stuurkolom losmaken
Piet Casso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 19 januari 2010 02:48 PM

Voor het eerst op dit forum en ik hoop dat ik hier verder geholpen kan worden met het volgende. Ik ben bezig de aanjager te demonteren om het bekende probleem met het constant maximaal draaien van de aanjager aan te pakken. Mede dank zij dit forum heb ik de juiste weg gevonden.
Nu kan ik de inmiddels met veel moeite gedemonteerde ventilator er niet uit krijgen omdat de stuurstang of stuurkolom (wat is het juiste woord?) in de weg zit. In een handleiding die ik heb zie ik dat ik bovenaan de stang een bout-en-moer die in een soort klem zit moet losdraaien en verwijderen. Dat heb ik inmiddels gedaan. Nu moet ik de stang uit de klem verwijderen. Maar hoe doe je dat? Hoe zit het daar precies in elkaar? Kan iemand voor mij beschrijven?

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 19 januari 2010 02:54 PM
  [ # 1 ]

Hoi Piet, dit is een makkie!  even met een stift een merkje maken waar hij in hoort zodat hij niet verdraait.

boutje losdraaien, en trekken maar.

Appeltje - eitje Laughing

Profiel  

Piet Casso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 19 januari 2010 03:46 PM
  [ # 2 ]

De opmerking ‘trekken maar’ deed het (al ging dat trekken niet meteen), waarvoor dank. Ik wist niet dat die buis een telescopische opbouw heeft. Dus schuiven - ik zal wel de enige zijn die dat niet wist. Overigens was het daarna nog niet eenvoudig de gedemonteerde aanjager er uit te halen. Ik ben benieuwd of ik hem er ooit weer in krijg. Wat moet een Picasso-monteur veel lijden….

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 19 januari 2010 03:48 PM
  [ # 3 ]

haha, het valt allemaal wel mee.

Moet je voor de grap de motor er eens uit halen… dat is pas lastig Laughing

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook