uitstoot niet meer gemeten, maar de meeste problemen zijn nu wel weg. Verbruik is weer normaal, temperatuur weer normaal, maar het enige dat is gebleven is het haperen tussen de 2500rpm en 3000rpm.

Om precies te zijn hapert die in twee stappen. Eerst bij precies 2500rpm (op de toerenteller, normaal gesproken wat hoger dan op de Lexia) en tegen de 3000 weer eventjes. Het haperen rond de 2500 is erger dan tegen de 3000. Ook lijkt het erger als ik meer gas geef. Het is echt schrikken als ik in zijn 5 achter een vrachtwagen zit en wacht op een gaatje om naar links te gaan, en dan bij zo’n gaatje even veel gas geef om snel tussen te voegen. Dan hapert die zo erg, dat ik nauwelijks snelheid win.
Ook heeft die af en toe dat bij volgas er minder power in zit dan met bijna volgas.

Rara wat is er aan de hand?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 februari 2013 12:06 AM
  [ # 454 ]

Pingelsensoren ok?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 07 februari 2013 02:07 AM
  [ # 455 ]

Ff uitlezen.
Niet alle fouten geven een brandend MM lampje .

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 februari 2013 04:46 PM
  [ # 456 ]
waterman schreef:

Pingelsensoren ok?

Geen idee. Hoe controleer ik die?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 februari 2013 04:48 PM
  [ # 457 ]
Dirk de Pirk schreef:

Ff uitlezen.
Niet alle fouten geven een brandend MM lampje .

Ik heb wel uitgelezen, ook gereden met de Lexia eraan. Niets bijzonders gezien, maar ook niet speciaal bij de 2500rpm gekeken. Zal ik maar eens gaan doen dan.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 07 februari 2013 09:08 PM
  [ # 458 ]

Dan zijn je pingelsensoren wel OK als de Lexia geen foutcode 44 geeft.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 08 februari 2013 02:47 AM
  [ # 459 ]

Meimer Rolling Eyes :- Uitlaat verstopt? Kan z`n druk niet kwijt bij veel gasgeven. Pakking zit goed?
          - Inspuiting ontregelt, benzinefilter verstopt? - pomp wel OK?
          - Foutcodes gewist? Accu even los 10 minuten en klemmen tegen elkaar houden.
Ik meimer nog wel ff verder. smirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 08 februari 2013 09:17 AM
  [ # 460 ]

(paas)ijtje erbei?  Wink

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 08 februari 2013 01:05 PM
  [ # 461 ]

Laughing  Surprisedops:  Laughing

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 februari 2013 09:13 PM
  [ # 462 ]
Dirk de Pirk schreef:

Meimer Rolling Eyes :- Uitlaat verstopt? Kan z`n druk niet kwijt bij veel gasgeven. Pakking zit goed?
          - Inspuiting ontregelt, benzinefilter verstopt? - pomp wel OK?

Lijken me allemaal dingen die niet specifiek bij één toerental optreden, dan even niet, dan weer even bij een specifiek toerental, en dan verder helemaal niet meer.

          - Foutcodes gewist? Accu even los 10 minuten en klemmen tegen elkaar houden.
Ik meimer nog wel ff verder. smirk

‘Resetten’ ECU had ik al aan gedacht, valt te proberen als niemand meer concrete oorzaken van de storing kan bedenken.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 09 februari 2013 03:11 AM
  [ # 463 ]

ECU heeft zich wellicht aangepast aan je ” oude” storing en moet zich opnieuw instellen.
Ja , ik mijmer Wink  maar wat hoor.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 10 februari 2013 06:06 PM
  [ # 464 ]

Nog maar eens de Lexia er aan, en nu wel een fout: Pingelsensor, maat B
Fout gewist, en nu maar afwachten of die terugkomt, waarschijnlijk wel. De volgende vraag is dus alvast: Waar zit de pingelsensor? En nog mooier als iemand ook al het onderdeelnr. weet, of een vervangend exemplaar heeft.

Welk nummertje uit het plaatje?

Afbeelding Bijlagen
Schermafbeelding 2013-02-10 om 17.09.05.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 februari 2013 06:19 PM
  [ # 465 ]

Die pingelsensorS ( ja het zijn er twee ) zitten onder het inlaatspruitstuk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
31 van de 32
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook