Hoi,
Ik rijd met een c2 hdi1.4. Sinds een tijdje (vooral bij koud en vochtig weer) heb ik een nogal raar probleem bij het starten in de ochtend of ‘s avonds na het werken als hij lange tijd heeft stilgestaan.
Ik start de auto en hij slaat zo goed als onmiddellijk aan, dan moet ik zorgen dat ik mijn motor een 20tal seconden rond de 2000 toeren kan houden. De ene keer lukt dit en kan ik vertrekken nadat ik hem eventjes laten draaien heb. De andere keer valt ie direct dood ookal probeer ik hem op 2000 toeren te houden. Als ik daarna wil proberen hem terug te starten duurt het wel enkele minuten alleer ie na veel schokken terug start waarbij dan het lampje van de motor blijft branden en soms ook het lampje van de airbag. Tegenwoordig duurt het zelfs zolang dat men batterij leeg is na proberen. Soms ook als ik dan kan vertrekken maar niet lang genoeg laat draaien valt hij stil als ik net vertrek en van eerste naar tweede schakel. één keer als ik hem aan de praat heb en genoeg gewacht heb rijdt hij doodnormaal zonder inhouden of schokken, zonder problemen dus.
Weet iemand soms wat dit kan zijn, of heeft iemand dergelijke problemen ook al voorgehad?
Dank