Meetwaarden sensoren injectie Xantia 1.8i ‘97
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 10 januari 2010 11:49 AM

Ik ben op zoek naar meetwaarden voor de diverse sensoren die de injectie van een Xantia 1.8i uit ‘97 regelen, zoals de koelvloeistfotemperatuursensor de inlaatluchttemperatuursensor en alles wat nog meer invloed kan hebben op de stationairloop en warm starten.

Iemand die me daaraan kan helpen?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 10 januari 2010 03:51 PM
  [ # 1 ]

KVS sensor:
Specificaties
voedingsspanning: 5 V (aansluiting losgekoppeld)
weerstand: 2.000 - 3.000 ohm / 20 °C
weerstand: 200 - 300 ohm / 90°C

Luchttemp sensor:
Specificaties
voedingsspanning: 5 V
weerstand: 3.000 - 4.000 ohm / 20 °C
weerstand: 1.000 - 1.700 ohm / 40 °C

Inlaatspruitstuk verwarming:
Specificaties
voedingsspanning: 12 V
weerstand: 4- 8 ohm

Gaskleppositiesensor:
Specificaties
voedingsspanning: 5 V
uitgangsspanning: 0,6 - 4,5 V
weerstand: 1.130 ohm (tussen + en -)
golfvorm (scopebeeld) informatie: uitgangssignaal tijdens het openen van de gasklep.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 10 januari 2010 03:56 PM
  [ # 2 ]

Top, dankjewel! Very Happy

Het is nu iets te koud om te gaan meten, maar in ieder geval kan ik weer verder!

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 14 januari 2010 06:16 PM
  [ # 3 ]

Nou, het probleem is gevonden.

Ik wilde laatst de temperatuursensor doormeten, die zit op de achterkant van het thermostaathuis. Ik dus één en ander losgeschroefd en wil de stekker er vanaf trekken, valt die stekker zo van de sensor af, die heeft dus niet goed vastgezeten. Stekker vastgedrukt en nu rijdt de auto weer zoals hij zou moeten!

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook