Als het tot de mogelijkheden behoort, zou ik eens over de grens kijken. Vaak loont het de moeite om bijvoorbeeld een auto uit Duitsland te halen.
Xsara Coupe 1.6 16v VTR
Totaal aantal Berichten: 121
- Jumper 3.0 HDI DC L2H1 35
- Jumpy 2.0 hdi 120 kw
- C5 Tourer 3.0i V6 Exclusief Automaat
@ josssie,
heb jij daar enige ervaring mee??
Jumper
Een citroen is meer dan een auto!@
Ja heb twee keer voor iemand een auto uit Duitsland gehaald. Maar hier is op internet ook genoeg over te vinden. Heb zelf het voordeel dat ik relatief dicht bij de grens woon. Ik zou gewoon eens rondkijken op autoscout24.de en mobile.de. Een tip: Duitsland is wel een stukje goedkoper maar alles wat te mooi lijkt om waar te zijn, is dat vaak ook. Vaak krijg je dan zo’n mail dat de auto in Engeland staat bla bla bla enzovoorts.
Xsara Coupe 1.6 16v VTR
- Jumpy 2.0 hdi 120 kw
wat kost het nou aan bpm om een c6 van pak em beet 17000 euro uit duitsland naar hier te halen.
Hoeveel bpm is dat want ik snap er het mijne van, zoals op audiweek en bpmberekenen enzow dat gelul snap ik niets van.
Iemand ervaring met importeren van een troen naar ned.
Heb btw een mooie zien staan in luxemburg.
Totaal aantal Berichten: 212
- C5 break exclusive
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=173968216
heb inmiddels twee keer een auto geïmporteerd uit Belgie, en het stelt niet zo veel voor.
Via autotelex kun je een uitdraai maken voor de douane, kost 15 euro, en na 10 dagen als alles accoord is krijg je je nieuwe kenteken thuis. Let erop dat je alle papiren mee krijgt. In Belgie is het handig een Car Pass te hebben, waarop de juiste Km standen staan. Ook ook certificat de conformité, de rekening , en een contract dat door beide partijen is ondertekend en daarnaast natuurlijk de autopapieren zijn nodig. Wat eigenlijk steeds het moeilijkste is, dat is het transport. Bij mijn Xm auto exclusive kon ik op de garage platen vanuit Martelange naar Ned. rijden, dan moet je wel een ontheffing aanvragen om in Ned met eenbuitenlands kenteken te mogen rijden, kan 1 keer per jaar, bij de Picasso van mijn vrouw is de auto door de vorige eigenaar bij ons afgeleverd.
Voor een V6 benzine kun je qua BOM uitgaan van het bedrag dat op autoweek wordt berekend. De betalingen die ik heb moeten doen voor de Xm waren lager dan wat autotelex had berekend. Voor de Picasso gelijk.
Ben inmiddels ook aan het opschuiven naar een c6, jammer dat er geen breaks zijn, dat rechtvaardigt meer de grootte.
mia macchina è presto per rubare
- Jumpy 2.0 hdi 120 kw
@ citrohanxm, ik had deze link ook al zien staan maar mijn vrouw vind de kleur helemaal niks. En ja die heeft ook wat te vertellen.
Voor de rest zijn ze nog net even te duur voor wat betreft de aanschaf. Eigenlijk nog zon 3000 euro boven mijn budget,ik wacht nog een paar maandjes want mijn c5 is ook nog niet verkocht.
In nl staat een diesel in meppel met bijna 2 ton op de teller dat is niet veel voor een diesel, maar qua benzine motor wil ik toch niet meer dan 105000 km op de teller hebben. Bv een benzine v6 met 167000 km op de teller is te veel. Want dan haalt de motor niet veel meer, of mis ik iets~?
- C5 break exclusive
Jumper3.0hdi schreef:@ citrohanxm, ik had deze link ook al zien staan maar mijn vrouw vind de kleur helemaal niks. En ja die heeft ook wat te vertellen.
