ja maar een serie 2 teller heb ik al en dat past niet in een serie 1 dashboard.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Als je het niet erg vindt, laat ik mijn dashboard heel.
Heeft Hydraulique niets voor je?

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Zaterdag heb ik bij Hydraulique tientallen tellerblokken zien staan…
Misschien iets overdreven, maar toch…
garagestmarien schreef:
Anders heeft Evan nog een serie 2 metertje in zijn auto die hier staat, denk ik….
heeft ie daar ook nog een auto staan….. zucht…... LOL
greetzzzzzzzz
Rusty
p.s. k zou ook wel een toerenteller in de mijne willen hebben (platte diesel S1)
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Totaal aantal Berichten: 155
- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Beetje (erg) late reactie misschien ...
Is het niet zo dat de dynamo een “W”-aansluiting heeft waar je de puls voor een toerenteller uit kan halen? Ik heb ooit zoiets gehoord.
Ik heb zelf het plan om, als ik ooit nog eens tijd heb, een toerenteller aan te sluiten in mijn platte D s1. Ik ben dus erg benieuwd of het gelukt is
Groet, David
heb inmiddels een toerenteller liggen uit een diesel waar er een in zat, moet em alleen nog ff inbouwen als t zover is zal ik wel ff posten hoe en wat (moet zelf ook nog ff op onderzoek uit)
greetzzzzzzzzz
Rusty

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Als het orgineel een diesel toerenteller is moet ie werken op de W aansluiting, dit is 1 van de 3 fases uit de dynamo en zal dus bij een hoger toerental een hogere wisselspannning gevenn om je toerenteller te voeden.
Let op een toerenteller van een bezine zal dus nooit werken op een diesel aangezien deze een pulssignaal van de bobine krijgt en dit er heel anders uitziet. Als je deze wil laten werken in een diesel zul je iets op het vliegwiel moeten knutselen wat een puls een deze teller geeft.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 155
- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Dank je wel! Het is de toerenteller uit een jaeger plateau. volgens mij komt ie uit een turbo 1 diesel. er zit nl ook een voorgloei-lampje en een turbo-lampje op. die zou dan moeten werken, toch?
Succes met inbouwen Rusty! ik hoor graag hoe het afloopt
Groetz, david
ik heb ondertussen ook een toerenteller liggen uit een serie 1 td. moet em alleen nog inbouwen. heb wel nog ergens die serie 2 toerenteller liggen met welke draad waarvan is, maar dat wordt weer zoeken geblazen. welke draad waar voor is, is natuurlijk gewoon te vinden in de electrische schema’s
ben ondertussen bezig met het laten verdwijnen van het moeilijk starten van de diesel. we hebben al vastgesteld dat de gloeibougies goed zijn en dat de verbindingsdraden tussen het voorgloeirelais en de bougies ook geen weerstand van betekenis hebben. met de huidige gloeikast is er 10.48 volt te meten op de bougies, maar dat is pas aan het eind van het gloeitraject.
na inspectie is dit te wijten aan zeer ingebrande contactpunten van het relais. ik heb nu een nieuwe gloeikast van een bx opgedoken die ik er in ga zetten.
zijn de contacten van zo’n relais te verbeteren? en dan bedoel ik niet het opschuren want dat heeft in dit geval geen zin. ik neem aan dat meerdere mensen last van deze fratsen hebben.
die van mij doet vooral erg lang over t gloeien (veel langen dan de grijze van Evan bijvoorbeeld) ook maar s op zoek naar een andere relais denk ik!
ik heb er nog nooit een open gehad, dus weet zo ook niet wat er aan te verbeteren zou zijn (heb je pics?)
greetzzzzzzzzzzzz
Rusty
nee uiteraard geen foto’s maar zo’n relais is zo open, het dekseltje klemt een beetje, als ik et niet vergeet zal ik er is een foto van maken.
DavidC schreef:
Is het niet zo dat de dynamo een “W”-aansluiting heeft waar je de puls voor een toerenteller uit kan halen?
bij een CX diesel of turbodiesel komt het toerental signaal van een BDP sensor bij het vliegwiel.
CX GTi Turbo 2 - All Black
de meeste mensen zullen wel benieuwd zijn om welke auto het gaat. begin verhaal is hier te vinden.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/186130/P360/
en hier ook nog wat http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/195420/P0/