Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Zoals gezegd, snelheid boeit me he-le-maal niets Dus wat dat betreft zou een 4-bak kunnen. Maar ik zit nu toch echt wel een beetje na te denken over de pook in combinatie met mijn 1,95. Misschien dat ik zondag maar even naar Alkmaar ga. Ga jij toevallig geoarthc35?
Way out in the water, see it swimming.

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Nelis Infra schreef:Zoals gezegd, snelheid boeit me he-le-maal niets
Dus wat dat betreft zou een 4-bak kunnen. Maar ik zit nu toch echt wel een beetje na te denken over de pook in combinatie met mijn 1,95. Misschien dat ik zondag maar even naar Alkmaar ga. Ga jij toevallig geoarthc35?
Wat is er zondag in Alkmaar te doen ?? mis ik iets of bedoel je de veerbollenparty ? Deze is zover ik gelezen heb in Arnhem in het openluchtmuseum.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Excuus! Arnhem, Alkmaar…
Inderdaad, Arnhem bedoel ik. De Veerbollenparty.

Totaal aantal Berichten: 782
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Dat klopt. Mijn prestige heeft inderdaad 4 elektrische ramen, 1 elektrisch bedienbare buitenspiegel (hij heeft immers maar 1 buitenspiegel maar ik heb er anders nog wel eentje bij voor de rechterkant als je dat wil), hij heeft airco maar die werkt nu niet omdat hij niet is afgevuld en waarschijnlijk moeten er een paar slangen vervangen worden. Verder leer, voetenbankjes achterin, sigarettenaanstekers achterin, leren interieur (inclusief de deurpanelen), goeie radio met dito boxen en bovenal geen roest en is zeer goed onderhouden. Helaas kan ik niet met de Prestige naar Berlikum dit weekend maar kom ik in de Ami. De Prestige staat namelijk even bij de garage voor een klein euveltje en ik heb zelf maandag pas weer tijd om hem op te halen. Maar ik zal hem spoedig eens aan jou laten zien. Misschien op de voorjaarsmeeting bij Hedel. En ik durf toch wel te zeggen dat dit, gezien wat je er voor terugkrijgt, toch niet echt een dure auto is. Maar goed, dat ben ik.

Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
1.95m meter en dan in een CX? Weet je zeker dat je geen DS gaat kopen (beter geschikt voor lange mensen)?
Citroen!

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
En voor degene die nu denken dat Rik een aanbod uit ‘t niets doet; we hebben al een tijdje contact over zijn zeer mooie CX

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
DriverD schreef:1.95m meter en dan in een CX? Weet je zeker dat je geen DS gaat kopen (beter geschikt voor lange mensen)?
Tsja, dat wordt ‘m toch echt niet Ik wil sowieso een CX, en ik heb ook hier op het forum gelezen dat er eventueel een systeem bestaat om een stoel iets verder naar achter te kunnen schuiven. En misschien is een automaat toch wel echt een pré.

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
de lengte van de bestuurder is toch niet snel een probleem ?? 1k ben 1,81 en als ik mijn stoel max naar achter zet, is dit behoorlijk te ver. eerder de hoogte denk ik dan. maar wellicht kan je het verstel mechanisme onder de stoel er tussen uit halen en zak je iets ?? weet niet of iemand dit ooit gedaan heeft ??
maar als je wat verder naar achter wil: Sitzschienenverlängerung. en in een prestige heeft de persoon achter je daar niet snel last van…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 2529
- C35 Hilton XLS
Nelis Infra schreef:Zoals gezegd, snelheid boeit me he-le-maal niets
Dus wat dat betreft zou een 4-bak kunnen. Maar ik zit nu toch echt wel een beetje na te denken over de pook in combinatie met mijn 1,95. Misschien dat ik zondag maar even naar Alkmaar ga. Ga jij toevallig geoarthc35?
Die kans is er wel ja Arnhem dus.
Moet ik je zaterdag oppikken om naar Berlikum te gaan of heb je al wat geregeld?
Kan je mooi in die gare CX van mij rijden.
Citroen c32 Hilton XLS

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Nou, zaterdag moet ik aan de arbeid dus dan wordt ‘t sowieso niets. Maar wellicht kunnen we een beetje PB’en over zondag?

Totaal aantal Berichten: 2529
- C35 Hilton XLS
Nelis Infra schreef:Nou, zaterdag moet ik aan de arbeid dus dan wordt ‘t sowieso niets. Maar wellicht kunnen we een beetje PB’en over zondag?
Is goed Niels als het zondag niet overdreven ijzelt, wat wel de voorspelling is, dan lijkt het mij een leuk ritje.
wordt vervolgt via pb.
Citroen c32 Hilton XLS
Hier even mijn 2 centen:
Ik ben 1,94 en ik heb een Serie 2 Prestige automaat. Ik heb de stoelrailsverlengers, de stoelverhoger zit er ook nog in en een schuifdak (!)(origineel) en ik heb ruimte over . De verlengers zijn echt een must als je langer dan 1,90 bent. Het ligt er een beetje aan hoe lang je benen zijn ten opzichte van je lijf, maar ik zou ze zeker aanraden.
Als ik 120 rij dan maakt mijn automaat slechts 3500 toeren… Windgeruis is veel storender dan de motor. Je moet goed checken of de ramen goed sluiten, geen slijtage in het mechanisme en wellicht de raamrubbers opvullen met utp netwerkkabel of dunne luchtslang (vijver beluchtingsslang b.v.)
Succes met je zoektocht!
Precies, niet iedereen van 1.95cm heeft dezelfde lichaamsverhouding. Gewoon zelf proberen. Ik had altijd het idee dat een serie 2 meer ruimte heeft tussen onderkant stuur en je boven benen.
Oh ja, de kleur Gris Volcaine van Rik is wel super hoor, eens een keer geen zilver grijs of goud metallic. En het komt een beetje in de buurt van zwart….
In iedergeval succes met je speurtocht!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Zoals gisteren beloofd, een auto waar ik op heb gereageerd. Deze voiture is ook al langsgekomen in het ‘Te koop’ topic, maar het lijkt me verstandiger om de foto’s hier even te posten.
Het betreft een Franse CX, die te koop staat vlak onder Parijs. Er wordt een zeer bescheiden prijs gevraagd, dus ik heb eens wat meer afbeeldingen en informatie gevraagd. Informatie heb ik nog niet gekregen (o.a. gevraagd de staat van de airco, roest om- en onder de auto, historie en een CT) maar ik kreeg vanochtend wel de afbeeldingen binnen. Zo zie je ook direct waarom de auto slechts EUR 1.800 moest kosten Het ziet er in mijn optiek uit als een hok, en als ik goed bekijk zie ik dat de deuren behalve aan spuitwerk toe zijn, ook al ernstige roestvorming beginnen te tonen. Om nog maar te zwijgen over de motorkap. Maar natuurlijk: graag uw deskundige reactie!
En de afbeeldingen staan hier:
Album: http://s920.photobucket.com/albums/ad47/NelisInfra/FranseCX/
Advertentie: http://www.leboncoin.fr/vi/88691258.htm?ca=7_s

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Dit gaat even niet goed Moment!
Edit: gelukt!