Achterklep problemen break
Joen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
Gepost: 18 januari 2010 09:11 PM

Ik heb wat problemen bij de achterklep van mijn break uit 1998. Sinds een tijd wil de ruitenwisser het niet meer op commando doen en sinds kort weigert de kentekenverlichting. Ik weet zeker dat het er ergens sluiting in de kabels zit ter hoogte van de koets naar de achterklep. Een tijd geleden kon ik wrikken aan de kabels en deed de kentekenverlichting het weer, maar dat wil nu niet meer helpen…

Ik heb het zwarte beschermrubber al opgeknipt maar ik weet niet welke kabel waarvan is. Wie kan me daarbij helpen?!?! Ik zal morgen eens een foto maken om het e.e.a. duidelijker te krijgen.

Is er een kleurenschema v.w.b. de bekabeling van de Xsara?

Alvast bedankt!

—————————————-
2cv 4 Special 1978
Xsara 1.6i Break 1998 VERKOCHT
C1 Ambiance 2008
—————————————-

Profiel  

f1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 19 januari 2010 01:55 PM
  [ # 1 ]

Goede middag,

Ik ben net een weekje geleden naar de dealer geweest voor een ruitenwisser die na het dicht doen van mijn kofferdeksel (break bj 2001) ook de geest gaf.
De dealer vroeg meteen of ik een station had ?
Want Citroen heeft te stugge bekabeling gebruikt (al of niet in combinatie met vrieskou,waardoor deze nog harder worden), klanten hebben net als ik diverse niet werkende delen zoals centrale deurvergrendeling,ruitenwisser, 3de remlicht etc…..
De bedrading van mijn break was gewoon afgebroken in dat rubbere hoesje bij mij links boven bij de achterklep.
Misschien is dit bij jou ook het geval.
Het 2de probleem waar je mogelijk tegen aan kunt lopen (als deze gesoldeerd is) is volgens de dealer dat ook de simpele bediening van een ruitenwisser wordt aangestuurd door de computer en deze moet ook weer uitgelezen worden.

Profiel  

Joen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
Gepost: 21 januari 2010 08:57 PM
  [ # 2 ]
f1 schreef:

Goede middag,

Ik ben net een weekje geleden naar de dealer geweest voor een ruitenwisser die na het dicht doen van mijn kofferdeksel (break bj 2001) ook de geest gaf.
De dealer vroeg meteen of ik een station had ?
Want Citroen heeft te stugge bekabeling gebruikt (al of niet in combinatie met vrieskou,waardoor deze nog harder worden), klanten hebben net als ik diverse niet werkende delen zoals centrale deurvergrendeling,ruitenwisser, 3de remlicht etc…..
De bedrading van mijn break was gewoon afgebroken in dat rubbere hoesje bij mij links boven bij de achterklep.
Misschien is dit bij jou ook het geval.
Het 2de probleem waar je mogelijk tegen aan kunt lopen (als deze gesoldeerd is) is volgens de dealer dat ook de simpele bediening van een ruitenwisser wordt aangestuurd door de computer en deze moet ook weer uitgelezen worden.

De bedrading is inderdaad ook bij mij gebroken… enige oplossing is dus deze weer fatsoenlijk te gaan verbinden?!?! Foto blijf ik nog even schuldig, probeer morgen even.

—————————————-
2cv 4 Special 1978
Xsara 1.6i Break 1998 VERKOCHT
C1 Ambiance 2008
—————————————-

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook