Mail van onze Franse Activa vrienden: animo voor 17” Venise velgen inkoopactie?
Jazzper
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 19 januari 2010 11:51 PM

Ik kreeg een mail van iemand van de Franse activa-club met een voorstel. Er schijnen voor de Activa niet echt meer banden te zijn. Voorheen had je Michelin SX-GT in 205x60R15 W91 maar die zijn er sinds 2001 niet meer.

Sommige berijders (Activisten noemt hij ze, mooi woord Wink) kochten Bridgestone in 205x55R15 of Michelin PE2, maar die zijn illigaal in Frankrijk.

Wat ze hebben gedaan is een bedrijf benadert om 17” versie van de Venise velgen te maken. Dat kan als er genoeg animo is en daarom doen ze rondje langs de velden. Zie de mail hieronder.

Ik zal ze wijzen op dit topic en het ook posten op XCNL. Engels antwoorden is een pre denk ik voor ze Wink

Hello,

We have a discussion on french Activa mailing list about Venise wheels.

As you may have considered, it is now impossible to find sport tyres adapted to this high performance vehicle.
Historically, we had Michelin SX-GT in 205x60R15 W91.
Tire wall was rigid and performances and road holding at the top.

In 2001 Michelin stopped production.
Some Activists bought Bridgestone in 205x55R15 or Michelin PE2, but they were in illegal dimensions, at least according to french laws.
Now : nothing !

We are now mutch attached to our vehicles and we think that Venise wheels give a special identity to Activa.
So we consider that it would be possible to have a special fabrication of Venise 17”.
Those wheels will be perfect for mounting 215x45R17 tyres that represent a wide offer on the market, specially for sport cars, Subaru Impreza for instance.

We have asked a quotation to wheel manufacturers and found a Turkish company that seems serious : CARRE (http://www.carre.com.tr/Default.Aspx?lang=en).
Price would be 200€ la wheel, and 4000€ for the mould.
Based on 25 Activists interested, total cost would be about 1000 €.

I would like to have your feeling on that proposal.
It is necessary to have enough people commited to go further with potential manufacturers.
We think that other Cintroën owners could be interested.

ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook