@peteryed.
Voor de goede orde 2 zaken:
- Ik ben er absoluut niet op uit om deelnemers aan dit forum in de grond te trappen. Mocht je dit zo
ervaren, dan zou je me ook kunnen vragen wat ik bedoel met die uitspraak, of hoe ik dat bedoel.
Dit kan een hoop ergernis bij jou/bij jullie voorkomen.
- Ik ben er absoluut niet op uit om het merk Citroën af te kraken. Je zou er mijn eerste posting op na
kunnen lezen. Wel stel ik een aantal manco’s aan de orde die IK onaanvaardbaar vind.
Ik wilde nog verder gaan, maar ik moet nu naar de garage, want een koplamp van mijn C5 is stuk… en die kan ik niet zelf vervangen.
Bumpertje er af… simpel
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Bij een PH1 is dat makkelijk zelf te doen, .... beetje een drama queen
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Inderdaad: Ik zag er ook tegenop, maar die bumper heb je in feite zo in de hand…
(of zou dat komen omdat een medeforummer zo handig in dat soort zaken is)
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Tja, een Citroen biedt vaak wat meer comfort voor hetzelfde geld. Dat gaat natuurlijk wel ten koste van van iets. Ik vind dat de TS iets Japans moet kopen of een C6.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
[quote author=“ronama” date=“1263533886
hahahaha hier moet ik eigenlijk een beetje om lachen..\
kijk maar eens op de C5club en dan zal je zien dat het allemaal best wel meevalt..
Tja , zoals ik zei , je hoort wel eens wat. Dat je bevoorbeeld beter een diesel kan kopen dan benzine/gas enz. Heeft denk ik vooral te maken met de aller 1e type’s waar de kinderziekte’s in zaten. En ja, negatief blijft langer hangen dan een positief bericht.
Ik heb me er nooit zo in verdiept, hou me meer bezig met de klassiekers van Citroen.
als je een c5 ph1 moeilijk vindt, dan moet je de lamp van een VW Beetle maar eens wisselen…
De lamp was binnen 10 minuten gewisseld. Je moet er wel een afdekplaat voor demonteren en je moet geen grote handen hebben. De jonge zoon van de garagehouder tekende voor de klus. Overigens heb ik daar een paar jaar geleden een monteur van Janus van de Meulen (040) op zien stuntelen.
Het probleem van vervangen van koplampen is overigens bij veel automerken an de orde.
En daarom is er een EU richtlijn die voorschrijft dat autobezitters gewoon zelf hun koplampen moeten kunnen vervangen. Ik weet niet per wanneer die ingaat… Leve de EU
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Bij de nieuwe C5-3 heb ik gemerkt dat er een soort van klempassing is gemaakt. Dus aan het kapotte lampje trekken en het nieuwe lampje erin drukken, heel makkelijk en je komt er wel makkelijk erbij, dat was wel met een schroefveer C5. Met een hydropneumatische C5 zal het LDS reservoir in de weg zitten aan de passagierskant.
Jammer dat de H7 lampjes nog vrij snel kapot gaan.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ik heb nu pas de hele topic doorgenomen en toch begrijp ik de TS ergens wel. Er wordt erop gereageerd alsof de eerste C5 qua problemen meeviel/meevalt, de genoemde klachten herken ik. Dat andere merken ook problemen hebben/hadden, leuk? maar daarmee schiet je niks mee op. Leasemaatschappijen hadden op een gegeven moment ook genoeg van de eerste C5. De tweede C5 was al wat beter maar werd minder verkocht en geleased door reputatie van de eerste C5.
Ik blijf erbij dat de BX, XM en Xantia echt goede Citroëns waren . De XM had in het begin massa storingen door kleine, dunne massastekkertjes en incidenteler bv. een koelslang die onderweg klapte e.d. Fundamenteel waren ze wel goed en werd overschaduwd door veel kleinere problemen dan wat de eerste C5 had.
Dat was ook de reden om nu wel hun pijlen te richten op kwaliteit, de C5-3 komt geweldig over en moet de eerste 2 C5en doen vergeten en dat lukt goed . Ook andere nieuwe Citroën modellen komen kwalitatief goed over , hier en daar komen er nog enkele specifieke problemen voor maar de rest van de auto is wel goed.
Gelukkig dat kwaliteit nu wel prioriteit heeft, anders moet PSA fabrieken sluiten en nog meer werknemers ontslaan…
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009
- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Bumper demonteren om lampen te vervangen van een phase 1 is niet nodig. even kappen demonteren, Rechts kan je zo bij, links even de accubevestiging los en accu met de klemmen er nog op aan de kant tillen. Geen probleem.
Gelijk even links en rechts laten doen, scheelt je weer een ritje naar de garage
Wat betreft Bernardo….. Sommige mensen zijn gewoon nooit tevreden.
Maar als je goed rondkijkt op C5club zul je zien dat de problemen zich beperken tot een paar VANCANproblemen bij de 2001 modellen en de HPI-motoren.
En natuurlijk het achterruitje…
oops schreef:Bumper demonteren om lampen van een phase 1 is niet nodig. Rechts kan je zo bij, links even de accubevestiging los en accu met de klemmen er nog op aan de kant tillen. Geen probleem!
Wat betreft Bernardo….. Sommige mensen zijn gewoon nooit tevreden.
Geldt dat ook voor de Xenonpitten?
Ik heb namelijk geen idee: Bij mij zitten de originele er nog op…
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Begin jaren 2000 dacht men dat alles goekoper kon, dat het allemaal niet belangrijk was, en het enige wat telde is maximale winst, minimale kosten.
Getuige hiervan zijn de goedkope materialen/onderdelen die men gebruikte in bvb de eerste versies van de C5.
Ook de 407 had last van een hele hoop problemen, en onvoldoende ontwikkelingsbudget en materialen van lage(re) kwaliteit waren hier de oorzaak van.
Dit is iets dat niet alleen citroen aangaat, erg veel merken zijn door hun managers in de slag om minimale kosten geraakt. Ook mercedes heeft deze fout gemaakt, vw ook, de kwaliteit was gewoon ondermaats. De eerste generatie E en C van de vorige generatie waren kwalitatief slecht. Ondermaats voor het merk. Indentiek hetzelfde verhaal bij vw, de passat e.d. zijn ook geen kwalitatieve hoogstandjes. Gewoon rommel.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km