een D riem kan idd te strak worden gespannen, maar gaat de boel daardoor tikken ?
Dat tikken, is dat een lichte tik, of eentje die je ook hoort als je buiten staat en de motorkap is dicht? een meer venijnige tik zeg maar.
tsja… wat die 10 jaar betreft…. ik heb nog nooit een auto ter reparatie ergens aangeboden zonder OF de werkplaats gezien te hebben, of de aanbeveling van iemand gehad te hebben waar ik waarde aan hecht.
Dit is overigens ook gelijk het risico dat je bij beun hebt… het is wat goedkoper maar jij blijft het risico dragen. Dan kun je netzogoed zelf gaan proberen… ben je nog goedkoper uit en heb je hetzelfde risico.
Van een strakke riem gaan er geen kleppen tikken. Dit zorgt meer voor vroegtijdig breken, bijgeluiden en versnelde slijtage aan alles wat door de driem wordt aangedreven.
Het is altijd een beetje koffiedik kijken, maar het hele topic lijkt naar een conclusie te leiden. Zoals Matthijs al aanhaalt:
Riem niet op tijd, starten, lopen op 3 cilinders omdat de timing niet klopt en een of meerdere kleppen die de zuiger hebben geraakt wat resulteert in tikkende kleppen. Compressie meten kan, echter zou ik in dit geval kiezen om een cilinder lektest te doen(moet nokkenas ervoor uit). Zeker ook omdat je aangeeft dat de motor verder goed loopt op het tikken na.
vandaag compressietest gedaan en de kop moet eraf.
cilinder 3 heeft bijna geen compressie meer
kleppen zijn krom.
Kromme kleppen kun je nog veel makkelijker controleren, daar hoef je geen compressie-test voor te doen. Gewoon de klepspeling meten, een speling van 1mm of meer is al een indicatie dat de klep krom is. Ik mag toch aannemen dat de garage waar de auto nu onder handen is, dit ook gedaan heeft ????
Wat je andere vraag betreft, een koprevisie voor deze kop, reken op 1 a 2 uurtjes werk met het juiste gereedschap bij de hand. Een revisie bedrijf kan het sneller, omdat ze daar speciale gereedschappen hebben om in één keer alle kleppen te demonteren.
ja dat klopt ,zo vertelde hun dat ook.
ik denk dat ik mijn vraag verkeerd gesteld heb.
ik bedoel de tijd om de kop eraf te halen,te reviseren en erop te zetten.
Reken minimaal een hele dag voor demontage van de kop, reviseren en weer monteren.
Komt nog bij, nieuwe D-riem, koppakking, kleppen stellen, etc etc.
Als je alle kleppen laat demonteren en opnieuw inslijpen, zul je mogelijk de een tijdje weer de kleppen moeten stellen, als alles weer op zijn plek gedraaid en ingeslagen is.
Kan een duur geintje worden
nu nog iemand zoeken die dit voor mij kan doen want bij de dealer is geen optie.
dat is me te duur.hopelijk dit keer een goede monteur.
ik heb de auto te koop staan vanwege de reperatie kosten.
bij een kennis van een kennis die alles bekeken heeft en tot conclusie is gekomen dat de uitlaatklep van cilinder 3 krom is zijn de kosten om te repareren rond de 600 euro.volgens deze monteur is de auto het zeker waard maar mij word het allemaal te veel omdat ik het zelf niet kan.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Lekker is dat… kun je nog iets verhalen op de prutser die de boel heeft gemolt?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
nee ik heb hem aangesproken en mail gestuurd naar hem maar hij geeft niet meer thuis.
hij heeft beloofd het geld terug te sturen maar ook daar komt niets van.
alles bij elkaar een prutser die niet kan wat hij zegt en ook zijn beloftes niet na komt.
je kunt er wel op hoge poten heen gaan maar daar schiet je ook niks mee op.
het mooiste zou zijn dat je mensen kunt waarschuwen voor hem maar ik weet niet hoe.
alles bij elkaar een dure leerles geweest.
de kosten om te reparen valt op zich wel mee maar ik heb het helemaal gehad met de auto.
ik hoop dat ik deze kwijtraak dan koop ik van mijn oude buurman een xantia break van 1998.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
sbs6 eropzetten die kerel van dasje goed recht