Nelis Infra schreef:Don’t worry Michael, die zal nooit een Volvo rijder kiezen. Zorg dat je Pallas z.s.m. rijdend word, dan komt ‘t wel goed
Ik doe m’n best. Maar ‘t lijkt erop dat m’n “ga-es-rijden” geld gebruikt gaat worden als “word-es-effe-snel-wat-knapper” geld.

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
DriverD schreef:Tip: Bij de volgende bezichtiging een kenner meenemen.
Dat wil ik zelf ook heel graag! Ik zal morgen proberen om iemand mee te kunnen nemen voor een tweede blik.
Way out in the water, see it swimming.
waterman schreef:Robin Visser schreef:Aangezien ik nooit achterin zit, heb ik destijds voor de Pallas gekozen…
Zelf rijden is zooooooooooooooooooooo 2009….
Heb jij nog een beetje tijd over ? Dan ga ik toch ‘ns kijken of er ergens een Prestige staat ! lijkt me wel handig zo’n chauf, die ook nog verstand heeft van zo’n kar Hoef ik ook geen lid meer te zijn van de ANWB. Maar dan moet de pet wel op. Want een beetje chauf heeft natuurlijk een op.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 2529
- C35 Hilton XLS
Tssssss kakkers
Ik ben blij dat ik mijn CX zelf mag duwen ik blijf gewoon.
Citroen c32 Hilton XLS
Oh ja, dat was helemaaaaaal off topic, maar heeft Niels wel de beschikking over iemand die echt verstand van zaken heeft !? Want ook al kijk je kritisch als half kenner, dan kan het toch mis gaan. Hoewel ik denk, dat deze kar wel een goed verhaal heeft.

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Nee Robin, nog niet! Ik zal morgen eens kijken of ik een technische en een echte CX-expertforummer over kan halen om met me mee te gaan naar deze auto. Eventueel tegen onkostenvergoeding!

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Nelis Infra schreef:Nee Robin, nog niet! Ik zal morgen eens kijken of ik een technische en een echte CX-expertforummer over kan halen om met me mee te gaan naar deze auto. Eventueel tegen onkostenvergoeding!
pols Roy / Citroy / xmmetje even in Vlagtwedde. dat is mischien niet al te ver. dan ga je kleine stukje toeren als proefrt. dan doe je een check bij hem.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Nou, als het dan toch in Groningen is, zou ik vragen of je dr. Theo bereid kunt vinden. Die heeft er zeker verstand van.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Nelis Infra schreef:Wat is jullie optiek van die laatste CX, dezelfde als die van pag. 13? Hoe kunnen jullie dat beoordelen? En zijn er nog dingen die jullie graag zouden willen weten van die wagen?
Hai Nelis,
Mooie waaagen zeg (vrij naar Kees), maar wat ik mij afvroeg: zit daar boven de achterruit nu een soort derde remlicht of reflector ofzo?
Wist niet dat zo’n zonnewering al verkrijgbaar was op een laagdaks, maar dat kan de goede man er natuurlijk ook later hebben opgezet. Vind het persoonlijk altijd erg afbreuk doen aan de fraaie lijn, maar da’s mijn mening hoor.
Verder zou ik eveneens zeggen: gewoon nog eens teruggaan en proefrijden MET een ervaren CX-kenner erbij!!
Vanaf foto’s kun je écht te weinig beoordelen. Aanwezigheid (of niet) van speling op aandrijfassen, draagrmen e.d. bijvoorbeeld moet je écht voelen, ongeacht garagerekeningen etc. Indien mogelijk, probeer de auto op een hefbrug te bekijken, beslist de moeite waard.
Veel plezier alvast bij de 2e sessie! Zeer benieuwd hoe dit afloopt…!
Léo
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Nelis pakt het in ieder geval grondig aan.
Toen ik besloten had dat de CX er toch echt ging komen, heb ik na een paar maanden van advertenties kijken op internet uiteindelijk een shortlist van 5 CX-en opgesteld die ik in één week tijd allemaal ben gaan bekijken (samen met een kenner). En aan het einde van de week ben ik met de CX van mijn keuze naar huis gereden. Ik beleef al drie jaar onafgebroken plezier aan die wagen.

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Nou, ik heb geloof ik nog nooit zo genoten van een slechte nacht! Ik heb amper geslapen, alleen maar gedroomd over de auto… Gelukkig moest ik om 08:00 al weer aan de slag, maar de auto is nog geen minuut uit m’n gedachte geweest. Is dit wat jullie bedoelen met dé klik?
Ik ga nog even wat doen, maar vanmiddag zal ik weer even verder nadenken en met u discussiëren hoe het nu verder moet!

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
La Léo schreef:...maar wat ik mij afvroeg: zit daar boven de achterruit nu een soort derde remlicht of reflector ofzo?
Een reflectortje zit daar!
La Léo schreef:Wist niet dat zo’n zonnewering al verkrijgbaar was op een laagdaks, maar dat kan de goede man er natuurlijk ook later hebben opgezet. Vind het persoonlijk altijd erg afbreuk doen aan de fraaie lijn, maar da’s mijn mening hoor.
En die mening deel ik voor 100% Maar ik heb me laten vertellen dat het een kwestie van een ‘klikje’ is om die eraf te halen.
La Léo schreef:Verder zou ik eveneens zeggen: gewoon nog eens teruggaan en proefrijden MET een ervaren CX-kenner erbij!! Vanaf foto’s kun je écht te weinig beoordelen. Aanwezigheid (of niet) van speling op aandrijfassen, draagrmen e.d. bijvoorbeeld moet je écht voelen, ongeacht garagerekeningen etc. Indien mogelijk, probeer de auto op een hefbrug te bekijken, beslist de moeite waard.
Ja, dat ga ik ook zeker doen. Ben er al mee bezig!

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Oh ja: nog vergeten te vermelden, bij de verkoop zitten ook vier z.g.a.n. winterbanden!
14 inch op de originele velgen hoop ik ! want als je met van die zwarte wielen op deze prachtkar gaat rijden, kom ik ze er persoonlijk vanaf schroeven !

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Robin Visser schreef:14 inch op de originele velgen hoop ik !
want als je met van die zwarte wielen op deze prachtkar gaat rijden, kom ik ze er persoonlijk vanaf schroeven !
Doe jij ‘m dan niet eens een set leuke Halfords-dopjes cadeau? Jemig, wat valt me dat van je tegen Robin!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D