Voor de rest zijn ze nog net even te duur voor wat betreft de aanschaf. Eigenlijk nog zon 3000 euro boven mijn budget,ik wacht nog een paar maandjes want mijn c5 is ook nog niet verkocht.
In nl staat een diesel in meppel met bijna 2 ton op de teller dat is niet veel voor een diesel, maar qua benzine motor wil ik toch niet meer dan 105000 km op de teller hebben. Bv een benzine v6 met 167000 km op de teller is te veel. Want dan haalt de motor niet veel meer, of mis ik iets~?
ligt eraan, als die benzine motor steeda 8 km heeft gereden en dan weer is afgekoeld dan zou je misschien gelijk kunnen hebben. Mijn broertje (ex autotechniek Apeldoorn) vertelde me dat een keer koud starten met -5 gelijk staat aan 3000 Km met warme motor rijden qua slijtage.
In Belgie staan diesels uit 2006 met 60k Km te koop. Vanwege de veel lagere belasting voor diesel bij onze zuiderburen kiezen deze voor een diesel vanwege het rustige rijden en het bedrijfszeker zijn. ze nemen de hogere aanschafprijs voor lief.
In Fr staat een exclusive c6 diesel met 180K voor 11000 euro te koop in Metz
- Jumpy 2.0 hdi 120 kw
Heej,
citrohanxm heb jij soms een andere autozoekmachine als ik?
Ik hoor het graag, want kan die jij zegt nergens vinden.
Menno
- C5 break exclusive
Jumper3.0hdi schreef:Heej,
citrohanxm heb jij soms een andere autozoekmachine als ik?Ik hoor het graag, want kan die jij zegt nergens vinden.
Menno
Waarschijnlijk dit WE verkocht. Vorige week donderdag of woensdag stond hij nog op Autoscout.be
Kan hem nu ook niet vinden.
- C5 break exclusive
citrohanxm schreef:Jumper3.0hdi schreef:Heej,
citrohanxm heb jij soms een andere autozoekmachine als ik?Ik hoor het graag, want kan die jij zegt nergens vinden.
Menno
Waarschijnlijk dit WE verkocht. Vorige week donderdag of woensdag stond hij nog op Autoscout.be
Kan hem nu ook niet vinden.
nee hij staat er nog wel
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=173459619
groet
Winus
- C5 break exclusive
citrohanxm schreef:citrohanxm schreef:Jumper3.0hdi schreef:Heej,
Menno
Kan hem nu ook niet vinden.nee hij staat er nog wel
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=173459619
groet
Winus
oh het is een 2.2 diesel, niet goed gekeken.
- C5 break exclusive
Jumper3.0hdi schreef:Heej,
Menno
Nog een, reken op 6000 euro bpm.
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=174756587
In Parijs staat er ook een mooie 2.7 te koop.
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=173572145&asrc=fa
W
- C5 break exclusive
citrohanxm schreef:Jumper3.0hdi schreef:Heej,
Menno
Nog een, reken op 6000 euro bpm.
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=174756587In Parijs staat er ook een mooie 2.7 te koop.
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=173572145&asrc=faW
In BXL dus
- C5 break exclusive
en nog een voor onderdelen:
http://www.kapaza.be/Autos/Citroen/26061235/Citroen_c6_full_option.html
ondanks de lage km stand zou ik me hier niet aan wagen.
Wel aardig om te zien dat de motorkap door de aanrijding niet omhoog is gekomen. De impact was dus zodanig dat er geen mens maar een paal of auto is gedetecteerd. Goed werk van die jongens!!
W
ff een vreemde vraag misschien maar toch…
Je rijd iets van 12-13 km per da begreep ik. Is een V6 dan niet een heel erg zware overkill? Ff de kwestie van smaak erbuiten gehouden want daar kun je niet over discussiëren.
Die V6 doet er volgens mij wat langer over om op bedrijfstemperatuur te komen dan een 4 pitter. Echt lekker is dat volgens mij niet voor zo’n blok…toch ?